2020-11-27, 12:45
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Behöver ju inte vara så, jag pratar bara om normalfallet. Vanligen flyttar man inte in hos någon efter att ha känt varandra i någon månad. Det är mer troligt att de känt varandra en längre tid än så. Sen vet jag inte ens var uppgiften kommer ifrån att de bara känt varandra sen i somras, om det är en trådsanning eller går tillbaka på något verkligt.

Uppgiften om muckningen i januari är säkerställd.

Uppgiften om kontakt via datingapp i somras kommer från den ende användaren i tråden som faktiskt har förstahandsuppgifter om fallet, nämligen Kojak. Han har tyvärr skrivit mycket lite, men gått in och rättat när det varit helt felaktiga uppgifter som har kommit fram

Uppgiften om den 4 augusti kommer från någon i tråden som verkar veta vad han talar om, men där ingen kan vara 100.

Jag tror att vi kan vara helt säkra på punkt ett och två. Trean kan vara spekulation och behöva modifieras.
Citera
2020-11-27, 12:46
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Gården som Federley bor på verkar han ha ägt sedan 2015, kallas tydligen för Urmakargårn.
https://www.facebook.com/Holgattu26/

Här är Annie Lööf och hälsar på:
https://jolygram.com/profile/annie_loof/photo/2006632262791080724_2224488038
https://archive.is/wmiUn

Var Federley var skriven före 4 augusti 2020 kan man ju undra. Exmannen har samma flyttdatum och är nu skriven i en lägenhet på Kungsholmen, som de verkar ha ägt även under sitt äktenskap.

Med tanke på Federleys sjuka pedofili fantasier så får man dra slutsatsen att många barn fallit offer på denna gården, vilken byggnad tror ni den hemliga sex kammaren finns i?
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Naturligtvis är (och bör) politiker på hans nivå måna om varumärket och att inte associeras med "fel värdegrund". Inte för att de bryr sig om andra människor utan för att de bryr sig om pengar, makt och sin egocentriska självbild.

Precis, jag menar också att det finns just generella analyser och riskbedömningar som man rimligtvis bör göra om man är en känd och framgångsrik person på en hög politisk position. Man bör ju ställa sig frågor som: kan jag bli utnyttjad? Utpressad? Kan någon försöka komma åt mitt parti genom mig?

Frågor som dessa ställer man ju sig även om man är en total egoist, det har endast med självbevarelsedrift att göra. Det händer ju t.ex. titt som tätt att personer med skulder söker sig till personer med pengar för att lösa sina ekonomiska problem, bara det är skäl nog för en person som Fredrick att göra vissa grundläggande bakgrundskontroller innan han flyttar ihop med någon.

Det är just detta som gör att jag har svårt att tro på hans story nu. Jag tycker inte om honom, jag har ogillat honom ända sedan hans svek i IPRED-frågan. Men jag har aldrig sett honom som dum.
Senast redigerad av Felstavaren 2020-11-27 kl. 12:48.
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Nej, det stämmer inte. Pedofilen var sambo med flickornas mor.
OK, så pedofilen är bi inte gay. Man kan undra om det vanligt att bisexuella gör pedofil-sex-streams på qruiser.
Citera
2020-11-27, 12:48
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...beror på vilket kollektiv du tillhör, vore det så enkelt att Federly var en vanlig medelålders (svensk) man så alla dagar i vecka. Uteslutning och avståndstagande 100% samt ett mediadrev. Lägger du till att det vore en SD politiker så skulle drevet go bananas. Men nu är det en centerpartist (tillhör de goda) och en person inom HBTQ-kollektivet (untouchable) vilket gör både ett drev och ett avståndstagande/uteslutande mer delikat. Homofob är inget Annie Lööf vill riskera kallas... Därtill kör ju Svt as we speak skönmålningen av honom och våra överbetalda EU-politiker i TV-serien Bryssel Calling, så även de sitter nu i en knepig sits. HBTQ-kollektivet förefaller ju även urstarkt på Svt och Annie Lööf vill inte hamna i onåd där, nu när hon är så hyllad efter C:s vänstersväng.

Lööf och media avstår därför skarpa frågor och ger sannolikt istället Federley möjligheten att spela ovetande, lurad, indignerad, förfärad och överräcker därmed en offerkofta istället. Så kan Federley åka tillbaka till Bryssel, göra sitt viktiga jobb där och lägga detta bakom sig. Allting gott.
Jag gillar särskilt combon "Federley gay" = untouchable, och pedofili = burn in hell. Det måste bli kortslutning i många vänster-människors hjärnor nu.

Pedofili-skandalen i RFSU-toppen smet under radarn i svenska media, så han kan mycket väl klara sig. utan drev i media.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-11-27 kl. 12:52.
Citera
2020-11-27, 12:52
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag vet tyvärr inte i detalj hur olika avtal för etablerade politiker ser ut, jag skulle förmodligen få hjärtinfarkt om jag forskade i saken.

Det enda jag vet är att jag aldrig hört talas om någon politiker, vare sig till höger eller vänster, som efter att de nått en viss nivå blivit utblottade och fattiga efter avslutad karriär.

Tror inte heller att sekundärpedofilen Fredrik Federley kommer att dö utfattig.

Etablissemanget tar hand om de egna, alltid.

Politikerna är nog de med mest skelett i garderoben och just därför hjälper och skyddar de alltid varandra. Jag tror nog att många politiker är perversa svin som delar de liberala HBTQ-värderingarna med pedofilerna.
Citera
2020-11-27, 12:52
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag vet inte om det är min naivitet och det faktum att jag tyckte Federley lät som en förhållandevis hygglig karl, i alla fall i början av sin politiska karriär, som spelar mig ytterligare ett spratt men om man på något sätt ska försöka se det ur hans perspektiv undrar jag om det inte även finns ett litet stänk av naivitet och vanlig omdömeslöshet i Federleys personlighet.

Det är väl lätt att verka tuff på internet men jag har alltid tyckt han varit en charlatan. C sålde in honom för att matcha den då så häftiga Stureplanscentern. Han var motpolen mot lantbrukargubbarna och förbudskärringarna med fula glasögon. Naturligtvis var han mer ett koncept än en riktig människa.

Det allra sista av sitt förtroendekapital eldade han upp när han skyllde på Ursula och sedan villigt sög av resten av Alliansen i FRA-frågan. Det var många libertarianer som blev ledsna i ögat när deras talesperson med krokodiltårar i ögonen placerade Mauds partipenis i sin mun och gillande sög den.
Citera
2020-11-27, 12:55
Medlem
Jag undrar om Daniel Nyhlén ligger farligt nära förtalet med en rubrik som Federley visste allt om sambons barnvåldtäkter där på Stoppa Pressarna. Han sätter det inte ens inom citationstecken. Federley vill knappast dra ännu mer uppmärksamhet till fallet, men har en karriär och ett rykte att tänka på.

Annars lite kul med rubriksättningen på Stoppa Pressarna: "ANNIE LÖÖFS SKARPA BARNPORRSKRAV".

Hm, vill hon ha tillgång till Fredricks hemliga usb-minnen altså?
Senast redigerad av Charvet 2020-11-27 kl. 12:58.
Citera
2020-11-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Jag undrar om Daniel Nyhlén ligger farligt nära förtalet med en rubrik som Federley visste allt om sambons barnvåldtäkter där på Stoppa Pressarna. Han sätter det inte ens inom citationstecken. Federley vill knappast dra ännu mer uppmärksamhet till fallet, men har en karriär och ett rykte att tänka på.
Vadå förtal?

Inte när man lever ihop med ngn.
Citera
2020-11-27, 12:59
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Vadå förtal?

[FÖRTAL]
"I Sverige står avsikten i fokus, alltså kan spridandet av en sann uppgift i syfte att skada vara straffbar."
Citera
2020-11-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Vadå förtal?

Jag nämnde det bara i relation till lagstiftningen. Att påstå att han verkligen har vetat allt är svårt att leda i bevis. Det man kan säga är ju att det är mer eller mindre sannolikt att han gjort det.
Citera
2020-11-27, 13:04
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han säger ju det själv. Men att de gått skilda vägar nu. Intressanta är ju om han visste om det här innan de inledde en relation. Eller de gjorde slut först efter media fick nys om saken (om nu ens de gjort slut).

Tja, det sägs ju att pedofilen var kvar på gården i söndags, och Centerpartiet gick ju ut med att FF mått dåligt en längre tid och därför tagit sjukledigt...

Det känns inte som om ett fåtal dagar är en längre tid...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in