2020-11-26, 17:52
Medlem
BushwickBills avatar
Ni som ver hur SÄPO och politik på riksnivå fungerar, är detta något som SÄPO varnar politiker för eller måste det vara politiska brott för att det ska föranleda ett samtal?

Edit: redan besvarat såg jag, pinsamt.
Citera
2020-11-26, 17:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hela grejen med FF är väldigt konstig. Hur fan beter han sig?
Hans vetskap om sambons/älskarens/partnerns fängelsestraff kan ju inte passerat honom obemärkt?
Nu, sex år senare kommer den allmänna & politiska reaktionen? Detta har ju journalister samt flashback såklart haft koll på i alla år, men inte den breda allmänheten.
Bom, så skriver en blaska om det - Bom, FF går ut och bryter ihop på ett sätt som liknar ungefär;
"Shit, nu är det rökt"
Förstår faktiskt ingenting av detta

Men de var väl inte ihop när pedofilen åkte i fängelse? FF var ju gift 2012-2019. Men det hindrar ju så klart inte att man har en älskare.

Vet du att pedofilen hade ett förhållande sen 6 år tillbaka med FF medan F var gift? Jag tänker mig att de blev ihop när peddot nyligen släpptes ut.
Citera
2020-11-26, 17:53
Medlem
Schleswig-Holsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av per-albin
Hade percis samma tanke, speciellt M*rcus Osc*arsson, han skrev bara att han träffat väggen inte varför... och det var ingen nyheten heller. Äckligt som få, hoppas det blev en stor katastrofen för bondeförbundets.
M. O*carsson är en globalist, som har gått ifrån att vara politisk kommentator till politisk demagog som censurerar alla kommentarer på sin enorma Facebook-sida som inte följer hans egna åsikter. Inte så märkligt att en globalist råkar glömma att nämna vad det handlar om, när en annan globalist tar "time out".
Citera
2020-11-26, 17:54
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hela grejen med FF är väldigt konstig. Hur fan beter han sig?
Hans vetskap om sambons/älskarens/partnerns fängelsestraff kan ju inte passerat honom obemärkt?
Nu, sex år senare kommer den allmänna & politiska reaktionen? Detta har ju journalister samt flashback såklart haft koll på i alla år, men inte den breda allmänheten.
Bom, så skriver en blaska om det - Bom, FF går ut och bryter ihop på ett sätt som liknar ungefär;
"Shit, nu är det rökt"
Förstår faktiskt ingenting av detta

FF var gift tills förra året då de gick isär, Jonas träffade han i våras, så de har inte varit ihop i många år...

Nu var han ihop med en Jonas 2010, men det kanske var en annan Jonas? (Peddot har bytt namn efter fängelsevistelsen, men inte bytt tilltalsnamnet)

Stod i Aftonbladet 2010...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1a8kg/det-var-inte-jag--det-var-ursula

Citat:
Tillsammans med sin pojkvän Jonas åkte Fredrick Federley till Kanarieöarna i mitten av januari.
Senast redigerad av Enydrion 2020-11-26 kl. 18:01.
Citera
2020-11-26, 17:54
Medlem
Hummm..s avatar
Men vem är den dömde pedofilen dom Fredrick Federley har ihop det med? Lägg ut det i trådstarten!
Citera
2020-11-26, 17:55
Medlem
Borde inte detta oros anmälas till socialtjänsten? Ett barn bor med en dömd pedofil.....borde bryta mot alla typer av lagar....men kanske inte i Sverige där det bara är synd om brottsligen...
Citera
2020-11-26, 17:55
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Det lär han vetat om den perverterade centerpartisten.
Varför skulle en toppolitiker välja att fortsätta vara med någon han vet är grov pedofil? Politiker är ju extremt riskmedvetna och förstår vilken dålig PR en sådan här nyhet hade varit. Antagligen blev han totalt chockad när han fick veta detta. Finns inget som talar för att Federley har en skuld i detta.
Citera
2020-11-26, 17:56
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Tycker du att det är en bra idé att låta en dömd pedofil flytta in när man har en dotter i samma ålder som barnen pedofilen förgrep sig på?

Är det bra föräldraansvar?
Så Federley borde kunnat läsa snubbens tankar och förstått att han var peddo för det är så jävla lätt att se på en människa att de är peddo? Idiot
Citera
2020-11-26, 17:57
Medlem
Sqrbankens avatar
Detta kom faktiskt rätt lägligt för såsseriet.. Nu kan vi alla fokusera på hur kassa företrädarna från deras stödparti är medan de själva kan fortsätta vara minst lika värdelösa men med mindre spottar på sig en stund från sin egna hörna.

Tillåter man sig självt att trä på sig sin lilla foliehatt en minut eller två så kan man nästan få för sig att en löpare med order från Sveavägen ridit ut i natten med ett visst meddelande i ryggsäcken

Tar jag av mig foliehatten så går det naturligtvis främst kalla kårar i mig när jag läser att centerpartistens fling lyckats bockat av 22 övergrepp i registret samtidigt som Federley själv har en nioårig tös i hushållet.
Citera
2020-11-26, 17:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Kommer Fredrik kunna komma tillbaka som politiker?

Blir något svårt att se honom utan att hela tiden tänka på att bedrivit sekundärpedofilt sex.

Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Man förstår nu ännu tydligare varför just C vill ha hit så många unga afghanska pojkar...

Visst är det så, visst är det så...
Citera
2020-11-26, 17:58
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Och du tror på allvar att han inte tagit reda på någonting om sin partner?
Pedofiler tenderar att vara extremt diskreta med sin hobby då de är medvetna om hur jävla tabu pedofili är. Om människor kan vara otrogna mot sina partners i flera års tid utan att det märks så kan en skicklig peddo pedofilera i flera år utan att det märks. Det fattar väl du också?
Citera
2020-11-26, 17:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det könns ju som att statsministern borde få veta att en högt uppsatt politiker har en sambo som är pedofil. Det är ju en allvarlig säkerhetsrisk. Eller tänker jag fel? Jag skulle så vilja veta det om jag var statsminister. Inte behöva läsa det i media - eller här.
Nej, statsministern kan få veta om någon utgör ett hot mot demokratin, det kan han inte påstås vara för att han är dömd för sexualbrott mot barn.

Rent krasst finns det ju inte i vår konstitution något som helst hinder för en dömd pedofil att bli statsminister. Är det vad folket väljer så är det folkets val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in