Citat:
Ursprungligen postat av
Natalz2
Jag tror nog ändå att man kan tolka situationen till FFs fördel. Det behöver inte alls vara så att han med berått mod utsatt sin dotter för fara. Situationen kan förstås i sin helhet utan ett så pikant inslag.
Bilden på pedofilen visar en man med fördelaktigt utseende. Denne man är av allt att döma narcissist, psykopat och patologisk lögnare och framstod till en början som rena drömmannen. Fredrik blev kär, ja bögkär, och såg framför sig en ljus framtid med Jonas. Inom kort började Jonas dock visa sitt rätta jag med hot, manipulationer och kanske till och med våld. Pedofilhistorien rullades upp och Fredrik bröt upp relationen i chock och vämjelse. Under månaderna som gått har han mått allt sämre, besviken, desillusionerad och livrädd att historien ska nå media. Nu har just det hänt och därmed adderas också en stor portion skam till hans redan dåliga mående. I detta läge sätter Annie ned foten och Fredrik tar en time out, både för sin egen och partiets skull.
Jag är tämligen övertygad om att denna historia tar slut här och att Fredrik är tillbaks på banan igen till våren. Fräsch, lättad och med nya snygga glasögon kan han med tillförsikt åter ta sig an det viktiga arbetet att forma Europas framtid. Och inte en enda vän har han förlorat på kuppen.
Din polare Federley aka Transan Ursula för att vara exakt borde inte kunna sitta på ett toppjobb med en nyckelposition inom politiken med ett sånt bristfälligt omdöme, visste Federley inte om att han delade kvinnokläder och trosor med en manlig pedofil? En simpel sökning och Federley skulle vetat vem denne pedofil egentligen var. Fruktansvärt klent att avsäga sig uppdragen nu och skylla på att man mått dåligt.
Och media...Finns inte en enda journalist med stake idag, inte anställd hos de stora etablerade bolagen åtminstone, bara feminiserade syltryggar som slickar maktens skinkor dagligen. Hur kan man låta Federley komma undan detta? Antagligen viktigare att säkra ännu en mandatperiod med S+C i spetsen. Man är fan inte bättre än Vitryssland.