2020-11-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federley-visste-allt-om-sambons-barnvaldtakter
Nej de handlar om pedofilhat.

Precis så när hade FF sex med barn menar du?
Citera
2020-11-27, 13:06
Medlem
Man skulle kunna sätta Hitler i ett EU säte som representerar Sveriges befolkning - Hitler hade varjefall fått med sig minst 10% av folket. Till skillnad mot Federleys <1%.
Citera
2020-11-27, 13:07
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Nu hoppas jag vi aldrig mer i helvete ser denna Frederick Federlay i något som helst förtroendeuppdrag i framtiden.
Han har ett så djävla dåligt omdöme så han skall bara skämmas ögonen ur sig nu och gömma sig för mänskligheten.
Nu skall dumfan begära sjukpenning dessutom.
Det här är så djävla dumt så jag har inte ord för det.
Inte en djävla krona till FF av mina skattemedel längre.

Arma, ARMA djävla Sverige!

Det är tyvärr skillnad på politiker och politiker. Någon smart skrev något för en tid sedan en text som jag tycker stämmer. Den var ungefär som följer:

Det folk är verkligt rädda för konfronterar de aldrig (typ källarmoskéislamister eller Bilan Osman). Om det var en random politiker i energi- eller försvarsutskottet hade andra politiker till höger och vänster rasat på sina sociala medier.

Nu rör det sig om Ursula och då blir de oroliga och bajsar på sig hellre än att uppmärksamma. Ursula är ju en God Människa™ som själv fått snyfta i media och peka ut folk och företeelser som han tycker är kränkande. När man får grönt kort för att vara med och bestämma vem som ska skämmas - då har man makt i världens ängsligaste land.

När Ursula själv för vilken gång i ordningen hamnar i en "Problematisk™" situation måste man ligga lågt för Ursula har fortfarande uppbackning av tillräckligt många "Goda™" för att sätta stopp på karriären.
Senast redigerad av Ratad 2020-11-27 kl. 13:10.
Citera
2020-11-27, 13:08
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om Annie Lööf kan leda det i bevis så får han naturligtvis omedelbart sparken. Finns ingen större beröringsskräck än pedofili.

Men nu snackar vi ju om C = partiet där sexuella avvikelser och laster i alla former är en merit
Den rödhåriga häxan kommer att skydda FF in absurdum
Enda chansen är att FF hoppar själv
Citera
2020-11-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Han avslutade förhållandet omedelbart... När det blev känt för andra alltså.
Det framstår ganska klart att han känt till fängelsstraffet, och således känt till hela historien bakom, alldeles från början.

Lägg fram bevis för det du säger, märkligt att vissa tycker att man bestämmer bevisbördan själv, som här.
Och i andra fall så är det klart bestämt att bevisen avgörs i domstol osv..

Du antar att han visste, inget mer.
Citera
2020-11-27, 13:11
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federley-visste-allt-om-sambons-barnvaldtakter
Påståendet i artikeln att Federley skulle ha erbjudit folk att läsa domen framstår som märkligt, varför skulle han det? Som om det skulle förmildra saken om folk skulle få läsa om övergreppen?

Läser artikeln igen och antingen missade jag det förut eller så har de uppdaterat artikeln, för där finns en möjlig förklaring:

Citat:
Fredrick Federley ska även ha berättat för vänner och bekanta om 42-åringen som flyttat in hos honom.
– Han har varit så fräck att han sagt att sambon suttit inne och samtidigt erbjudit dem att läsa igenom domen, men då har de självfallet sagt ”nej tack”, det tycker jag visar på hur Federley manipulerar folk.
Jag tolkar det så här: FF säger till folk att hans sambo suttit i fängelse och erbjudit vänner och bekanta att läsa domen, men han har inte sagt vad det handlar om för brott. Vännerna är då artiga som folk är och tackar nej till det, och frågar kanske inte heller om vad det handlat om för brott.

Som om man själv träffat på en bekant och dennes nya sambo, bekanten säger att sambon kommit ut från fängelse nyligen och ”du kan få läsa domen om du vill”. Självklart säger man ”nejdå, det behövs inte”. Man litar på sin bekant och vill inte snoka vidare och skapa en pinsam stund. Man frågar förmodligen inte heller ”vilket brott var det?”.

Det framstår alltså som att erbjudandet att läsa domen handlar om att slippa berätta vad det hela handlar om, eftersom folk tackar nej till att få veta detaljerna. Möjligen har de bekanta då varit medvetna om att sambon suttit i fängelse men inte för vilket brott. Litar de på FF kanske de antagit att det handlat om ett ekobrott eller så. Detta ända fram tills i helgen då det hela nystades upp och det framkom att det var barnvåldtäkter det handlade om.

Fast å andra sidan, varför skulle FF alls berätta om det. Det enklaste hade ju varit att bara hålla käften Om fängelsevistelsen.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Jag nämnde det bara i relation till lagstiftningen. Att påstå att han verkligen har vetat allt är svårt att leda i bevis. Det man kan säga är ju att det är mer eller mindre sannolikt att han gjort det.

FF ska ju ha sagt till grannarna och vännerna att sambon begått brott, och frågat om de vill läsa domen (vilket de artigt avböjde), jag förmodar att det hände tidigare än i lördags... Så beroende på om och när detta hände, så finns det ju ett antal vittnen...
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men nu snackar vi ju om C = partiet där sexuella avvikelser och laster i alla former är en merit

Får han tillräckligt betalt kan han nog "övertygas" att han mår så dåligt att han måste hoppa av allt och häxan kan låtsas som att de gjort honom en tjänst. Praxis i branschen.

Synd att väljarkåren är sådana jävla får och "glömmer" saker som dessa.
Citera
2020-11-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Skönt att höra (om du har rätt). Tyckte att det lätt lite väl over the top.

Tror inte du ska lita på Kojak i den här tråden...
Citera
2020-11-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tja, det sägs ju att pedofilen var kvar på gården i söndags, och Centerpartiet gick ju ut med att FF mått dåligt en längre tid och därför tagit sjukledigt...

Det känns inte som om ett fåtal dagar är en längre tid...

Om journalistkåren hade varit renhårig och inte bestått av idel propagandister skulle just den motsägelsen belysas. Nu gör de i stället allt för att minimera skadan. De förstår att de måste skriva om det här, men utelämnar hälften och vinklar resten. Folk bör också vara beredda på att det kommer att rullas ut saker som förvirrar hela situationen och riktar uppmärksamheten åt något annat håll. Journalisterna har sådant på lager om det blir ett känsligt läge.
Citera
2020-11-27, 13:15
Medlem
Mikojans avatar
Mycket bra uppföljning av Nyhlén o co i dagens stoppapressarna.se . Rakt upp och ned avklädd Federley. Men man får verkligen hoppas att barnporrhataren Amnesti-Lööf tar in pedofilpolaren i centervärmen igen. Där kommer han göra mycket onytta
Citera
2020-11-27, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det kommer han aldrig göra. Vad ska han återgå till? Han är en broiler som aldrig haft ett professionellt liv utanför politiken. Det enda sådana har att falla tillbaks på är lobbyism, styrelseuppdrag eller semipolitiska utnämningar som GD, landshövding eller ambassadör. Efter detta tror jag FF är otänkbar för sådana uppdrag. Av den anledningen tror jag att Annie räddar honom kvar.
Dock kan man tänka sig att C försöker sig på någon sorts undanmanöver för att flytta fokus från denna affär, t ex läcka något skandalöst om en representant från ett annat parti. Men det måste vara något riktigt snaskigt isåfall om det ska toppa den här affären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in