2020-11-27, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Jag har precis fått mail från bilvärdering24 där dom uppmanar mig att polisanmäla dom, jag fick fakturapåminnelse häromdan som jag skrev bestrides på, så dom rekommendera mig att lämna alla uppgifter såsom ip adress m.m till polisen så skulle dom komplettera med sina uppgifter

Haha ännu ett bevis på att det bara är generella skrämselmail som massutskick, jag har fått exakt samma Mail som du vid samma tidpunkt
Citera
2020-11-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanCarter
Fick idag Inkasso krav på posten

Från Bilvärdering24 eller från annat företag?

Hur många räkningar har du hunnit få av Bilvärdering24?
Citera
2020-11-27, 13:09
Medlem
Citat:
Vad har du gjort hittills?

Jag har bestridit första fakturan. Hon på Konsumentverket har mailat dom ang ångerrätt och lagar mm men inte fått svar än. Igår fick jag
Krav/Inkasso på mail och väntar nu på svar från Konsumentverket hur jag ska agera.
Citera
2020-11-27, 13:39
Medlem
Skriver igen då jag gjorde denna värdering den 9e oktober, fått flera påminnelser och inkassokrav två gånger men bestridit allt och skrev att jag inte kommer att betala. Sist jag hörde från dem var 3,5 veckor sedan så jag gissar på att de inser att det är ingen idé att fortsätta skicka till mig. Gör samma, bestrid och skit i allt som kommer för de kommer ej ta det vidare till kronofogden EFTERSOM DET KOSTAR DEM TID OCH PENGAR och det är så jävla uppenbart att det är bedrägeri. Så snälla betala inte för det gör att de kan fortsätta med detta.
Citera
2020-11-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lkanavinas
Skriver igen då jag gjorde denna värdering den 9e oktober, fått flera påminnelser och inkassokrav två gånger men bestridit allt och skrev att jag inte kommer att betala. Sist jag hörde från dem var 3,5 veckor sedan så jag gissar på att de inser att det är ingen idé att fortsätta skicka till mig. Gör samma, bestrid och skit i allt som kommer för de kommer ej ta det vidare till kronofogden EFTERSOM DET KOSTAR DEM TID OCH PENGAR och det är så jävla uppenbart att det är bedrägeri. Så snälla betala inte för det gör att de kan fortsätta med detta.

Har du gjort något mer än att bestrida deras fakturer?
Citera
2020-11-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lkanavinas

Har någon av er gjort polis anmälan?? jag själv har gjort. Jag har ringt till Corren också .Ni kan gärna anmäla de. Vi är många de är bara en Persson som drivar den hela. även om vi ska till don stol så är vi många. vårat ord kommer att bli starkare än deras.
Idag fick jag samma inkasso krav av bilvärdering som jag har tidigare fått på mail. Ska man ta en kopia också och mejla de att man bestrider?? kostnaden nu är 2104 kr...
Citera
2020-11-27, 14:49
Medlem
Citat:

Tidigare har det hänt också som jag ser år 2015

https://www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/manga-lurade-av-gratis-bilvardering

Anmälningar hittills på konsumentverket är 193 anmälningar
Citera
2020-11-28, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taradodo
Tidigare har det hänt också som jag ser år 2015

https://www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/manga-lurade-av-gratis-bilvardering

Anmälningar hittills på konsumentverket är 193 anmälningar

läste att enligt Polisen är det inget bedrägeri, men dom följer ju inte prisinformationslagen så vi borde bara lugna eller?
Citera
2020-11-28, 08:21
Medlem
Citat:

Jag har gjort allt Konsumentverket rekommenderade, printscreenat sidan där priset inte framgår så man har bevis och anmält till Arn samt i texten där jag bestrider fakturan tydligt beskrivit varför den inte kommer betalas- de bryter emot prisinfolagen samt marknadsföringslagen och även flera andra. Och sen har de slutat skicka grejer till mig så tänker att de skickar ett visst antal till alla och får de inga pengar efter de försöken så går de vidare till andra.
Citera
2020-11-28, 10:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Vad händer om man går till bibliotekets lånedator och knappar in lite regnummer till bilar som ägs av ens ovänner.? Kommer de få dessa trevliga påminnelser då?
Citera
2020-11-28, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Vad händer om man går till bibliotekets lånedator och knappar in lite regnummer till bilar som ägs av ens ovänner.? Kommer de få dessa trevliga påminnelser då?

det är jo just det att vem som helst kan slå ett regnummer på någon annans bil från vilket nätverk som är gratis öppen så får ägaren till bilen ett faktura som han eller hon har inte inte beställt.
Citera
2020-11-28, 23:24
Medlem
Bara att knappa in bilnummer till diverse HA, Bandidos och annat löst gängfolk, så är problemet löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in