Citat:
Ursprungligen postat av
Scrip7
Militära röstsedlar hanteras för sig själva.
https://globalcit.eu/us-overseas-voters-providing-the-margin-of-victory-in-close-elections/
"The 2002 Help America Vote Act (HAVA), invoking the 14th amendment, mandated that overseas absentee ballots, civilian and military, must be tabulated separately from domestic absentee ballots,"
Aha. Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
På vilket sätt då tänker du?
Man ser väl hur många röster som kommit in från ett visst distrikt och hur många och att det kommit frpn en militärförläggning. I det här fallet har det handlat om "absentee ballots", och sen har det egistrerats ett 100 procentigt utfall på Biden, vilket man tyckt verkat helkoko i och med att majoriteten militären där inte stöjder Biden.
Militären är ju generellt konservativ. Samma sak i Sverige. Om man som konservativ grupp med det absoluta och definitiva våldskapitalet i samhället känner att ens röst stjäls, att ens enda källa att påverka förskingras av korrupta svin för att komma till makten som dessutom skickar ut en att dö och lemlästas i krig som inte betyder något för en så kanske tankar väcks, åsikter formas, planer smides i tysthet.
Trump är den förste POTUS på många många decennier som inte startat krig. Han tar istället hem trupperna. Han sätter press på övriga NATO-länder som åker räkmacka att ta ansvar. Att han skulle hånat militären är ett skämt. Trump är patriot och det är inte Biden. Jag tror militären känner det.
Det finns många patrioter i USA, inte bara inom militären utan även bland de civila. Jag har bott i USA och de av mina vänner som valt militära banan får hur många
Thank you for your service som helst på sina FB-kommentarer av gamla skolkamrater.
Citat:
"Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable."
John F. Kennedy 1962