Citat:
Ursprungligen postat av
Fransethaiko
Lysande tolkning. Att ha komplex för sitt utseende är inget unikt för kvinnor. Inte heller att självförtroendet stärks med åldern. Oftast är man sin största kritiker. Vilket inte alls behöver spegla verkligheten. Så komplex har i princip alla. Men omvärlden ser sällan dina komplex. Så unga kvinnor, komplex eller ej, attraherar flest män. Visar dina studier att komplexen försvinner vid 30 års ålder?
Att kvinnor får allt serverat innebär att de inte behöver anstränga sig för att attrahera män. Unga kvinnor dvs. När det yttre börjar falna sjunker även värdet på marknaden. Har full förståelse för att det är svårt att acceptera. Kanske just därför det tar tid.
Exakt var lyckades du trolla fram att jag vill att någon ska må dåligt? Med lite ansträngning hittar kvinnor 30-50, kanske snarare 35-50, utan problem en man om viljan finns. Utbudet är inte lika stort. Det står inte män på kö. Det krävs mer ansträngning än när de var 20. Du lyckas alltså få det till att jag önskar att kvinnor mår dåligt tills de är 50. Imponerande. Du är en ännu större dåre än jag befarat.
Det jag har märkt av i mitt umgänge med unga kvinnor är att de inte tycks märka att män vill ha dem. Och vill en man ha dem och de vill ha mannen så är de glada att "Någon de vill ha vill ha dem". De liksom tror inte på att de är attraktiva. Inte ens när man säger det till dem.
Du missar vad jag menar: de unga kvinnorna
anstränger sig! De bantar de tränar som galningar, de är livrädda för celluliter, fett, rynkor. De köper saker för att se vackra ut. De har hela tiden en slags negativ självbild av att inte duga. Jag har
mycket svårt att tro att de upplever sig få "allt serverat". De gör allt och lite till för att duga för det motsatta könet, men tvivlar ändå på om de verkligen duger. Tom. när de väl fått en man på kroken tycks de tvivla.
När de närmar sig 30 så slutar de anstränga sig i regel. Visst, de månar väl fortsatt om sitt yttre och om att ta hand om sig. Men jag upplever att kvinnor som närmar sig 30 blir mer harmoniska och självsäkra. Jag är glad att de slutar upp med den där ungdomliga "ansträngningen".
förlåt, jag menade inte att jag tror att du tycker att någon ska må dåligt Det var klumpigt uttryckt av mig. Vad jag menar är att unga kvinnor tycks lida svårt av komplex och verkligen må dåligt över detta. De anstränger sig till max. Det är fint när de börjar må bättre och slutar anstränga sig så där överdrivet mycket. Tycker jag. Medans du tycker att de ska anstränga sig ytterligare 20 år till. Och det var det som fick mig att reagera: att du tycker att de ska fortsätta, när de äntligen har slutat med den där destruktiva ansträngningen.
För att få kärlek behöver vi alla människor anstränga oss (inte som är beskrivet ovan). Visst, de riktigt attraktiva kanske kan få män/kvinnor i kö. Men kärlek? Nej, där behöver även de mest attraktiva anstränga sig. Inte ens de mest attraktiva får genuin kärlek serverat. Sex kanske de kan få i drivor. Men det är väl inte det som är vad folk allra mest önskar sig när allt kommer omkring. Härligt för stunden. Men vad går upp mot sex med en person där ömsesidig kärlek finns och där det inte bara är mys för stunden?