2020-11-26, 22:39
Medlem
Citat:
Henrik Sundström
@HenrikSundstrom
4h
Läste Powells stämningsansökan i morse och tänkte ”mycket skrik för lite ull, det här kan väl inte bli något.”

Men det var nog för tidigt tänkt

Sundström länkar sedan till en längre sammanställning ( läsvärd ), och drar slutsatsen:

Citat:
De starkaste punkterna rör juridiska teknikaliteter runt ostridiga faktum, som att reglerna för röstningen ändrats av andra instanser än delstatens lagstiftande församling, i strid med konstitutionen.
https://twitter.com/HenrikSundstrom/status/1332046257590857742
2020-11-26, 22:41
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Långt ifrån en majoritet av state legislature deltog på det informella grupprunkarmötet. Sen är det lite svårt att kunna stoppa något när man självsaboterat och sett till så att det inte finns någon state legislature att tala om efter den 30:e november tack vare sin stämningsansökan. Snacka om inkompetens på komisk nivå.

Pennsylvanias certifiering har redan arkiveras i det nationella arkivet.
https://www.archives.gov/files/electoral-college/2020/ascertainment-pennsylvania.pdf

...Samt stoppats. Om du tror det kommer gå bättre hos SCOTUS med 700.000 fake ballots och döda som röstat an masse samt icke konstituonella lagändringar innan valet samt att de gav Cuomo en örfil igår för att inte lyda Konstitutionen i kyrka/synagogan tror jag du kommer få fel.
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Sidney Powell har publicerat offentliga dokument federala rätten mottagit scannat och laddat upp i sitt system samt skickat bekräftelse på. Menar du att hon skall lägga upp icke bekräftade dokument, du tror inte att ett sådant handlade hade givit mycket större kritik ?

Powell har lagt upp dokument som nu är offentliga, det är givetvis det enda rätta.

https://defendingtherepublic.org/wp-content/uploads/2020/11/Michigan-Complaint.pdf
https://defendingtherepublic.org/wp-content/uploads/2020/11/COMPLAINT-CJ-PEARSON-V.-KEMP-11.25.2020.pdf

Ena dokumentet har "stämplar" från domstol, det andra har det inte. Det verkar bara som att ena verkligen har hanterats av en domstol

https://twitter.com/billchilds/status/1331971401675399174
Medlem
Eastmancolors avatar
Alltså, valet är klart och Biden har fått 306 elektorer gentemot Trumps 232. Elektorerna röstar 201214 dvs dagen efter Luciadagen. Trumps krets har inte vunnit framgångar med sina stämningar åberopandes oegentligheter av olika slag och processen inför maktskiftet är nu i full gång.

Elektorernas möjlighet att rösta på annan president- resp vice presidentkandidat än de förbundit sig till genom sk pledge (Se domslut 1952 i fallet Ray vs Blair som fastställde pledge-principen) är begränsad mot bakgrund av bl a årets domslutet i fallet Chiafalo vs Washington vilket fastställde en redan existerande princip att faihless electors juridiskt kan bestraffas om de går emot sin pledge. Olika delstater hanterar detta på olika sätt och vissa såsom exempelvis Texas har ingen sådan lagstiftning ehuru inte mindre än 33 stater har det. Utöver detta riskerar elektorerna framtida politiska uppdrag om de ger sig på detta tilltag men det förekommer i mindre omfattning vid de flesta presidentval och är i regel ett bekymmer för Demokraterna som traditionellt varit mer splittrade. Exempelvis skulle enstaka elektor kunna rösta på Sanders. Senast en elektor röstade över partigränsen var dock 1796.

Så, vid elektorsröstningen gäller återigen den magiska siffran 270. Det är således ytterst osannolikt att minst 37 demokratiska elektorer skulle välja att inte rösta för Biden/Harris. Skulle olyckan mot förmodan vara framme hänskjuts avgörandet till Kongressen varav Representanthuset avgör valet av president och Senaten valet av vice president.

Det bör påminnas att ovanligt många elektorer (dvs 7 st) agerade faithless vid röstningen 2016 vilket berodde på den allmänna turbulensen kring Trump som ju får sägas konsekvent ha varit en kontroversiell kandidat. Det är det minsta man kan säga om karlen.
Senast redigerad av Eastmancolor 2020-11-26 kl. 22:48.
2020-11-26, 22:44
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, visst var det så? Vet inte om det var Powell, men det kan ha varit det.

Det här blir bara mer och mer förbryllande. De stämningsansökningar Powell lämnat in var inte alls det där frontalangreppet på mer eller mindre prominenta personer som jag trodde att de skulle vara, men kanske blir konsekvensen rättsliga processer mot de korrupta svinen inom amerikansk byråkrati. Hur kommer det sig förresten att hon valt att lämna in en i Georgia och en i Michigan? Vem är det hon representerar? Efter en snabb första bedömning kan jag tycka att hon har mycket material som skulle kunna vara riktigt vasst, men att det fortfarande är en smula svävande på flera punkter.

Tour de force är alltjämt dessa något svepande anklagelser om inblandning utifrån — noterar att även Iran tillkommit, vilket ju är lovande med tanke på den halvtaskiga relationen mellan Trumps USA och landet i fråga.

Jag säger absolut inte att Powell är ute och cyklar, för jag vet att det finns så mycket skumraskens som allmänheten inte känner till, men jag undrar hur hennes utsikter verkligen ter sig att få upp detta i en högre instans så att det kan bli räfst och rättarting.

En smart åklagare startar nånstans samt utökar antalet utredningar vartefter. Det hon nu lagt in kan hon bevisa, det kommer mer .....

Vill du ha frontalangrepp kan du titta på denna:
https://mobile.twitter.com/correctthemedia/status/1331680283259768840
2020-11-26, 22:45
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det här blir bara mer och mer förbryllande. De stämningsansökningar Powell lämnat in var inte alls det där frontalangreppet på mer eller mindre prominenta personer som jag trodde att de skulle vara, men kanske blir konsekvensen rättsliga processer mot de korrupta svinen inom amerikansk byråkrati.

Jag säger absolut inte att Powell är ute och cyklar, för jag vet att det finns så mycket skumraskens som allmänheten inte känner till, men jag undrar hur hennes utsikter verkligen ter sig att få upp detta i en högre instans så att det kan bli räfst och rättarting.

Jag tror det här inlägget har bäring på vad som kommer att hända:

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Här pekar ju Powell på utländsk inblandning i valet - och det har bäring på executive-ordern från 2018. Jag tror att det kommer att komma fler stämningar från Powell - hon har börjat nu med Kraken I och Kraken II. Sen kommer den här kopplingen till djupa staten och utländsk påverkan av valet. Så nog kommer det här att ha tänder.

Men som vi talat om i tråden tidigare ikväll är opinionsläget viktigt i det här spelet och hur utspelen ska ligga i tiden. Man kan inte droppa alla ess på en gång. Jag tror det kommer flera grejer som ligger i pipeline nu, exempelvis datat från de beslagtagna servrarna.

Jag tror att vi får se detta i högre domstolar längre fram. Jag bedömer att hon kommer att ge sig på delar av CIA i samband med det.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-11-26 kl. 22:48.
2020-11-26, 22:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerDiscipline
Jag är neutral i frågan om eventuellt valfusk och försöker vara objektiv till bevisning och motbevisning. Jag vore tacksam om jag slapp läsa fler kommentarer om eventuella stavfel, stavfel som om de ens är stavfel, inte egentligen är stavfel, utan slarv, närmare bestämt klumpigt nertryckta tangenter och därmed enbart tecken på stress och en överlastning av arbete. Dessutom har skribenter påtalat sannolikheten för OCR och mjukvarufel i skanningen av dokumenten. Skärpning.

Som inte är annorlunda än stavfel, eller vad tror du?

De som skapar ett valsystem vill förstås att det ska kunna säljas till många olika länder. Däri ligger nog många av svaren.
2020-11-26, 22:47
Medlem
Citat:
...Samt stoppats. Om du tror det kommer gå bättre hos SCOTUS med 700.000 fake ballots och döda som röstat an masse samt icke konstituonella lagändringar innan valet samt att de gav Cuomo en örfil igår för att inte lyda Konstitutionen i kyrka/synagogan tror jag du kommer få fel.
Åter igen fel, eftersom presidentvalet redan certifierats blev det inte stoppat, detta har jag ju redan förklarat. De certifieringar som stoppades var andra val såsom val till state legislature.
2020-11-26, 22:47
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
https://www.lawyersmutualnc.com/blog/simple-typo-causes-billion-dollar-legal-error

Exakt.

Double and triple-check all documents. Failure to proofread can be as negligent as missing a statute of limitations.

Det går inte att skylla på teknik när man inte har behagat att läsa igenom ett viktigt dokument. Herregud bara i rubriken till Georgiadokumentet har vi två stavfel
2020-11-26, 22:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
En smart åklagare startar nånstans samt utökar antalet utredningar vartefter. Det hon nu lagt in kan hon bevisa, det kommer mer .....

Vill du ha frontalangrepp kan du titta på denna:
https://mobile.twitter.com/correctthemedia/status/1331680283259768840
Nixter, jag vet att det kommer mer. Observera att jag inte alls sågar hennes stämningsansökningar, men jag vill så klart gärna att domstolarna ska se det värde som finns i dem.
2020-11-26, 22:50
Medlem
DonaldTrummps avatar
Det tas lite lugnt men certifieringar överlag. Det är bara 7 stater i skrivande stund som är klara. Tar jag direkt ur lilla minnet så är deadlinus 8 december.

Mike Pence
2020-11-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Det tas lite lugnt men certifieringar överlag. Det är bara 7 stater i skrivande stund som är klara. Tar jag direkt ur lilla minnet så är deadlinus 8 december.

Mike Pence
27 stater i själva verket och ingen stat är efter sin egna satta deadline just nu så vitt jag vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in