2020-11-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanCarter
Fick idag Inkasso krav på posten

Det är bara till att bestrida mot inkassobolaget också.

https://www.hallakonsument.se/konsumentratt-process/bestrida-felaktig-faktura/
Citera
2020-11-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddich25
Det är bara till att bestrida mot inkassobolaget också.

https://www.hallakonsument.se/konsumentratt-process/bestrida-felaktig-faktura/

Gjorde det, var inget separat inkasso bolag utan deras egna företag som skickade det.
Pratade med Hallå Konsument nyss och hon jag pratade med lät mer tveksam hon sa om jag vill kan jag bestrida allt utan att få betalningsanmärkning men varnade samtidigt för att dom kan ta det vidare till tingsrätt eller domstol, känns lite nervöst
Citera
2020-11-26, 14:11
Medlem
Citat:
Fick idag Inkasso krav på posten
Från vem fick du inkasso krav?? Damas här men från själva bilvärdering 24 .idag har jag kontakt tidningen också jo mer folk klagar och anmällar då kan man få stopp på de.den ända som är tråkig att man sitter bekyrad och orolig på vad kommer att hända sen.
Citera
2020-11-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taradodo
Från vem fick du inkasso krav?? Damas här men från själva bilvärdering 24 .idag har jag kontakt tidningen också jo mer folk klagar och anmällar då kan man få stopp på de.den ända som är tråkig att man sitter bekyrad och orolig på vad kommer att hända sen.

Fick kravet från bilvärdering 24 själv, precis som du
Citera
2020-11-26, 18:58
Medlem
Fick en påminnelse på mailen idag där det står krav/inkasso med stora röda bokstäver på fakturan.
Skickar dom själva ut inkasso kraven?
Citera
2020-11-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlighet121
Fick en påminnelse på mailen idag där det står krav/inkasso med stora röda bokstäver på fakturan.
Skickar dom själva ut inkasso kraven?

Det verkar inte bättre 😂 har du varit i kontakt med Konsumentverket?
Citera
2020-11-26, 20:10
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Jag har korkat nog gjort värdering på deras sida, dock inte medveten om att man måste läsa avtalsvillkoren så till min stora fasa fick jag faktura på 1995 kr, jag har bestridit fakturan men dom hävdar att jag beställt tjänsten och därmed är betalningsskyldig, har skickat ärendet till Konsumentkontakt, vad ska jag göra???
Detta är inget skämt, jag är hypernervös

Säg att det var någon annan som skrev in ditt bilnummer av misstag... det är väl upp till dom att bevisa att det verkligen var du som knappade in bilnummret antar jag.. vem som helst kan ju knappa in vilket bilnummer som helst för att jävlas typ
Citera
2020-11-26, 22:04
Medlem
Citat:
Det verkar inte bättre 😂 har du varit i kontakt med Konsumentverket?

Ja jag har en kontakt där som jag mailar över allt jag får från Bilvärdering24. Väntar just nu på svar på vad jag sak göra härnest.
Citera
2020-11-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlighet121
Ja jag har en kontakt där som jag mailar över allt jag får från Bilvärdering24. Väntar just nu på svar på vad jag sak göra härnest.

Vad har du gjort hittills?
Citera
2020-11-27, 12:39
Medlem
Var kom inkasso ifrån?
Vilket företag? Jag har fått exakt samma svar som ni andra och känner mig rätt orolig ändå. Jag såg inget om att det skulle kosta 1995 kr. Då hade jag aldrig köpt något. Inte heller framgick det att jag köpte något. Och hemsidan har varit helt försvunnen...
Skönt att vi är flera iallafall.
Skulle man kunna driva detta tillsammans? Finns det risk att man blir tvungen att betala alla påminnelser avgifter mm trots att man bestridit fakturan från början?
Citera
2020-11-27, 12:41
Medlem
Jag får också fortfarande en massa tjatiga Mail om domstol hit och dit men kom ihåg att det finns minst 2 lagar de brutit mot vilket de är fullt medvetna om. Jag skulle bli extremt förvånad om de faktiskt tog det till domstol. För övrigt så berättade en handläggare på Konsumentverket att generellt så står förloraren för alla kostnader i samband med domstol
Citera
2020-11-27, 12:41
Medlem
Jag har precis fått mail från bilvärdering24 där dom uppmanar mig att polisanmäla dom, jag fick fakturapåminnelse häromdan som jag skrev bestrides på, så dom rekommendera mig att lämna alla uppgifter såsom ip adress m.m till polisen så skulle dom komplettera med sina uppgifter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in