2020-11-27, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Förmodligen inte.
Att en person är pedofiil betyder inte att personen delar IQ med en bestickslåda.

Scenario:
Dörrvakten står vid inträdet till krogen. Du vet att du är lite väl på arslet men du kanske kommer in ändå om du har tur.
Hur kommer du agera?
A. Sträcka på ryggen, försöka hålla vettiga konversationer och köra en stighelmer "jag är inte full, jag kan gå"
B. Spela ut ditt register i tomten är far till alla barn och agera som den fullaste människan du kan?

Resultatet kommer bli detsamma men jag har svårt att se människor ta val B aktivt.

Du glömde bort en viktig faktor: pedofili är en drift som sambon enligt psylogutlåtandet har svårt att stå emot. Dessutom förminskar han brottet - precis som FF själv tycks ha gjort när han har uppmanat byborna att ”läsa domen”.

Har ngn blivit dömd för nio (9!) år för pedobrott behöver ingen läsa domen för att dra sina slutsatser. Särskilt om man själv är småbarnsföräldrer. Instinkten att skydda barnet borde komma före ens egen sexualdrift..
Citera
2020-11-27, 06:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Kan du ärligt säga att du hade velat ha honom som närmaste granne? Hade han fått passa dina barn?
Nej jag har den informationen jag behöver om sådant, men vi kan inte hänga ut människor hur som helst, alla bör få en ny chans.
Citera
2020-11-27, 06:59
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt

Hänvisa gärna till en lagparagraf som fäller honom för det.
Han har inte begått något brott som som han kan dömas i domstol för, det har du helt rätt i. Men omdöme saknar han bevisligen redan sedan tidigare. Det som skaver mest är att han bara behöver dra sig tillbaka medan skitstormen blåser över. Sen kan han leva gott på våra skattemedel resten av livet.
Citera
2020-11-27, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Han har inte begått något brott som som han kan dömas i domstol för, det har du helt rätt i. Men omdöme saknar han bevisligen redan sedan tidigare. Det som skaver mest är att han bara behöver dra sig tillbaka medan skitstormen blåser över. Sen kan han leva gott på våra skattemedel resten av livet.
Det är väl nästa problem. Han ser till att hålla sig till manus, d.v.s. sin sida av berättelsen, om några månader är han hos Balou i TV4 och drar sin snyfthistoria som C kapitaliserar på varvid han är tillbaka i politiken. Han lär inte dra sig tillbaka helt och media skyddar ju redan honom, han är ju trots av samma ideologiska "värdegrund". Så länge han inte gör en Roberto, d.v.s. medger ansvar, så kan han t.o.m. komma undan.
Citera
2020-11-27, 07:14
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
du verkar ju försvara pedofili,vad är du för sorts person själv,blir ju min undran då..

Vad i den argumentationen hittade du att jag försvarade pedofiler?
Det ända jag poängtera var att man inte kan utgå ifrån att en person är korkad pga personens läggning och kriminella historia.
Jag har otroligt svårt för pedofili, nästintill så jag vill lägga skottpeng på människorna. Men jag kan samtidigt bibehålla ett objektivt perspektiv på individen.
Alla kriminiella/avarter är inte korkade. Jag skulle hävda majoriteten av dessa människor inte är dömda just tackvare motsatsen.
Citera
2020-11-27, 07:17
Bannlyst
Man kan inte hjälpa vem man blir kär i.
Citera
2020-11-27, 07:18
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
SVT hade något program om honom för några månader sen. Då bodde ha avskilt på en bondgård där ingen kan höra barnen skrika på hjälp.

Det är i ljuset av vurmen för småpojkar som min avsky för homosexuella ska ses.

Eftersom jag ser homosexualitet som inlärt måste så många småttingar som möjligt skyddas från denna snedvridenhet och dessa äckel. Annars kommer problemet med övergrepp på små barn vidareupprepas i generation efter generation.

Barn som utsätts för övergrepp riskerar att gå tillbaks till den enda sexualitet dom lärt känna när det väl börjar klia mellan deras egna ben nån gång i puberteten. Det hela blir en häxvirvel av återupprepade övergrepp.

Pederaster kallas dom - snuskgubbarna.
Citera
2020-11-27, 07:19
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du glömde bort en viktig faktor: pedofili är en drift som sambon enligt psylogutlåtandet har svårt att stå emot. Dessutom förminskar han brottet - precis som FF själv tycks ha gjort när han har uppmanat byborna att ”läsa domen”.

Har ngn blivit dömd för nio (9!) år för pedobrott behöver ingen läsa domen för att dra sina slutsatser. Särskilt om man själv är småbarnsföräldrer. Instinkten att skydda barnet borde komma före ens egen sexualdrift..

Faast har man en gång blivit dömd för hela faderittan så lär man inte begå samma misstag? Då menar jag inte att driften försvunnit utan snarare sagt insikten i hur och vad man åker dit för.
Därav drar jag slutsatsen att GM, PV, Peddon, många namn. Var smart nog att antingen, vid sina förmågor bryta ned lustarna, dölja hans beteende för ff eller att få ut det på något annat sätt.
Jag håller med dig fullt ut angående att pedofili är en drift, jämförbar med vilken sexuell lägning som helst. Det är fakta, inte åsikt. Men på samma sätt som en missbrukare som lär sig hur man undviker fabror blå trots sitt begär så lär sig en pedofil hur man bör agera i ett normativt samhälle.
Citera
2020-11-27, 07:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Vad i den argumentationen hittade du att jag försvarade pedofiler?
Det ända jag poängtera var att man inte kan utgå ifrån att en person är korkad pga personens läggning och kriminella historia.
Jag har otroligt svårt för pedofili, nästintill så jag vill lägga skottpeng på människorna. Men jag kan samtidigt bibehålla ett objektivt perspektiv på individen.
Alla kriminiella/avarter är inte korkade. Jag skulle hävda majoriteten av dessa människor inte är dömda just tackvare motsatsen.

därför att det är ju just det du gör,i omskrivna ordalag..för att det ska bli politiskt korrekt,eller vad vet jag..pedofili borde bestraffas med dödsstraff..oavsett..bara för att dom är"smarta"och undgår straff,som gemene brottsling inte gör pga deras ställning/utbildning ska inte förringa deras ansvar..på något sätt,men det gör ju just det..
Citera
2020-11-27, 07:20
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbassang
Du argumenterar som en överexalterad gymnasiepojke i den här tråden, är det inte bättre att du skriver i ett spelforum typ?

Du har rätt.
Jag ber om ursäkt för att jag finner ämnet och resonemangen intressanta. Det är rent ut sagt patetiskt av mig bli engagerad i en sådan ickenyhet som att en av våra politiker har delat liv med en dömd pedofil.
Jag borde verkligen restriktera mitt tyckande och tankar till "COD - vilken konsol flyter det bäst på?"

Önskvärt så hade jag varit en människa som poängterar ut andra människors engagemang med vassa kommentarer. Det är den alfahanen jag borde sträva efter att bli. Att föra dialog och disskusioner har aldrig gynnat någon, det är bara strunt.

Återigen så, du har rätt.
Senast redigerad av Mrwomanizer 2020-11-27 kl. 07:43.
Citera
2020-11-27, 07:27
Medlem
Gizurs avatar
https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federley-visste-allt-om-sambons-barnvaldtakter

Citat:
Flerbarnspappan är mycket upprörd, hans små barn har lekt i närheten av pedofilen.
– Det här är bullshit, Federley och hans sambo ringde runt i lördags när alla i Björbo fick reda på det och försökte försköna allt. Pedofilen sa till min granne ”jag har varit öppen med Fredrick, han har vetat om det här hela tiden”. När jag kom med bilen i dag stod pedofilen med Fredricks pappa och klappade fåren, avslutar flerbarnspappan.
Framstår som att Federley levt med mannen fram tills åtminstone i helgen, och att pedofilen så sent som i går varit på gården.

Men vad handlar i så fall påståendet om att FF en längre tid mått dåligt, om det var alldeles nyligen som uppbrottet mellan FF och pedofilen skedde.

Påståendet i artikeln att Federley skulle ha erbjudit folk att läsa domen framstår som märkligt, varför skulle han det? Som om det skulle förmildra saken om folk skulle få läsa om övergreppen?

Att vissa pedofiler själva förminskar sina dåd är inte ovanligt, eller att de till och med framställer det som att det var barnen som ville det och liknande. Men att någon annan skulle gå på sådan smörja framstår som mycket osannolikt.

Såvida inte FF tror att mannen är oskyldigt dömd och att domen skulle vissa på sådana märkligheter att folk skulle förstå att han var oskyldig. Men det är lika osannolikt.
Citera
2020-11-27, 07:30
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
därför att det är ju just det du gör,i omskrivna ordalag..för att det ska bli politiskt korrekt,eller vad vet jag..pedofili borde bestraffas med dödsstraff..oavsett..bara för att dom är"smarta"och undgår straff,som gemene brottsling inte gör pga deras ställning/utbildning ska inte förringa deras ansvar..på något sätt,men det gör ju just det..

Faaast om du backtrackar det du svarade på så var det enda jag sa att pedofiler inte är korkade. Punkt. Jag hävdar inte att personerna är smartare än andra. Jag hävdar att de inte är korkade. Jag förstår inte riktigt vart du hittar min deffensiva pläddering.
Däremot så accelerar du disskusionen med konkretiserande om saker som ingen har ifrågasatt?

"Bara för att dom är "smarta"..." Ja, det är du rätt i. Jag håller med om det du säger, jag har inte hävdat motsatsen.
Det jag har sagt är att det är svårt att se pojkvännens fortsatta umgänge med opassande åldrar samtidigt som FF skulle vara medveten om det.
Det är illa nog att FF, med största sannolikhet, var medveten om pojkvännens historia. Att han sedan på något sätt skulle santionera ett fortsatt beteende eller tillochmed deltagit i det ser jag som föga otroligt på grund av de facto att det vore så urbotat korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in