2020-11-27, 15:42
Medlem
Beatriceaurores avatar
Pedofiler blir aldrig "rehabiliterade". De kan välja att avstå från praktisera sin vidriga verksamhet, men driften försvinner inte. Lika lite som om du som normalsexuell skulle kunna "rehabiliteras" till att börja längta efter sex med humlor, stolar eller mopeder.
Citera
2020-11-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Federley förfasas över att Trump för 15 år sen sa "grab them by the pussy", men han har samtidigt inga problem med att sambon våldtagit 6-åringar. Dessa dekadenta varelser har verkligen ingen moral öht. Allt de vräker ur sig när de låtsas vara "outraged" är bara spel för galleriorna. Allt är falskt.

Vilken klockren miss!
Grab them by the pussy är ju bara grabbsnack. Jag som tant kan ju säga andra saker som kanske inte är så rumsrena, hade man varit kändis så hade säkerligen någon spelat in vad jag säger och sen spelat upp det nån dag när dom är sura på mig.

Undrar hur Federleys kunskap var om sin sambo?
Funderar på om jag skulle kunna träffa någon och flytta ihop med denne och denne har gjort något utan att jag fått vetskap?

Jag kollar ju folk i min närhet och skäms inte ens för det.
Typ Ratsit, MrKoll, Lexbase, men det står väl inte på dom sajterna i så många år efter??
Citera
2020-11-27, 15:43
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Pedofiler blir aldrig "rehabiliterade". De kan välja att avstå från praktisera sin vidriga verksamhet, men driften försvinner inte. Lika lite som om du som normalsexuell skulle kunna "rehabiliteras" till att börja längta efter sex med humlor, stolar eller mopeder.
Om jag tolkat en del USA-TV-program rätt så hade han i USA tvingats bo i vissa områden med pedofiler, och tala om för grannar när han flyttar in att han är dömd pedofil. Och ha fotboja och anmäla sig regelbundet hos polisen.

Men det är USA det. I Sverige går man istället direkt och raggar upp en ex-riksdagsman. Som man sår får man ligga, förlåt skörda.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-11-27 kl. 15:46.
Citera
2020-11-27, 15:45
Medlem
Larasofts avatar
https://www.centerpartiet.se/press/pressmeddelande/nyhetsarkiv-2020/2020-11-20-federley-far-tungt-eu-uppdrag-i-granskning-av-djurtransporter

Inte utarbetad 201120.
Citera
2020-11-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det minsta någon politiker tappat jobbet för är att köpa en Toblerone på riksdagens kort och sedan glömma återbetala det (Mona Sahlin). Det är en helt annan skala på misstag om man är känd.

Att Federley försökte hjälpa en pedofil in i samhället igen är ett mindre misstag, detta är moralpanik än så länge.
Citera
2020-11-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JArcher
Jag känner Fredrick och vet att han absolut inte känt till att mannen suttit inne för barnsexbrott. Jag känner också Daniel Nyhlén som driver Stoppa Pressarna. Ensam för övrigt kan tilläggas, han har ingen redaktion. Han sitter nere i Spanien och hittar på. "Lustigt" att han kallar appen Grindr för en "sexapp" då den är att likställa med Tinder. Daniel har för övrigt själv varit anklagad för sexuella övergrepp på unga pojkar.

Om man vill hitta på så gör man det om saker som inte kan kontrolleras. I det här fallet går det att kolla med Federleys grannar om de har pratat med någon journalist. Ingenting talar för att han har hittat på något.

Grind är en knullapp för bögar, det vet alla. Sedan kan ni kalla det för vad ni vill (och låtsas att bögar är som vilka som helst).

Länka till en trovärdig källa om anklagelserna mot Daniel Nyhlén, eller så lägger du ner.

Kan du inte bara acceptera att din vän Fredrick är en pedofil som visste allt om sin sambos barnvåldtäkter och var helt okej med det? Det är bara patetiskt att försöka skademinimera som du gör. Det hjälper heller inte. Bidra med något av värde i tråden i stället (berätta om Fredricks sexuella intressen t.ex., jag antar att ni har bögat - har han uppvisat pedofila tendenser tidigare?).
Citera
2020-11-27, 15:47
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Att Federley försökte hjälpa en pedofil in i samhället igen är ett mindre misstag, detta är moralpanik än så länge.
Ifall du inte ironiserar. En pedofil vill bara ha hjälp att hitta barn. Det kommer han att återkomma till i hela sitt liv. Googla gärna och lär dig lite mer om ämnet, du behöver det.
Citera
2020-11-27, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h

Vilket han inte har gjort. Det var hans pojkvän och sambo (är väl fortfarande). Inget rehabiliteringsprojekt.
Citera
2020-11-27, 15:48
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Vilket han inte har gjort. Det var hans pojkvän och sambo (är väl fortfarande). Inget rehabiliteringsprojekt.
Nu är det Federly som behöver rehabilitering.
Citera
2020-11-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ifall du inte ironiserar. En pedofil vill bara ha hjälp att hitta barn. Det kommer han att återkomma till i hela sitt liv. Googla gärna och lär dig lite mer om ämnet, du behöver det.

Sexförbrytare har lägre återfallsfrekvens än många andra typer av kriminella.
Citera
Medlem
Citat:
Om jag tolkat en del USA-TV-program rätt så hade han i USA tvingats bo i vissa områden med pedofiler, och tala om för grannar när han flyttar in att han är dömd pedofil. Och ha fotboja och anmäla sig regelbundet hos polisen.

Men det är USA det. I Sverige går man istället direkt och raggar upp en ex-riksdagsman.

Det är korrekt gällande staten Florida, om du är dömd för umgänge med barn - så skall du säga det till alla dina grannar - Så att folk vet vem man har att göra med (polisen kommer efteråt och kontrollerar om du sagt det till dina grannar). Undrar om en del farsor blir förbannade?

Men det är ju renhårigt på ett sätt - då vet ju alla vem som inte kan tjäna 8 dollar och får ta 2 glassar ut frysen.(babysitter)
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Återstår att se. Media verkar ju accepterat hans BS. Han visste inte och bröt relationen direkt när han fick reda på detta. Kan alltså komma tillbaka som att han var "offret", synd om honom etc. Dock verkar ju uppgifterna gå efter att han vetat om det här och struntat i det. Närmast skrutit om det. Han har ju tidigare kommit undan efter skyllt på Ursula så vem vet.

Han tillhör ju i det nya Svedala en skyddad art.

Jag kan se framför mig hur det hade sett ut om det rörde sig om någon annan person som pudlade efter en relation med en dömd pedofil.

Oisin Cantwell: "Den där ursäkten duger inte, XXXXX"

Men inte nu.

För Fredrik är ju en viktig homoprofil och en liberal Pridefantast. Såna vill man gärna inte kritisera. Han är ju den första öppet homosexuella politikern av sin rang och en drag queen som länge förkroppsligat den politiskt korrekta ådran inom svensk politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in