2020-11-26, 19:22
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Men de var väl inte ihop när pedofilen åkte i fängelse? FF var ju gift 2012-2019. Men det hindrar ju så klart inte att man har en älskare.

Vet du att pedofilen hade ett förhållande sen 6 år tillbaka med FF medan F var gift? Jag tänker mig att de blev ihop när peddot nyligen släpptes ut.

Nej, vet nada. Blev förvånad över hans reaktion på media bara.
Jaha, då går det ihop lite bättre. Han blev ihop med en pedofil, utan vetskap. Detta är någon han träffat på något äventyr eller liknande.
Citera
2020-11-26, 19:26
Medlem
Ygg3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, vet nada. Blev förvånad över hans reaktion på media bara.
Jaha, då går det ihop lite bättre. Han blev ihop med en pedofil, utan vetskap. Detta är någon han träffat på något äventyr eller liknande.

Som jag skrev i den andra tråden: Självfallet kände han till det, det framgår i hans facebook-inlägg. "Det är tyvärr sant" skriver han. Hade detta varit en nyhet för honom så hade han skrivit något annat, typ "jag har blivit helt lurad, jag kan inte tro att det är sant" etc.
Citera
2020-11-26, 19:27
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeavesOfGrass
Värt att notera är att FF faktist aldrig har förnekat att han kände till homopedofilens böjelser. Allt han säger är att han har gått in i väggen etc.

Det ligger onekligen mycket i det. Om FF omedelbart brutit kontakten med GM då sanningen om denne uppdagade sig för honom hade han med största sannolikhet förmedlat detta i sitt utlåtande.
Citera
2020-11-26, 19:27
Medlem
Omdömeslösa politiker som Federlay bör väl inte ta paus utan avgå helt från politiken. Frågan är hur länge han vetat om det här? Fy fan avgå bara!
Citera
2020-11-26, 19:28
Medlem
Det finns alltså folk i tråden som tror på att Fredrick Federley inte visste att hans pojkvän våldtar barn och precis muckat från kåken för det? (Det kan omöjligen ta många minuter att kolla upp om någon är dömd för alvarlig brottslighet.)

Klart som fan att Fredrick Federley vet, och är okej med det. Dom flesta bögar är pedofiler. Det är helt accepterat inom bögrörelsen och HBTQP. (Översexuella rovdjur som våldtar allt som rör sig...)

Det är ju extremt osannolikt att Federley inte är okej med att hans pojkvän våldtar barn. Men det är inte bra att det kommer ut, p.g.a. straight-lobbyn är emot våldtäkt på barn. Då måste man låtsas som att man inte vet, när kvällstidningarna ringer...

Hursom. Har Federley så extremt dåligt omdöme att han håller sig med en peddopojkvän, när han själv har dotter i lämplig ålder, så är han olämplig som politiker och bör avgå permanent.

Han driver ju också en politik som är pro-våldtäkt, där Sverige och EU ska ha hög invandring av muslimer och afrikaner som våldtar. Centerpartister är riktigt sjuka, och det här är mer eller mindre i linje med deras politik. Vidriga människor dras också till vidriga människor, såklart.
Citera
2020-11-26, 19:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ygg3
Som jag skrev i den andra tråden: Självfallet kände han till det, det framgår i hans facebook-inlägg. "Det är tyvärr sant" skriver han. Hade detta varit en nyhet för honom så hade han skrivit något annat, typ "jag har blivit helt lurad, jag kan inte tro att det är sant" etc.

Nja, han uttrycker förvåning på facebook mest. Tror inte han slagit lexbase eller mrkoll, vilket förefaller konstigt i dagens samhälle, särskilt om dom fått kontakt över nätet då peddot satt inne.
Trodde FF på omvändelse genom straffet? Men senare fått vibbar att det är skevt med detta peddo och påpassligt gör slag i saken medialt när blaskan väl uppmärksammar detta?
Citera
2020-11-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Han kommenterar det såhär: https://www.facebook.com/FFederley/posts/10160420733403098
Det skrivs på vissa sajter nu att en person som tidigare stått mig nära är dömd för oerhört allvarliga brott. Det är tyvärr sant. De brott han har begått är rakt igenom fruktansvärda, obeskrivliga och helt oförlåtliga. Vi har nu gått skilda vägar.

Jag har under längre tid mått väldigt dåligt, vilket har eskalerat den senaste tiden. Jag känner att jag just nu inte kan fokusera på mitt politiska uppdrag. Jag har fallit i bitar och behöver samla ihop mig själv, läka och hämta styrka.

Jag har därför fått stöd av vården och träffat en psykolog som har konstaterat att jag inte är arbetsför, att jag helt enkelt har gått in i en vägg. Mitt fokus nu kommer ligga på att återhämta mig, koppla bort politiken och för att kunna komma tillbaka hel och med nya krafter längre fram.
Herregud VILKET JÄVLA FJÅN. Kan inte arbeta och påstår sig gått in i väggen? Vilket jävla vider, som spottar på alla arbetande människor
Citera
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Det är ingen nyhet att toppolitiker och mäktiga människor ”har kopplingar” till personer i pedofilringar. Epstein va man tvungen att ta kål på inne i fängelset då flera kändisar var frekventa besökare på hans pedofil-ö. Palme sades även vara en sliskig bög och pedofil som led av AIDS in i det sista. Så det kom väl inte som någon överraskning för mig att Federley hade lik i garderoben.

Precis som andra skriver så spelar han martyr. Han säger sig ha ”gått in i väggen” och uppsöker psykolog. För vad? För att han har 100 tjänstemän som serverar allt på ett silverfat medan han rullar tummar i Bryssel? Vilken tillfällighet att han med alla år under bältet inom politiken skulle gå in i väggen just när detta uppdagades, att han har levt ihop med en fängslad pedofil. Att han går under jorden nu är för att hans sliskiga parti försöker att mörka hans dekadenta privatliv.

Federley kan skratta sig lycklig att han inte är statsminister i ett statsbärande parti för då hade vi haft ett nytt statsministermord. Blir man en för stor belastning som Palme blev för sossarna då ryker man. Jaget är aldrig större än laget i det här parlamentariska maktspelet.
Citera
Medlem
Julskinkatos avatar
Tydligen var Annie lööv igång med damage controll redan för flera dgr sedan och babblade om mer resurser till utredning av barnporr osv.

FF hade garanterat tipsat henne. Och pkmedia mörkar.

Jag ser gärna mer resurser till det naturligtvis istället för att jaga gamla tanter som skrivit neger på Facebook, vilket annars prioriteras av den genomdumma rödgröna geggan.
Men i anniiis fall är det bara PRtricks.

Annie tog över centerpartiet tillsammans med Federley och de har fört partiet i den sjuka nyliberala hbtqriktningen.

Förutom allt detta så är det naturligtvis en säkerhetsrisk. En hög politiker som FF blir ett lätt byte i utpressning från främmande makt el soros, när han har ett sånt riskbeteende. Dvs ligger runt med pedofiler osv
Citera
2020-11-26, 19:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeavesOfGrass
Fredrick kan med stor sannolikhet vara pedofil då han verkar tycka att pedofiler är bra människor men han är nog ingen praktiserande pedofil. Han har för mycket att förlora. Jag ska försöka luska fram hur de träffades men Jonas ska alltså direkt ha kommit ut ur finkan och blivit ihop med Fredrick, det är jävligt läskigt. Det är dags att FF förlorar vårdnaden om sin stackars dotter och erkänner att han visste om att Jonas var en dömd våldtäktsman och pedofil.

Det skrämmande är alla de 100-tals människorna som "lider med honom" på Facebook. Alltså, jag förstår inte, hur kan vårat land bestå av så lågintelligenta människor? Inget kritiskt tänkande, jag äcklas och spyr.

Typiskt en empatilös narcissist att nu beklaga sig om hur dåligt HAN mår! Han mår inte tillräckligt dåligt hur dåligt han än mår. De som mår dåligt är de våldtagna barnen och deras anhöriga (Biologiskt anhöriga). De som stöttar honom är riktiga svin och pedofilförsvarare.

Detta är vad liberalism och normbrytande betyder i verkligheten: Våldtagna barn. Centerns nya politiska inriktning. Jag vill inte se Annie som nybliven mamma visa medömkan med honom!
Citera
Medlem
Mikojans avatar
Klart att centerpolitikern har dåligt omdöme. Låtit sig omslutas av en mördare, en pedofil och domaren Irving i Let´s Dance
Citera
Medlem
Om han visste att hans bögknullkompis var ett vidrigt peddo så är han också ett vidrigt peddo for all I care.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in