Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Ursprungligen postat av Moschata
TH måste ju ha förstått att det blev stora rubriker om hans fru försvann.
Jag tror inte att pengar är mer värt för TH än alla rubriker och att hon försvann.
Om han måste välja på det som är idag och att betala i en skilsmässa, så borde han ju välja det senare.
Därför har jag fortsatt svårt att tro på TH som GM.
Jag tror inte han ville ha det så här.
Och så här visste han att det skulle bli om han är GM.
Jeg kan ikke skjønne at en såpass oppegående person som TH er, skulle være så besatt av penger eller hevn, at en skilsmisse skulle få han til å velge å bruke pensjonisttilværelsen / resten av livet som skuespiller overfor politi, famile og venner, samt å bli rikskjendis som mordmistenkt, hyppig avbildet på fremsiden på riksavisene.
Han er ikke dummere enn at han må ha skjønt at noe slikt fort kunne bli utfallet (F.eks. mtp mediedekningen av orderudsaken friskt i minne). Og dette er da en mann som tydeligvis har gjort det meste for å unngå oppmerksomhet tidligere i livet.
Han må isåfall være en ekstremt hevngjerrig person, og, selv om TH virker å være spesiell, så har jeg vanskelig for å se dette.
Et annet spørsmål er også hvor har han fått medhjelperne fra ? Leiemordere /medsamensvorne til drap får man jo ikke så let tak i på mittanbud eller lignende.
Bare å engasjere disse vil være en risiko for TH for resten av livet, og (som andre har påpekt) gjøre han til et utpressingsobjekt.
om AEH hadde noe meget kompormitterende på TH, så kunne saken vært en annen. Dvs at han har gjort en vurdering om at overfornevnt ville være å foretrekke/ risikere heller enn at dette kom ut. Dette kunne også ha motivert eventuelle medsammensvorne som ville blitt trukket med til å være medhjelpere for TH og å konspirere med han. Om han har noe i fortiden som ikke tåler dagens lys, så har han eller medsammensvorne også gjerne kontakter til kriminelle, men bortsett fra noen løse rykter på FB er det sålangt lite konkret som tyder på han har noen lik i sin fortid som forretningsmann.
En annen ting som er besynderlig er at det ser ikke ut til å være noen spor etter at TH har planlagt dette, jeg har også vanskelig for å tro at han ikke ville ha lagt igjen dette, f.eks. søkehistorikk, kjøp av printer, sprox sko, etc.
Mitt tips er at en lokal person, annen enn TH, har planlagt dette med eller uten THs viten. Dette er neppe noen hvem som helst, men enten en meget oppegående person og/eller med kriminell kompetanse. En annen har stått for kryptodelen og trusselbrevet, som er mindre profesjonelt utført.
om TH skulle stå bak, eller kjenner til dette er selvfølgelig spørsmålet hvorfor har han ikke et bedre alibi. Et svar kan være at han har 1-2 medhjelpere og jobben har krevd at han måtte ta i et tak selv.
intervjuet han gjør i nrk er interessant.
han virker oppriktig trist eller ser ut til å savne AEH når han snakker om henne. Det kan selvfølgelig være fordi hun er forsvunnet, fordi han vet at hun er død og/ eller at hun ville gå fra han.
jeg blir ikke overbevist om hans uskyld fra intervjuet og jeg synes han opptrer unaturlig. Selv om han er nervøs, så er han, som PEter Green sier, litt for følelsesmessig uberørt.
Jeg kan ikke si om han lyver på direkte spørsmål om innvolvering, men min følelse er at han er innblandet eller vet mer enn han sier.