Citat:
Ursprungligen postat av
Tuttdyrkaren
Som en yngre man kan jag känna igen mig lite i det du beskriver, men jag skulle vilja hävda att det i mitt fall vare sig handlar om reserv eller nobben, utan i så fall att jag inte vill sätta förväntningarna för högt från början i kombination med egen osäkerhet och försiktighet. Vet inte i vilken mån det gäller andra män i min ålder, men jag är nog inte ensam.
Okej.
Men ifall du spekulerar om det gäller sexdating, skulle det vara ungefär samma då ifall du ghostar efter att ha chattat lite fram och tillbaka, och båda säger sig vara med på tåget?
Kom på, att ibland kanske en man bara chattar medans han är sugen för att få lite spänning, och då suget gått över så är han inte intresserad längre, men att han inte kan/vill/orkar säga det?
Jag är tydlig med att jag inte sexchattar, men tänker att några kanske provar ändå, men är med på kemiträff nästa vecka, men så plötsligt svarar dom inte när man frågar vilken dag och vilken tid man kan ses.
Ghosting kan ju förekomma än vilken sorts dejting man ägnar sig åt, och vid andra tillfällen också, så tänker att det är nödvändigt att veta bakgrunden. Och för min del, så tar jag hellre ett "nej tack" än att man bara försvinner utan att man säger något.