2020-11-27, 18:36
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Trump tycker militärer är losers och vill helst drar ner radikalt på USAs krigsmakt. Självklart har han svagt stöd där.

Nej det är en lögn fabricerad av MSM, han twittrade om det själv för någon dag sedan.
2020-11-27, 18:36
Medlem
Hoppsan, nu har det visst skett en förskjutning! Trump har nu 13 "paths to victory", medan Biden nu endast har 10! Sedan finns det tre kombinationer som skulle kunna sluta i oavgjort.

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/current-actual-election-result-update-president-trump-13-paths-win-2020-election-biden-10-paths-win

Dominion har försökt friskriva sig själva genom att använda ett uttalande av CISA till stöd. Problemet? Dominion är en del av CISA så Dominion använder sitt eget uttalande för att skydda sig självt men på ett bedrägligt sätt så att det ser u som att någon annan försvarar dem!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/wow-devious-dominion-uses-factcheck-statement-cisa-group-includes-dominion-prove-innocence-factcheck -page
2020-11-27, 18:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det är upp till delstatslegislaturen att bestämma reglerna för hur elektorerna tilldelas, det är inte ens nödvändigt att hålla ett val om man inte vill. Men om de har bestämt att det ska vara ett val och att den som får flest röster ska få elektorsrösterna, så är det inte tillåtet att i efterhand ångra sig och försöka gå runt de regler som man bestämt om.

Vi kan förstås inte utesluta att delstatslegislaturen skiter i detta och skickar in en parallell uppsättning elektorsröster ändå, men det får egentligen ingen konsekvens då kongressen aldrig kommer acceptera det ändå.
Tack för input. Vad bedömer du skulle hända om samma sak upprepar sig i flera stater? Blir det besvärligt då?
2020-11-27, 18:41
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
I förra valet röstade en majoritet av samma personer på Trump och enligt opinionsundersökningar ledde Trump. Att samtliga 900 helt plötsligt skulle ha gjort helt om och röstat på Biden är, som någon sa, ungefär lika osannolikt som att du skulle singla slant 900 ggr och få klave VARENDA gång! Mao. enbart möjligt om du använder ett falskt mynt som visar klave på bägge sidor!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/another-fun-fraud-fact-900-military-ballots-fulton-county-georgia-went-sleepy-joe-biden-not-chance
Precis som med mycket annat så noterar jag att det finns absolut 0 trovärdiga källor kring detta med att 900 militärröster skulle ha gått till Biden. Det är ingenting som har hänt utanför konspirationsteoretikernas fantasi.
2020-11-27, 18:42
Medlem
Querners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag har ändå svårt att se att en Bob Woodward inte skulle kunna komma med ett "Watergate" idag. Jag har svårt att se att msm unisont skulle huka. Jag har lika svårt att tro att han inte skulle kunna nå ut med sitt scoop via andra kanaler.

Har du lika svårt att se förekomsten av fusk i presidentvalet?
2020-11-27, 18:46
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tack för input. Vad bedömer du skulle hända om samma sak upprepar sig i flera stater? Blir det besvärligt då?
Lite besvärligare, men inte så farligt. Demokraterna i representanthuset kommer aldrig acceptera att republikanerna försöker fuska till sig valet med såna här tricks. För att Biden ska utses vid rösträkningen krävs att representanthuset och senaten är överens om vilka röster som ska räknas, men jag misstänker att det finns minns 2 st republikanske senatorer som fortfarande tror på demokratin och går emot Trump där. Om så inte sker, om alla 50 republikanske senatorer håller stenhårt på Trump-linjen, så blir det ett dödläge där rösträkningen inte kan fortskrida. Effekten av det blir att Speaker of the House blir ställföreträdande president. Trump förlorar fortfarande dock.
2020-11-27, 18:53
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Har det slagit herren att inte alla militärer röstar på Trump tyvärr det finns dem som hellre ser Biden som President eller, Dags inse alla i US röstar inte heller på Trump bara nu för att Trumpsters vill ha det så men nu failar det i eran analys grovt!
Helt klart grova justeringar av röster.
Håller med Trump , det finns inte en chans att Biden fått alla röster som det hävdas.
Vad är det för typ av individ som ser något bra med Biden?
Vad förväntar de sig att Biden ska göra som gynnar nationen?
Max hälften är äkta röster , resten är manipulerade på ett eller annat vis.

Önskar Sverige hade en statsminister som agerade som Donald.
2020-11-27, 18:55
Medlem
squeakys avatar
Hepp hepp

Court update.

Citat:
Breaking: Third Circuit rejects Trump campaign’s Pennsylvania appeal, and in blistering terms:

Charges require specific allegations and then proof. We have neither here,” wrote the judge, who is a Trump appointee.

Som vi har påpekat tidigare, i domstol behöver man komma med bevis, inte fria fantasier och allmänna spekulationer.

Nu har jag tappat räkningen men jag tror att det står 1-39 nu
2020-11-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Precis som med mycket annat så noterar jag att det finns absolut 0 trovärdiga källor kring detta med att 900 militärröster skulle ha gått till Biden. Det är ingenting som har hänt utanför konspirationsteoretikernas fantasi.
Återigen, kan ni inte motbevisa fakta så går ni på källan, oavsett hur rätt det är i sak. Lite grand som när någon har ett vinnade argument man inte kan bemöta så börjar man grina om "Eeehh jag gillar inte din ton... du låter så arg på rösten... vi pratar om det istället" på samma sätt som man började försöka jiddra om påstådda stavfel i stämningsansökan när man inte grejade att vederlägga uppgifterna i stämningsansökan.

Hursomhelst, Lin Wood som är extremt berömd och välrenommerad advokat i USA, och har figurerat i Hollywoodfilmer, måste betraktas som "trovärdig källa" (även om snöflingor inte tycker om när fakta går emot dem ) och han UTREDER nu ärendet. Knappast något han skulle ödsla tid på om det var helt ogrundat!

https://twitter.com/LLinWood/status/1330961964982562826
Senast redigerad av scrollock 2020-11-27 kl. 19:06.
2020-11-27, 19:01
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Hepp hepp

Court update.

Som vi har påpekat tidigare, i domstol behöver man komma med bevis, inte fria fantasier och allmänna spekulationer.

Nu har jag tappat räkningen men jag tror att det står 1-39 nu

"No federal law requires poll watchers or specifies where they must live or how close they may stand when votes are counted."

https://twitter.com/disclosetv/status/1332379936628371456?s=21

Hahah, vilken skämt domstol som gör allt för att täcka upp fusket, SCOTUS next
2020-11-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Next stop SCOTUS!
Detta var alltså inte Powells stämning, som är separat från "Trumpkampanjen".
2020-11-27, 19:04
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Återigen, kan ni inte motbevisa fakta så går ni på källan, oavsett hur rätt det är i sak. Lite gran som när någon har ett vinnade argument man inte kan bemöta så börjar man grina om "Eeehh jag gillar inte din ton... du låter så arg på rösten... vi pratar om det istället" på samma sätt som man började försöka jiddra om påstådda stavfel i stämningsansökan när man inte grejade att vederlägga uppgifterna i stämningsansökan.

Hursomhelst, Lin Wood som är extremt berömd och välrenommerad advokat i USA, och har figurerat i Hollywoodfilmer, måste betraktas som "trovärdig källa" (även om snöflingor inte tycker om när fakta går emot dem ) och han UTREDER nu ärendet. Knappast något han skulle ödsla tid på om det var helt ogrundat!

https://twitter.com/LLinWood/status/1330961964982562826
Det är i princip omöjligt att motbevisa påståendet då militära röster inte redovisas separat i valresultatet. Det är därför också mycket konstigt att någon ens kommer med ett sånt påstående. Den enda källan verkar vara Sidney Powells stämning där de kräver att de 900 militär-rösterna som "supposedly" gick till Biden ska ogiltigförklaras. Det framgår inte alls hur de har fått reda på att det finns en sån batch, och de gör inte ens något starkt påstående kring det mer än att de "supposedly" existerar. Det verkar vara ett rykte hon har hört någonstans.

Lin Wood gör ju rätt som åtminstone försöker verifiera påståendet. Men det säger ju en del att han måste göra ett publikt anrop efter såna personer, eftersom de bevis de redan har inte duger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in