2020-11-27, 08:48
Medlem
RegiliusIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Så behöver det naturligtvis inte vara, men eftersom att dem var ett par och den ena är pedofil så är det ju något som inte stämmer, för så vitt jag vet så är Fredrick inte minderårig?
Pedofiler brukar väl sällan vara intresserade av folk i sin egen ålder.

Sen att Fredrick har tagit det chill och levt sitt liv som vanligt ända tills det hela uppdagades och i panik börjar sprida sanningen och skrika högst av alla om hur fel det är, ta på sig lite offerkofta i det hela, lämna politiken etc allt för att hålla sig under radarn och försöka kliva av spelplanen i hopp om att inte bli "hittad", dvs han är nog livrädd att folk ska börja nysta i hans liv också...
En eventuell granskning av honom in på skinnet skulle nog resultera i ganska så intressant läsning.

Edit: Troligtvis är nog hela centern rädda att bli granskade nu, inom en vecka så har Annie Lööf lämnat politiken av privata skäl, för ett sånt här trumfkort från högern klarar hon inte av att hantera, så för att rädda sista lilla inbillade stoltheten så kapitulerar hon.

Visserligen bara spekulationer men av tidigare erfarenheter så är det ett möjligt scenario.

Du kan givetvis ha rätt, men det finns inget konkret som pekar på det.
Citera
2020-11-27, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Ingen har hållit ett vapen mot Federleys huvud och tvingat honom bli tillsammans med en pedofil. En normal människa hade inte inlett en relation eller avslutat den så fort han fick vetskap om sambons brott. Federley däremot skuttar runt i bygden och vill högläsa pedofilsambons dom.

Och jag undrar: när o var träffade FF denne man? Under vilka förhållanden?
Umgicks de i samma kretsar? Eller hur träffar man en kille som precis har muckat från ett flerårigt fängelsestraff?
Var det en ”muckarfest” som FF deltog i? Eller besökte han en ”bastuklubb” o blev sambo direkt efter första påsättningen?

För antingen kände han denne kille sen tidigare eller sen flyttade han ihop med ngn som han inte kände alls ..

Hur han sen än försöker vrida till det blir slutresultatet = extremt dåligt omdöme samt en farlig uppväxtmiljö för dottern..
Citera
2020-11-27, 08:50
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Disskursen handlade inte om hurvida FF's manipulativa maktspel mot fölket i bygden var smart eller inte

Skulle inte kalla det manipulativt?? Federley har ju haft alla kort på sin sida. Att grannar skulle börja prata om pdeofiler pride rfsl och federley i samma mening skulle kunna leda till hemska följder. Dvs man blir av med jobb osv samt stämplad som en hatare.
Citera
2020-11-27, 08:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Umgicks de i samma kretsar? Eller hur träffar man en kille som precis har muckat från ett flerårigt fängelsestraff?
Var det en ”muckarfest” som FF deltog i? Eller besökte han en ”bastuklubb” o blev sambo direkt efter första påsättningen?

För antingen kände han denne kille sen tidigare eller sen flyttade han ihop med ngn som han inte kände alls ..

Hur han sen än försöker vrida till det blir slutresultatet = extremt dåligt omdöme samt en farlig uppväxtmiljö för dottern..
Skulle tippa på dejtingsajt - bilden jag sett avslöjar att han ser bra ut, och FF är väl alltid uppkopplad via mobilen.

Helt ärligt förstår jag inte varför en del tycker det är helt uteslutet att Fredrick var ovetandes (initialt). Han flänger runt i ett hiskeligt tempo och vill bara prata om sig själv och sina bravader. På frågan vad man gör och gjort är det ju bara att säga: "olika jobb inom restaurang och hemtjänst" för att undvika jobbiga följdfrågor...
Citera
2020-11-27, 08:54
Medlem
CassandraCs avatar
Ser inget konstigt med detta, de ultra liberala som springer på pride parader där folk går runt med sexkläder, buttplugs och piskor med barn som publik är exakt samma människor som attraheras av barn och andra sjuka sex-fetisher.

Att ultra liberala är pedofiler innerst inne är såklart inget ovanligt, denne man är såklart pedofil då han delar samma intresse som sin sambo, man får hoppas att folk håller koll på paret så inga fler barn kommer till skada.
Citera
2020-11-27, 08:56
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Säkert "depression/utbrändhet" och jag blir inte det minsta överraskad om det visar sig att han har en mängd psykofarmaka (SSRI, anxiolytika och sömnmedicin) på sin medicinlista - han kan ju plocka ut både här och i Belgien...
Jo, han kan ju mått dåligt samtidigt som han haft relationen med pedofilen. ”Kuken ska ha sitt”, som Frank Andersson sa, men situationen kan ju ändå varit mycket påfrestande.
Citera
2020-11-27, 08:57
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Gluttat lite i flödet på FFs facebook-sida.
Bara "snälla" kommentarer vad jag kunde se.
Rensas alla "ickesnälla" kommentarer bort eller är folk verkligen så återhållsamma?
(Personligen skulle jag aldrig skriva en kommentar, positivt laddad eller negativt laddad)

Många verka ovetandes om vad som egentligen hänt, sedan är en stor majoritet av hans ”fans” totalt blåsta. Nu vittnar till och med vissa om att Federley vetat om att han varit tillsammans med en dömd pedofil och försökt släta över det för anhöriga och bekanta.
Citera
2020-11-27, 09:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Ändra lagarna snabbt?????????? Är du medveten om att detta är Sverige? Här sk kvarnarna mala ända in i helvete innan något kan ändras.
Vi ska "sätta oss ner" heter de ju, och dessa aschlen de sitter på får man nog skära loss från stolen för att det ska hända något
ska tillsättas en utredning av hans gelikar,som inte kommer fram till annat än att det nog är bra med Fredrik,där han är..sen dunkar dom varandra i ryggen och höjer lönerna åt sig själva istället ;-)
Citera
2020-11-27, 09:03
Medlem
De inte bara tror att de kan göra som de vill, de GÖR ju som de vill.
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
korkat och det är bara förnamnet..har herr federley någonsin haft ett normalt jobb?jag finner det otroligt,han har som varje politiker numera kommit fram igenom att vara socialt duktig..vilket inte är ett fel i sig..har ingen aning om hans yrkesbakgrund,gissar att han är en av dagens politiker broilers,vilket jag inte gillar alls,akademiska studier,noll koll på vanliga jobb,tror dom kan göra vad som helst(mona sahlin)och klara sig undan..och är sjukt överbetalda,på 60 talet låg polititiker lönerna ungefär på samma nivå som lärare,det gör dom definitivt inte idag..
Citera
2020-11-27, 09:07
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Det finns ju mammor som försvarar den äkta mannen in i väggen o t o m väljer mannen framför de gemensamma barnen när de måste välja mellan peddon o ungarna.

Dessa mammor förminskar brottet, lägger skulden på barnen, tror hellre på mannen än barnen o framför allt inte vill förlora sin partner. Om samhället kräver att umgänget med peddon måste ta slut innan mamman får fortsatt vårdnad över barnen, då väljer dessa mammor umgänget med peddon.

Det är inte så ovanligt som du tycks tro/hävda.
Jo, men i de fallen så försöker ju mammorna förneka och framför allt dölja det hela. De visar inte upp dokument på sin mans brottslighet för vänninorna.

Här påstås att FF skulle erbjuda folk att läsa domen, och jag funderar över varför han skulle vilja det. Då det var samtidigt som han var i en kärleksrelation med pedofilen så borde det på något skruvat sätt ses som förmildrande i FF’s ögon och att andra också skulle se det så. För att det var länge sedan, för att övergreppen var ”milda” eller någon annan anledning. Det hela verkar dock så osannolikt att jag undrar om det hänt, kan ju vara så att stoppa pressarnas källa missuppfattat något när hen pratat med andra bybor om saken.
Citera
2020-11-27, 09:09
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Från trovärdigt håll: Homosexuell datingapp i somras.

Han fick napp med Federley, som uppenbarligen måste ha attraherats av honom på något sätt.

Spekulation:
Ni som har läst domen från 2014 kanske notetade att pedofildömde Jonas hade ett flertal konton på den homosexuella datingsiten Qrusing under olika alias.

Jag tror att Jonas sedan han muckade från kåken i januari i år har haft svårt med att fixa jobb och bostad. Jag tror att han har trålat homosexsidor i jakt på någon han kan bo med och som kan försörja honom.

Typiskt för narcissistiska psykopater är att de helt oproblematiskt kan använda sex för manipulation och som ett maktinstrument. Jag tänker lite på Arbogakvinnan Johanna Möller, som kunde hora för att fixa pengar och gå i säng med lite vem som helst för att få makt över personer och vinna fördelar.

Jag tror att Jonas fungerat på samma sätt. Han kanske inte är bög, men kan nog agera sig som en sådan om han kan vinna fördelar på det.
Senast redigerad av Ken Dryden 2020-11-27 kl. 09:12.
Citera
2020-11-27, 09:09
Medlem
LeifMohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja så kan det ju vara, dottern är 9 år. Men jag tror inte FF bara råkade träffa en pedofil av en slump.
Exakt. Det ligger en hund begraven här och det STINKER!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in