2020-11-26, 23:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag tror det här inlägget har bäring på vad som kommer att hända:

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Här pekar ju Powell på utländsk inblandning i valet - och det har bäring på executive-ordern från 2018. Jag tror att det kommer att komma fler stämningar från Powell - hon har börjat nu med Kraken I och Kraken II. Sen kommer den här kopplingen till djupa staten och utländsk påverkan av valet. Så nog kommer det här att ha tänder.

Men som vi talat om i tråden tidigare ikväll är opinionsläget viktigt i det här spelet och hur utspelen ska ligga i tiden. Man kan inte droppa alla ess på en gång. Jag tror det kommer flera grejer som ligger i pipeline nu, exempelvis datat från de beslagtagna servrarna.

Jag tror att vi får se detta i högre domstolar längre fram. Jag bedömer att hon kommer att ge sig på delar av CIA i samband med det.
Ja, de mystiska servrarna har blivit lite av en hangup för mig, kan jag säga. Har man utfört signalspaning och vet vad som finns, i vilken form och var så bör det vara tämligen klart i vilket fall som helst, förr eller senare. Powell gör dock ett viktigt jobb i att få upp brännheta frågor på dagordningen. Det är kanske inte hon som gör det stora genombrottet till syvende och sist — det ser nog Trump-administrationen till när tiden är inne.

Trump är trots allt president och har som sådan vissa befogenheter som kan vara handy i kinkiga lägen som detta. Både det och, gissar jag, information som inte läckt ännu.
2020-11-26, 23:02
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, visst var det så? Vet inte om det var Powell, men det kan ha varit det.

Det här blir bara mer och mer förbryllande. De stämningsansökningar Powell lämnat in var inte alls det där frontalangreppet på mer eller mindre prominenta personer som jag trodde att de skulle vara, men kanske blir konsekvensen rättsliga processer mot de korrupta svinen inom amerikansk byråkrati. Hur kommer det sig förresten att hon valt att lämna in en i Georgia och en i Michigan? Vem är det hon representerar? Efter en snabb första bedömning kan jag tycka att hon har mycket material som skulle kunna vara riktigt vasst, men att det fortfarande är en smula svävande på flera punkter.

Se det taktiskt, hon är åklagare trots allt.

2 swing stater som båda är certifierade med goda chanser få ogilltighetsförklarade.
Fokus på internationell påverkan är för att störa upp ilska hos demokrater och underlätta för Trumps Proclamation

Fler stater ska läggas till med mindre variationer under kommande dagar, lät som de skulle fokusera på swing states mest för att det var lättast ifrågasätta giltigheten där.

Dessa är inte brottsmål, såna kräver en helt annan typ av bevisförning. Hon ska köra de också men hon räknade med att det skulle ta väldigt mycket längre tid minst 6 mån säkert ett år.

Just nu är det fokus på tiden, vad kan göras för att hindra att Biden tillsätts, allt annat får ta sin tid.
Du ser t.ex att spårningen av alla internationella trådar är långt från klar.. de är bara fått ut IP listor
alla externa servrar kan bindas till olika verksamheter och organisationer, återstår att göra.
Övervaknings centraler kan spåra vilken aktivitet som förekommit mellan dessa, återstår också att göra osv.
[edit] ... eller är gjort, men inte framlagt än för att pumpa nyhetsvärdet
Senast redigerad av frdk 2020-11-26 kl. 23:12.
2020-11-26, 23:07
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ja, de mystiska servrarna har blivit lite av en hangup för mig, kan jag säga. Har man utfört signalspaning och vet vad som finns, i vilken form och var så bör det vara tämligen klart i vilket fall som helst, förr eller senare.

Tänk på vilka myndigheter Trump har kritiserat. CIA har fått kritik, FBI har fått pisk. Försvarsdepartementet har fått en ny "acting director". Den enda myndighet som helt undgått kritik i den här sörjan är faktiskt NSA. Det tolkar jag som att dom faktiskt gjort sitt jobb. Och har NSA gjort sitt jobb så har det signalspanats på varenda jävla byte som har åkt iväg till Tyskland och Serbien.

Man hittade ju trots allt vilken server man skulle beslagta, vilket tyder på att signalspaning förekommit. Och man har även kommunicerat att man har "alla bevis" och "allt material man behöver". Det tyder på att NSA inte har sovit på jobbet, och det är där dödsstöten kommer att komma tror jag.

Det är bara en fråga om timing för att få maximal effekt.
2020-11-26, 23:11
Medlem
Querners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Exakt.

Double and triple-check all documents. Failure to proofread can be as negligent as missing a statute of limitations.

Det går inte att skylla på teknik när man inte har behagat att läsa igenom ett viktigt dokument. Herregud bara i rubriken till Georgiadokumentet har vi två stavfel

Då har vi gått från att Powel själv orsakat stavfelen till att hon är en sopa för att hon inte korrekturläst.

Har detta dokument lämnats in, är det stämplat?
2020-11-26, 23:17
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
Då har vi gått från att Powel själv orsakat stavfelen till att hon är en sopa för att hon inte korrekturläst.

Har detta dokument lämnats in, är det stämplat?

Vi och vi. Personligen anser jag att det ena inte behöver utesluta det andra.

Ser inga stämplingar
https://defendingtherepublic.org/wp-content/uploads/2020/11/COMPLAINT-CJ-PEARSON-V.-KEMP-11.25.2020.pdf
2020-11-26, 23:18
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Att publicera dokument fyllda med stavfel kan man inte skylla på teknik

Tänk om ...
and don't think Sidney doesn't know.

lol.
All subpoenas need to include the variations
and alternate spellings...

This is critical. Take the visible search term
Comey and you get 0 results in the OIG Report
12/9/19.

Search Corney and you get 149...
https://twitter.com/ZeroBolusZero/status/1331992320535883777

Från @We_Have_Risen till @SidneyPowell1 den 4:e maj 2020

Små grodorna, små grodorna är lustiga att se ...
2020-11-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ja, de mystiska servrarna har blivit lite av en hangup för mig, kan jag säga. Har man utfört signalspaning och vet vad som finns, i vilken form och var så bör det vara tämligen klart i vilket fall som helst, förr eller senare. Powell gör dock ett viktigt jobb i att få upp brännheta frågor på dagordningen. Det är kanske inte hon som gör det stora genombrottet till syvende och sist — det ser nog Trump-administrationen till när tiden är inne.

Trump är trots allt president och har som sådan vissa befogenheter som kan vara handy i kinkiga lägen som detta. Både det och, gissar jag, information som inte läckt ännu.

Trump har twittrat om valfusk i ett decennium. Jag skulle tro att han har använt resurserna väl för att samla in bevis.

Tweet från 2012.

https://twitter.com/realdonaldtrump/status/265905510115590144

Citat:
More reports of voting machines switching Romney votes to Obama. Pay close attention to the machines, don't let your vote be stolen.
Senast redigerad av Snullerux 2020-11-26 kl. 23:38.
2020-11-26, 23:20
Medlem
Querners avatar
Citat:
Vi och vi. Personligen anser jag att det ena inte behöver utesluta det andra.

Ser inga stämplingar
https://defendingtherepublic.org/wp-content/uploads/2020/11/COMPLAINT-CJ-PEARSON-V.-KEMP-11.25.2020.pdf

Då kommer dokumentet vara korrekturläst och rättat innan det lämnas in.

Läs resten av dokumentet och se om det finns något som intressant istället.
2020-11-26, 23:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Se det taktiskt, hon är åklagare trots allt.

2 swing stater som båda är certifierade med goda chanser få ogilltighetsförklarade.
Fokus på internationell påverkan är för att störa upp ilska hos demokrater och underlätta för Trumps Proclamation

Fler stater ska läggas till med mindre variationer under kommande dagar, lät som de skulle fokusera på swing states mest för att det var lättast ifrågasätta giltigheten där.

Dessa är inte brottsmål, såna kräver en helt annan typ av bevisförning. Hon ska köra de också men hon räknade med att det skulle ta väldigt mycket längre tid minst 6 mån säkert ett år.

Just nu är det fokus på tiden, vad kan göras för att hindra att Biden tillsätts, allt annat får ta sin tid.
Du ser t.ex att spårningen av alla internationella trådar är långt från klar.. de är bara fått ut IP listor
alla externa servrar kan bindas till olika verksamheter och organisationer, återstår att göra.
Övervaknings centraler kan spåra vilken aktivitet som förekommit mellan dessa, återstår också att göra osv.
[edit] ... eller är gjort, men inte framlagt än för att pumpa nyhetsvärdet
Brottsmål! Exakt. Där har vi det. Man skulle kunna tänka sig att det är den biten som tar vid när man säkrat kommande mandatperiod för president Trump. Let the fun begin.

I övrigt anser jag själv att spårningsarbetet är mest spännande just nu. Mer än den ständiga jakten på falska röster, och hela den biten. För lyckas man klarlägga hur pusslet är lagt i ett globalt perspektiv blir det med en gång mindre väsentligt hur valfusket genomfördes i praktiken. Eller, valfusk och valfusk — som jag skrivit flera gånger nu ser jag presidentvalet 2020 som ett riggat val. Ett kuppförsök. Givetvis ska man kunna redovisa hur fusket gick till, men du förstår nog vad jag menar.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-26 kl. 23:23.
2020-11-26, 23:21
Medlem
En reflektion från en alldeles vanlig valarbetare:

https://youtu.be/uSp1F7DNBZU
2020-11-26, 23:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Tänk på vilka myndigheter Trump har kritiserat. CIA har fått kritik, FBI har fått pisk. Försvarsdepartementet har fått en ny "acting director". Den enda myndighet som helt undgått kritik i den här sörjan är faktiskt NSA. Det tolkar jag som att dom faktiskt gjort sitt jobb. Och har NSA gjort sitt jobb så har det signalspanats på varenda jävla byte som har åkt iväg till Tyskland och Serbien.

Man hittade ju trots allt vilken server man skulle beslagta, vilket tyder på att signalspaning förekommit. Och man har även kommunicerat att man har "alla bevis" och "allt material man behöver". Det tyder på att NSA inte har sovit på jobbet, och det är där dödsstöten kommer att komma tror jag.

Det är bara en fråga om timing för att få maximal effekt.
Jag är med dig, och det vore drömmen om detta skulle slå in. Jag vill se the authorities flexa musklerna på det där sättet som de gör ibland. Ett snabbt P för hela den här eftervalsdramatiken. Powell i all ära, och Lin Wood och Giuliani med — de gör en instans i att försöka få folket med sig, men bomben tippar jag att man fäller från betydligt högre höjd. En Fat man eller Little Boy.
2020-11-26, 23:27
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
Då kommer dokumentet vara korrekturläst och rättat innan det lämnas in.

Läs resten av dokumentet och se om det finns något som intressant istället.

Här har du ett stämplat dokument med ett stavfel redan i rubriken
https://defendingtherepublic.org/wp-content/uploads/2020/11/Michigan-Complaint.pdf

Citat:
Remember that you are ultimately responsible for the quality and content of your work product. That’s true whether you produce your documents by calligraphy or computer.
https://www.lawyersmutualnc.com/blog/simple-typo-causes-billion-dollar-legal-error

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in