2020-11-27, 13:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Den intensiva städningen är skum, absolut. Han borde ha klarat av den själv men nu skulle det vaskas ordentligt, rent pedantiskt. Lutar mer och mer åt att HD visste betydligt mer än man anade från början. En iskall person.

Jag grubblar på det här; att familjen verkar skydda SD på alla vis.

Något som jag tänker ofta är att SD är otroligt manipulativ. Tex planterar (spekulation )blodet överallt i huset hos ett antal personer, även vänner. SD säger ju själv i förhör (lägg märke till @Letsdoits inlägg igår om att "anfall" är bästa strategi), "ja, ni kommer att hitta blod på många ställen" (ungefärligt citat).

Han är en mästare på att föregå.

Det här planterar naturligtvis hos HD md familj. Det skulle inte förvåna mig att man kommer överens om storstädning dels för att det behövs, men även dels för att alla i denna situation vet att SD kan åka dit på livstid för något som de tror att han är oskyldig till. Det behöver inte ha uttalats, utan kan ha bestämts med en underförstådd betydelse. I den familjen verkar man stoppa huvudet i sanden, sopa problemen under mattan. Kanske man sa; vi behöver göra det. Det är bäst för alla.

Tänk också på att det finns barn som kommer att bli stämplade som barn till en dömd mördare, HD blir ensam vårdnadshavare med stor ekonomisk börda osv.
Citera
2020-11-27, 13:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Frågan är om någon av oss kan kolla upp detta? Jag kommer inte åt FUP, gör du?

Är det kartlagt att utredarna har hämtat in dessa arbetskamrater på förhör eller har de bara "nöjt sig" med en enkel googling eller på sin höjd ett telefonsamtal?
Tänker då att en utredare ringt arbetskamraterna och frågat om mailväxling specifikt denna kväll men kanske inte specifikt pekat ut dessa mail (tänker särskilt på mailet runt 23-tiden som kan vara ett kodat "vi ses där" med hänvisning till det som senare blir mordplatsen).
Vad vi sett hittills så har SD strukit runt och nära ytan hela tiden så det är inte omöjligt att någon av mailen från "arbetskompisarna" faktiskt ÄR LW undercover.

Jag har laddat ner FUP.

Jag kan inte se att de två personerna är förhörda. De finns inte med i vittneslistan.
Eftersom man har gått igenom Lenas enheter, borde man ha sett om dessa personer skulle ha varit Lenas alias. Man har också förhört Lenas chef.

Man har säkert läst hela meddelandena och skulle då ha märkt om det kunde varit ett meddelande från Lena. Dessutom borde ju avsändaren komma från Lenas enhet.

164 C/1095

"Då utredningen har visat att Lena Wesström och Stefan Davidsson har bland annat
kommunicerat via e-post, utöver andra medier, har ett antal e-post adresser identifierats som
kan ha använts till detta syfte. Rapporten syftar till att ge en överblick över vilka e-post
adresser som använts och redovisa uppgifter som kan vara av relevans för utredningen. Dessa
adresser är utöver andra som identifierats, såsom lena.wesstrom@gmail.com samt
lena@wesstrom.se.
Gmail-kontona har till största del använts för att skicka och mottaga e-post, det finns i regel
ingen annan information lagrad på kontona, såsom bilder, videos eller andra dokument och
filer. Finns det sådan information kommer det att noteras nedan. Skärmklipp bifogas om
kontona kring kontoinformation och identitetsverifiering.
Följande adresser har identifierats:
I. B*runo.s*parr@gmail.com
2. A*nders.m.n*ilsson64@gmail.com
3. C*hristel.b*locket@gmail.com
4. C*h3233344@gmail.com
5. s*oftisxxxxxxxxxx@gmail.com
6. S*oftpocahontas@gmail.com
7. S*oftisl8542l l908@gmail.com
8. L*ena.wesstrom@gmail.com
9. L*ena.wesstrom@telia.se
"
Citera
2020-11-27, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag grubblar på det här; att familjen verkar skydda SD på alla vis.

Något som jag tänker ofta är att SD är otroligt manipulativ. Tex planterar (spekulation )blodet överallt i huset hos ett antal personer, även vänner. SD säger ju själv i förhör (lägg märke till @Letsdoits inlägg igår om att "anfall" är bästa strategi), "ja, ni kommer att hitta blod på många ställen" (ungefärligt citat).

Han är en mästare på att föregå.

Det här planterar naturligtvis hos HD md familj. Det skulle inte förvåna mig att man kommer överens om storstädning dels för att det behövs, men även dels för att alla i denna situation vet att SD kan åka dit på livstid för något som de tror att han är oskyldig till. Det behöver inte ha uttalats, utan kan ha bestämts med en underförstådd betydelse. I den familjen verkar man stoppa huvudet i sanden, sopa problemen under mattan. Kanske man sa; vi behöver göra det. Det är bäst för alla.

Tänk också på att det finns barn som kommer att bli stämplade som barn till en dömd mördare, HD blir ensam vårdnadshavare med stor ekonomisk börda osv.

Tack för förtydligande angående golvbrunn i förra inlägget.

Ja nu skulle det bli ordning på något iaf. Fint och rent i huset där barnen tillbringade mest tid. Det ställde alla upp på. Och SD som manipulerat alla upp på läktaren fick en städning som passade hans agenda också.

Jag säger det igen. Han har ett märkligt sätt kring konsekvensanalys.

Och han visste inte att han var misstänkt efter 15-16/5. Det blev han varse i tingsrätten. Så det var ju bara att städa på. Inget konstigt alls. Han fixade mackor och sånt medans de körde på i hans skit...

När teatrarna öppnar har de en stor skådespelartalang att värva om han går fri. Kommer vara en SD i högform i hovrätten när han har fått fila på allt material.
Senast redigerad av Avel 2020-11-27 kl. 14:01.
Citera
2020-11-27, 14:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han har iofs tid att svänga förbi LW innan han cyklar till Viken också - men det som senare avhandlas i Telegram talar mot både mail och förbisvängar.

Absolut, de har de.

Deras kommunikation låter redan tidigare på dagen som att de har avtalat något. Vid 20-tiden skriver Lena som svar "Oj, sent" på SDs "slår ihop kontoret".
Sedan skriver hon ju att hon bakat kakan "till dig och mig", om du törs smyga dig hit". Med tanke på hur kommunikationen brukat se ut tidigare, är det konstigt att SD inte svarar på denna inbjudan, utan fortsätter "21:09 "Till Viken nu", på vilket Lena återigen reagerar med "Oj, sent".

Att SD inte svarar som han brukat den senaste tiden genom att protestera och att Lena inte tjatar/hotar sig till ett möte, gör att mönstret helt klart avviker mot hur de brukar kommunicera.

De har kommit överens tidigare om att ses, säkert som ett avsked inför USA resan. Lena väntar och väntar, tycker att det blir sent, men skriver ändå förhoppningsfullt att hon har bakat kakan. Att Lena skriver senare på kvällen att hon håller på med förberedelserna inför As födelsedag och att hon hoppas att det tar mindre än en timme, visar att de absolut har en överenskommelse.

Jag är helt övertygade om att konversationen är frisserad och därför ser det yxigt ut i kommunikationen. Förutom att SD aldrig svarar på om han kommer eller inte, blir hans sista meddelande till Lena "fel".

23:01:13 skickar Lena en bild på loggremsan på vilket SD svarar Godag Yxskaft med "Fint" "Blir för sent" "Avslutar strax".

SD har varit tvungen att ta bort meddelanden där det tydligt syns att de har avtalat om att träffas, och säkert ett och annat också.

Men vad gör SD vid Gustavsvik egentligen?
Senast redigerad av notknapparen 2020-11-27 kl. 14:31.
Citera
2020-11-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Absolut, de har de.

Deras kommunikation låter redan tidigare på dagen som att de har avtalat något. Vid 20-tiden skriver Lena som svar "Oj, sent" på SDs "slår ihop kontoret".
Sedan skriver hon ju att hon bakat kakan "till dig och mig", om du törs smyga dig hit". Med tanke på hur kommunikationen brukat se ut tidigare, är det konstigt att SD inte svarar på denna inbjudan, utan fortsätter "21:09 "Till Viken nu", på vilket Lena återigen reagerar med "Oj, sent".

Att SD inte svarar som han brukat den senaste tiden genom att protestera och att Lena inte tjatar/hotar sig till ett möte, gör att mönstret helt klart avviker mot hur de brukar kommunicera.

De har kommit överens tidigare om att ses, säkert som ett avsked inför USA resan. Lena väntar och väntar, tycker att det blir sent, men skriver ändå förhoppningsfullt att hon har bakat kakan. Att Lena skriver senare på kvällen att hon håller på med förberedelserna inför As födelsedag och att hon hoppas att det tar mindre än en timme, visar att de absolut har en överenskommelse.

Jag är helt övertygade om att konversationen är frisserad och därför ser det yxigt ut i kommunikationen. Förutom att SD aldrig svarar på om han kommer eller inte, blir hans sista meddelande till Lena "fel".

23:01:13 skickar Lena en bild på loggremsan på vilket SD svarar Godag Yxskaft med "Fint" "Blir för sent" "Avslutar strax".

SD har varit tvungen att ta bort meddelanden där det tydligt syns att de har avtalat om att träffas, och säkert ett och annat också.

Men vad gör SD vid Gustavsvik egentligen?

Raderat har han. Frågan är varför inte radera allt. Nu blir han ju typ sista person som eventuellt då ska se LW i livet genom äta kaka. Konsekvensanalysen där igen.

Stämma träff och sammanstråla gjorde de ofta (inkl JG) med platsdelning. Behövdes ingen kontakt när tiden för möte närmade sig. Man såg att man var på väg.

Om polisen kan påvisa rester av klorin så kanske bassängvattnet ska spela nån roll där enligt hans plan på nåt långsökt sätt...
Oj ett lägligt foto i duschen, hoppsan i badbyxor.

SJÄLVKLART gick den bilden till LW men raderad?

Annars behövde han nog en neutral plats att testa mån burnermobil på och sitta och fixa lite i datorn. Radera diverse osv.
Allt skulle vara klart för att sätta igång sen efter besöket hos JG.
Citera
2020-11-27, 15:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja du har rätt. Finns många sätt att nå hans dator.

Ibland får ju forensiker leta efter något som finns. Ibland efter nåt som saknas. Ibland ska något inte finnas om något annat saknas. Och alla varianter på det.

Tyvärr går inte datorns loggar m.m analysera som ett blodprov. Här är vi utlämnade till forensiker som söker på vissa ord i sms osv och sitter och kikar lite här och där i loggar och sen får de inte fortsätta gör det tar för stora resurser.

En drömtillvaro vore ju att slänga in allt i en programvara där man ställt vissa förutsättningar.

Datorn online/offline
Datorn fjärrstyrd/lokalt styrd osv osv

Då få rapporter om att något är ”skumt” i datorn utifrån då t.ex utsago i förhör vore ju rena drömmen. I viss mån finns det säkert andra sammanhang (NSA mfl) men inte när underbemannade svenska polisen ska lattja runt med sånt här.

Det man måste i det här fallet är att försöka tolka vad som är åklagarens huvudteori vad som hänt.

Alltså SD vaknade 14/5 och vad hände sen. Alltså inte tidslinjen utan en hypotetisk ”gärningslinje”.

Framgick kanske av slutanförandet av åklagarna hur de menar detta har hänt? Men jag har inte hört eller sett nåt sånt än om det finns.

Enligt min mening kan SD ha tagit sig till brottsplatsen, mördat LW, och sen fixat runt hela natten efter.

ALLA digitala spår kan han ha lämnat efter sig om han så var i Arboga hela natten. Han kan ha cyklat/promenerat till en sjö och hällt klorin över hela sig och skrubbat sig vid sjön i timmar med mobil och dator kopplat till ett sim-kort med ”burnersyfte”. Ja han kan ha kört hela remote-grejen från en mobil anskaffad bara för detta syfte. Sen att städa efter en sån uppkoppling fixar man bara efter att ha googlat runt en stund och pluggat på lite.

SD hade en NAS (typ lagringsdator med hårddisk och nätverk som ofta används i hem som backup eller ”musik- och filmarkiv” så han hade rätt bra koll på det här att koppla nätverk m a o.

Sen det här att gömma kläder och mobil. Snubben har ju gjort det till sin livsuppgift att gömma och hitta saker till förbannelse. Den är borta forever.

Finns flera nivåer här. Är han ett kriminellt master mind som skruvar bort antenner på LW:s mobil 00:41, lägger ut villospår som sex på sadel och cykelväxel test när han i själva verket promenerat, kört Wake on WAN för att väcka sin dator hemma fastän den är helt AVSTÄNGD, manipulerat/skrämt både HD och evtl andra till tystnad osv osv.

Eller är det ett vansinnesdåd triggat av chokladtårta/loggremsa eller nåt meddelande han har raderat som gör att han möter upp henne, slår ihjäl, och sen har sån satans tur att trots att allt pekar på honom så kommer han lyckas bli friad från detta?

Jag läser fortfarande ikapp men den analysen jag gör är att SD är en intelligent fullblodspsykopat som gjort en plan.

Hans svaghet är det empatiska.
Han kan ju ställa sig ett par frågor när han gör konsekvensanalys.

Vem kommer högst troligt bli huvudmisstänkt?

Är detta bästa sättet att dölja förhållandet med LW? ( facit har vi där...)

Kan jag förklara allt för polis och åklagare hur de än vänder och vrider på allt och vänder på varje sten av det sociala och digitala?

Slutsatsen är att han var bra sugen på att hon skulle dö där så han var beredd på att bli misstänkt och sen ta puckarna som de kom.

Ja där är vi ju rätt ense. Det är gör-det-själv-mördaren som psykopat. Men hans bekräftelsebehov på händighetens o praktibalitens område är ju från början ett sätt att dölja o undvika en grund känslomässig intelligens som knappt täcker tårna, som det ser ut. För att inte blindheten ska bli synlig knyts bindeln desto hårdare. Han anstränger sig så hårt där han ska kunna sin modelljärnväg att det inte finns ett skvatt kvar till det uppenbara; grabben ringer först av allt: ”lycka till med det” — eller hur det lät. Resten är välkänt. Polisen har lyckligtvis ett tålamod värdigt Storebror Kanin, och kan istället dammsuga varje emotionellt skrymsle i jakt på alla kaviteterna, som visar sig vara vad det mesta av garnityret består av, under lite tippex o rakplåster. Hur i helsefyr ska en karl då hinna behärska allt när man har fullt upp med sin egen förträfflighet!? Svår nöt. Släpper man på mordlustan bara en aning så riskerar den halka ur greppet ju. Och allt man förmådde lista ut blir bosch o intet. Vilket schlöseri! Och man är inget värt ju. Nä håll fast vid det som aldrig förgås.

Senast jag tittade i en dator (det var ett tag sen) så fanns ett register med allt som hänt. Man kan ofta begränsa sig i tid. Sen måste man kanske känna till att transkablageisk uppkoppling är på tapeten. Sen letar man upp ”sök (på denna sida) under ”arkiv” eldyl. Sen skriver man i vad man vill hitta. Vet man inte frågar man nån som kan. Det är mycket begärt men om priset är det rätta så brukar det gå. Det finns folk som kan programmering o anant sånt där digitalt. Har jag hört.

I värsta fall ringer man gogle eller internationalbusinessmavhines el nån. De som har hittat på alltihop. De vet. Hela dan. Eller under kontorstid. Kan de landa på månen o gänga ett hårstrå på insidan o dra benen av en neutron så kan de se vad mäster SD fifflat med el inte fifflat med en måndag kväll. Det är liksom ingen att bråka om. Såvitt vi märkt av rättegången hittills så har SD inte mycket av en huvudled att driva i de där fårorna. Då hade det int’ handlat om annat.
Citera
2020-11-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja där är vi ju rätt ense. Det är gör-det-själv-mördaren som psykopat. Men hans bekräftelsebehov på händighetens o praktibalitens område är ju från början ett sätt att dölja o undvika en grund känslomässig intelligens som knappt täcker tårna, som det ser ut. För att inte blindheten ska bli synlig knyts bindeln desto hårdare. Han anstränger sig så hårt där han ska kunna sin modelljärnväg att det inte finns ett skvatt kvar till det uppenbara; grabben ringer först av allt: ”lycka till med det” — eller hur det lät. Resten är välkänt. Polisen har lyckligtvis ett tålamod värdigt Storebror Kanin, och kan istället dammsuga varje emotionellt skrymsle i jakt på alla kaviteterna, som visar sig vara vad det mesta av garnityret består av, under lite tippex o rakplåster. Hur i helsefyr ska en karl då hinna behärska allt när man har fullt upp med sin egen förträfflighet!? Svår nöt. Släpper man på mordlustan bara en aning så riskerar den halka ur greppet ju. Och allt man förmådde lista ut blir bosch o intet. Vilket schlöseri! Och man är inget värt ju. Nä håll fast vid det som aldrig förgås.

Senast jag tittade i en dator (det var ett tag sen) så fanns ett register med allt som hänt. Man kan ofta begränsa sig i tid. Sen måste man kanske känna till att transkablageisk uppkoppling är på tapeten. Sen letar man upp ”sök (på denna sida) under ”arkiv” eldyl. Sen skriver man i vad man vill hitta. Vet man inte frågar man nån som kan. Det är mycket begärt men om priset är det rätta så brukar det gå. Det finns folk som kan programmering o anant sånt där digitalt. Har jag hört.

I värsta fall ringer man gogle eller internationalbusinessmavhines el nån. De som har hittat på alltihop. De vet. Hela dan. Eller under kontorstid. Kan de landa på månen o gänga ett hårstrå på insidan o dra benen av en neutron så kan de se vad mäster SD fifflat med el inte fifflat med en måndag kväll. Det är liksom ingen att bråka om. Såvitt vi märkt av rättegången hittills så har SD inte mycket av en huvudled att driva i de där fårorna. Då hade det int’ handlat om annat.

All energi han lagt på de här två kvinnorna och sen lite mord på det. Han har att fundera över ett och annat.

Hela privatlivet för öppen ridå eller i sökbara pdf:er.
En lunta på 14000 sidor som lär tagit upp halva rummet. Om han inte har den på läsplatta. En hel del att bläddra i. Nu kan han ladda inför hovrätten med att få sig själv recenserad på nätforum. Läser våra tankar om hur han kopplat datorer och annat. Han kan få nya idéer och finjustera sina stories.

Åklagare ÅH har verkat sympatiskt slug i tingsrätten. TJ mer av en slugger och rakt på sak i passivt anklagande aggressiv framtoning. Mer sånt i hovrätten. Det ska vara fullt jäkla ös med anklagande ton och väl beskrivet hur detta mord kan ha gått till. Jag vill att ledamoterna i hovrätten ska hata den här snubben när sista dagen är avslutad.

Ser ut som tidigare ordföranden (lite av en stropp i sin framtoning va haha?) ändå lämnat lite hintar i domen vad som kan vara bra att ta med sig i hovrätten och främst i det it-tekniska måste de steppa upp sitt game annars går detta åt helvete.
Citera
2020-11-27, 16:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
All energi han lagt på de här två kvinnorna och sen lite mord på det. Han har att fundera över ett och annat.

Hela privatlivet för öppen ridå eller i sökbara pdf:er.
En lunta på 14000 sidor som lär tagit upp halva rummet. Om han inte har den på läsplatta. En hel del att bläddra i. Nu kan han ladda inför hovrätten med att få sig själv recenserad på nätforum. Läser våra tankar om hur han kopplat datorer och annat. Han kan få nya idéer och finjustera sina stories.

Åklagare ÅH har verkat sympatiskt slug i tingsrätten. TJ mer av en slugger och rakt på sak i passivt anklagande aggressiv framtoning. Mer sånt i hovrätten. Det ska vara fullt jäkla ös med anklagande ton och väl beskrivet hur detta mord kan ha gått till. Jag vill att ledamoterna i hovrätten ska hata den här snubben när sista dagen är avslutad.

Ser ut som tidigare ordföranden (lite av en stropp i sin framtoning va haha?) ändå lämnat lite hintar i domen vad som kan vara bra att ta med sig i hovrätten och främst i det it-tekniska måste de steppa upp sitt game annars går detta åt helvete.

Så är det nog.
”Att dölja gärningen”, o det där med motivet, får en särskild skärpa när kontentan blir 14K ”offentlig” utredning. Annat har till sist vägt över i vågskålen mellan dum o dummare. Lockelsen o egot tjoade högre.
Citera
2020-11-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så är det nog.
”Att dölja gärningen”, o det där med motivet, får en särskild skärpa när kontentan blir 14K ”offentlig” utredning. Annat har till sist vägt över i vågskålen mellan dum o dummare. Lockelsen o egot tjoade högre.

Han lämnade den perfekta mysten efter sig.

Skulle inte förvåna mig för fem öre om han sitter ute i den där sommarstugan och får den onda ryggen masserad av HD i detta nu.

Diskret aktivitet i mobilen. Där har inget ändrats. Finns alltid någon som tycker en sån här kille är spännande.
Citera
2020-11-27, 16:30
Medlem
● Hur vågar man att överhuvudtaget lämna sin ytterdörr ställd i ett gläntläge till sin bostadsrätt efter mörktets inbrott när man skall bege sig ut under en längre tid och minst 135 meter (Rättar*vägen 9) ifrån sin bostad ?

LW:s mobila enhet var i aktiv rörelse vid cirka klockan 23:23, cirka två minuter senare, det vill säga cirka klockan 23:25, var LW:s mobila enhet fortfarande aktiv men stillastående och vid det aktuella tillfället [ 23:25 ] , nära angränsande till brottsplatsen.

Obs ! Vad jag lämnar åt sidan tills vidare och med anledning av att jag inte vill röra till det för mycket är, @Dalaans tidsangivelser från klockan 23:30 till 23:35 och enligt Kammaråklagaren ÅH, 23:30 till 23:33.

Vidare den mobila enheten från klockan 23:25 till klockan 23:35, och vidare, då den mobila enheten började att röra sig bort från mordplatsen klockan 23:36 samt, då den mobila enheten klockan 23:38:43 var utanför området till brottsplatsen.

● Jag önskar först och främst att få svar på frågan gällande den då, gläntstående ytterdörren till LW:s bostadsrätt.
Citera
2020-11-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
● Hur vågar man att överhuvudtaget lämna sin ytterdörr ställd i ett gläntläge till sin bostadsrätt efter mörktets inbrott när man skall bege sig ut under en längre tid och minst 135 meter (Rättar*vägen 9) ifrån sin bostad ?

LW:s mobila enhet var i aktiv rörelse vid cirka klockan 23:23, cirka två minuter senare, det vill säga cirka klockan 23:25, var LW:s mobila enhet fortfarande aktiv men stillastående och vid det aktuella tillfället [ 23:25 ] , nära angränsande till brottsplatsen.

Obs ! Vad jag lämnar åt sidan tills vidare och med anledning av att jag inte vill röra till det för mycket är, @Dalaans tidsangivelser från klockan 23:30 till 23:35 och enligt Kammaråklagaren ÅH, 23:30 till 23:33.

Vidare den mobila enheten från klockan 23:25 till klockan 23:35, och vidare, då den mobila enheten började att röra sig bort från mordplatsen klockan 23:36 samt, då den mobila enheten klockan 23:38:43 var utanför området till brottsplatsen.

● Jag önskar först och främst att få svar på frågan gällande den då, gläntstående ytterdörren till LW:s bostadsrätt.

Det är väl en rask promenad på runt 40 sekunder? Skulle hon bara ut och lämna en bit kaka eller få en puss så kanske man slarvar lite på vägen ut. I teorin skulle hela rundan door-to-door isf vara två minuter som kortast och då spelar ingen roll om dörren gläntar lite. Tänk också på att den kan ha stått med minimalt med glipa i utgångsläget för att inte väcka barnet. Hon kom inte tillbaka och ventilation genom huset alternativt vinden ihop med en kanske lite felbalanserad dörr gjorde att den glipan blev några cm till där framåt morgonkvisten/

Skulle någon vara inne i huset hade man kanske tagit med mobil som låg på laddning och datorn. Dels för att undanröja digitala spår eller kanske få det att se ut som stöld.
Nåt kan ga hänt runt 4 i bostaden då barnet tycks höra något. Men mer än så vet vi inte om just någon varit inne.
Senast redigerad av Avel 2020-11-27 kl. 16:55.
Citera
2020-11-27, 17:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Raderat har han. Frågan är varför inte radera allt. Nu blir han ju typ sista person som eventuellt då ska se LW i livet genom äta kaka. Konsekvensanalysen där igen.

Stämma träff och sammanstråla gjorde de ofta (inkl JG) med platsdelning. Behövdes ingen kontakt när tiden för möte närmade sig. Man såg att man var på väg.

Om polisen kan påvisa rester av klorin så kanske bassängvattnet ska spela nån roll där enligt hans plan på nåt långsökt sätt...
Oj ett lägligt foto i duschen, hoppsan i badbyxor.

SJÄLVKLART gick den bilden till LW men raderad?

Annars behövde han nog en neutral plats att testa mån burnermobil på och sitta och fixa lite i datorn. Radera diverse osv.
Allt skulle vara klart för att sätta igång sen efter besöket hos JG.

Kanske vill han vara typ "översmart" och kunna visa polisen: Titta hur ärlig jag är. Jag visar upp min chatt med Lena. Allt. Utan att någon ens frågar efter det. Det gör jag för att jag är en hedersknyffel. Jag ljuger aldrig, utan lägger alla kort på bordet direkt och samarbetar efter bästa förmåga med polisen.

SD kanske också tänker att A som han vet är hemma (han åt ju av deras kaka med sin mamma) kanske vet att kakan är även till SD? Inte för att jag tror på detta, men säker kanske han inte kan vara. Och även om SD brukar radera fortlöpande /(hans egna ord) så kanske han tänker (lite smart) att det kan se lite konstigt ut för polisen och väcker uppmärksamhet om allt är raderat. Han kan ju inte vara helt hundra på att ingen fått veta om deras träff.

Nu fick han ju lägga in (återigen smart) att han minsann inte träffade Lena. Det blev för sent.

Bilden på tornet tror jag att SD skickat till Lena. De har ju älskat där. Symboliken också med tornet kan betyda vad som väntas...

Alltså, tiden på gymmet är extremt kort
Passage G-vik 2018-05-14 21:25:03----------Gym vändkors
22:00:06 tar han fotot på tornet och är alltså redan ute (och duschad?),och ska till JG.

Bilden som SD tar i sin hall strax innan han sticker iväg till Viken, visar hans ryggsäck. (A 157B/362) kl21:04:28. Vem var det han skickade den bilden till? Jani?

Hur som helst, jag tyckte jag läste att JG sa att den var fullpackad. Men på bilden ser den inte full ut?
Bara en tanke...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in