Citat:
Ursprungligen postat av
columbus13
Även en varsam uprustning i detta fall skulle göra en enorm skillnad. Samtidigt som det inte skulle kosta särskilt mycket. Utväxlingen per investerad renoveringskrona ska ju också vara rimlig. Man ska inte tro att bara för att står bråte på en igenväxt tomt och husfärgen har börjat flagna lite att man kan köpa fastigheten för ingenting.
Detta avseende bör vara med vid en försäljning, alltså potentialen, och det är något som en mäklare oftast hjälper till att lyfta fram. Är ju uppenbart varför mäklare undvikits.
Hur skicket är på just den där kåken, är det ju ingen här som faktiskt vet. Alla gissar hit och dit. Personligen tror jag det är rätt gott om fel, då den stått övergiven i tjugo år. Det är mycket tid utan kärlek.
Samma sak med tomten. Det påstås att det står en massa gamla skrotbilar där och då är det frågan om det finns annat miljöförstörande lagrat på tomten. Kan bli dyrt att gräva upp, frakta bort och deponera förgiftad jord.
Som jag tolkar det, så är det Esbjörn som har nobbat mäklare. Ebba har haft kontakt med två stycken som värderat fastigheten, förutom sin kompis bror som skrev själva kontraktet, så hon verkar inte rädd att anlita en yrkesman. Så speciellt uppenbart är det inte i mina ögon faktiskt.