2020-11-27, 00:13
Medlem
longbow4ys avatar
Har en andre vice partiordförande som Federley är i Centerpartiet någonsin blivit utesluten ur ett svenskt riksdagsparti?
Eller ens någon ur partistyrelsen i något riksdagsparti?

https://www.centerpartiet.se/vart-parti/vara-politiker/partistyrelse
Citera
2020-11-27, 00:16
Medlem
I stället för fika mot rasism skulle väl vänstern och Centern kunna gå ihop om en fika mot pedofilism?

Hoppas de slår på samma stora trumma och uppmärksammar dessa oegentligheter..
Citera
2020-11-27, 00:17
Medlem
Jesusandmes avatar
Inte om Fredrik men vad det verkar som så förekommer en annan känd politiker från Södertälje på en video med en manlig prostituerad. Tydligen studerar denna manshora, vad dessa nu kallas, på SU och hade något Skype-möte typ så allt kablades ut till resten av studenterna. Är det någon som har en fungerande länk, jag fick en men den videon är borttagen. Har någon länk till den prostituerades annonser, dessa verkar också borttagna...
Citera
2020-11-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeavesOfGrass
Någon annan nämnde här i tråden att Fredrik visste om detta.

Jag har en vän som är nära bekant till honom. Jag ringde upp henne så fort jag läste om det och berättade vad jag hade läst. Hon förklarade det som att "pusselbitarna föll på plats".

Jag kan också bekräfta att Fredrik vetat om detta. Han ska ha varit väldigt försiktig med att låta Jonas träffa dottern och de lämnades aldrig ensamma utan FFs uppsyn. Fredrik har uppenbarligen varit rädd över att det här ska komma ut då han hållit relationen till Jonas hemlig till en början. FF har berättat för min vän att Jonas "är den finaste personen på jorden, omtänksam och snäll etc.".

Jag mår illa alltså. Hur naiva är medierna som skriver om det här? Det är en självklarhet att man vet om en så stor grej om sin partner. Har han aldrig googlat hans namn? Aldrig frågat var Jonas har jobbat? Aldrig undrat vad Jonas gjorde åren 2014-2020? Han blev ju dömd till 9 år, han måste alltså kommit ut ur fängelset och direkt blivit ihop med Fredrik.

Inte bara blivit ihop med honom utan flyttat ihop med honom typ direkt efter att han hade muckat.

Så rimligtvis måste F ha vetat om hans fängelsestraff - och i o med det även vad han hade blivit dömd för..
Citera
2020-11-27, 00:23
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
SVT hade något program om honom för några månader sen. Då bodde ha avskilt på en bondgård där ingen kan höra barnen skrika på hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det här ni påstår om avskild och ödslig, är det era fantasier? Vad syftar ni på?
Det här syftar jag på: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/eu-parlamentarikern-jobbar-hemifran-garden-i-dalarna
Det är varken bondgård eller avskilt. Det ligger i en by, ett samhälle.
Citera
2020-11-27, 00:24
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsikten15
I stället för fika mot rasism skulle väl vänstern och Centern kunna gå ihop om en fika mot pedofilism?

Hoppas de slår på samma stora trumma och uppmärksammar dessa oegentligheter..

Centern gick ut stort om detta den 23 november. Den timingen är kanske ingen slump?
Stora brister i hanteringen av sexualbrott mot barn har nyligen avslöjats i en internrapport från polisens nationella operativa avdelning (NOA). Centerpartiet har länge drivit på för att sexualbrottsärenden mot barn ska prioriteras högre, särskilt på tre områden: utredningsresurserna måste öka, fler måste få rätt utbildning, och straffen måste skärpas.
https://www.centerpartiet.se/press/pressmeddelande/nyhetsarkiv-2020/2020-11-23-c-tre-skarpa-forslag-for-att-tackla-sexualbrott-mot-barn

Lite märkligt att på den sidan är Federley med under rubriken "Relaterade nyheter."
Citera
2020-11-27, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Tror hans paus blir lång

https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federley-visste-allt-om-sambons-barnvaldtakter

Det där är en länk som bör spridas överallt i sociala medier. För traditionell media är knappast sugna att berätta om det.
Citera
2020-11-27, 00:29
Medlem
Lilla Bofinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Tror hans paus blir lång

https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federley-visste-allt-om-sambons-barnvaldtakter

Upprörande och underhållande på samma gång. Stora mängder "styrkekramar" har under dagen sänts honom i kommentarsfältet på hans Facebook, tillsammans med hundratals hjärtan i alla färger. Finns nog risk att många delitar sina kramar efter detta blytunga fall.
Citera
2020-11-27, 00:30
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det där är en länk som bör spridas överallt i sociala medier. För traditionell media är knappast sugna att berätta om det.

Ja, honom vill vi verkligen inte se eller höra mer av i offentligheten någonsin!
Citera
2020-11-27, 00:39
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:

Fyfan, skamligt att läsa om detta nu är sant. Hur visste han annars inte om att hans sambo var dömd för detta sedan tidigare? Oerthört fult att media har timat sina artiklar om detta för att skademinimera. Hade det varit vissa andra hade det grävts fram för länge sedan.
Citera
2020-11-27, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Centern gick ut stort om detta den 23 november. Den timingen är kanske ingen slump?
Stora brister i hanteringen av sexualbrott mot barn har nyligen avslöjats i en internrapport från polisens nationella operativa avdelning (NOA). Centerpartiet har länge drivit på för att sexualbrottsärenden mot barn ska prioriteras högre, särskilt på tre områden: utredningsresurserna måste öka, fler måste få rätt utbildning, och straffen måste skärpas.
https://www.centerpartiet.se/press/pressmeddelande/nyhetsarkiv-2020/2020-11-23-c-tre-skarpa-forslag-for-att-tackla-sexualbrott-mot-barn

Lite märkligt att på den sidan är Federley med under rubriken "Relaterade nyheter."

Ja där hade han inte gått in i väggen!
Citera
2020-11-27, 00:57
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:

Jösses, jag erkänner att jag är förvånad. Han är rökt nu inom politiken. Det här är en snubbe som har våldtagit 22 barn, en notorisk pedofil. Undrar om soc. har några synpunkter på hans roll som vårdnadshavare åt en liten flicka? Hur tänkte han här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in