2020-11-26, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Man bør kanskje rette blikket mot personen som har blitt tatt i løgn på løgn, som nekter å la seg avhøre og skrive under på avhørsprotokoller, som har lagt igjen biologiske spor som knytter seg til selve drapshandlingen, og som dessuten var den eneste på kloden med et skikkelig motiv?

Eller synes du man bør rette blikket alle andre steder enn personen jeg nevnte ovenfor?

Man har vel retta blikka stivt mot TH i 2 år, og det ser ikke ut til at man er i nærheten av å reise tiltale.
Hvilke biologiske spor har TH lagt igjen, som knytter ham til selve drapshandlingen?
Når en milliarders ektefelle forsvinner, er det kun ektemannen som kan ha et motiv?

Citera
2020-11-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Varför? stegen stod mot terrassen på andra våningen?
https://i.imgur.com/6GssjGQ.png

Dette gjelder selvsagt ikke bare utsikten til den veggen hvor stigen var oppstilt.
Citera
2020-11-26, 18:10
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette gjelder selvsagt ikke bare utsikten til den veggen hvor stigen var oppstilt.

så du menar att de ser stegen mot väggen på sidorna av huset som de inte har utsikt till eller??
Citera
2020-11-26, 18:11
Bannlyst
Citat:
som den här bilden också visar :
https://i.imgur.com/eRYm24q.png

Ja, det foto jeg tenkte på.
Citera
2020-11-26, 18:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, det foto jeg tenkte på.

ja lättare med skärmdump en länk till 1881, räknade med att det var vad du menade för där ser en det du menade..
Citera
2020-11-26, 19:46
Medlem
Citat:
så du menar att de ser stegen mot väggen på sidorna av huset som de inte har utsikt till eller??

Jeg snakker om generelt innsyn til S4, og ikke minst til trafikken i denne veien. Og du bør kanskje opplyse om at du behersker norsk, slik at Fenvatnet og andre slpper å knote på svorsk.
Du skrev tidligere på norsk, eller husker jeg feil?
Citera
2020-11-26, 19:56
Medlem
Citat:
verkar som om någon tror att alla andra en TH kan vara GM, men han är den mest troliga huvudmannen bakom hela saken..

Dette er jug, og det vet du. Det er ingen her som hevder det du påstår. Selvsagt kan TH være skyldig, men så lenge man ikke har fasiten, bør man ikke utelukke eventuelt andre gjerningspersoner.
Dette er et greit prinsipp, ikke bare i denne saken, men generelt. Det er ikke vanskeligere enn det.
Citera
2020-11-26, 20:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg snakker om generelt innsyn til S4, og ikke minst til trafikken i denne veien. Og du bør kanskje opplyse om at du behersker norsk, slik at Fenvatnet og andre slpper å knote på svorsk.
Du skrev tidligere på norsk, eller husker jeg feil?

Citat:
Dette er jug, og det vet du. Det er ingen her som hevder det du påstår. Selvsagt kan TH være skyldig, men så lenge man ikke har fasiten, bør man ikke utelukke eventuelt andre gjerningspersoner.
Dette er et greit prinsipp, ikke bare i denne saken, men generelt. Det er ikke vanskeligere enn det.

Tvivlar starkt på att någon här knoter på svenska för mig, anledningen till att skriva på svenska är att det är ett svenskt forum, jag skriver mycket i andra trådar och jag har otroligt många skrivfel, då är google till stor hjälp för mig och om någon här undrar, bara fråga så kan vi ta det på norska eller norska på PM...
åh du är i bra form nu förstår jag hehehe
om du läser här är det helt omöjligt att inte hitta 1 som är helt tydlig att oavsett vad som händer är TH den sista på jorden som kan vara skyldig, men du vill också hitta minst 1 som tror att oavsett vad som händer måste TH vara den enda som är skyldig...

For deg spesielt :
Tviler sterkt på at noen her knoter på svorsk for meg, årsaken til å skrive på svensk er at det er et svensk forum, jeg skriver mye i andre tråder og jeg har utrolig mange skrivefeil, så google er til stor hjelp for meg og hvis noen her lurer på noe så bare spør så kan vi ta det på norsk eller norsk på PM...

å du er i god form nå forstår jeg hehehe
hvis du leser her er det helt umulig å ikke finne 1 som er helt klart på at uansett hva som skjer erTH den siste på jorden som kan være skyldig, men du vil også finne minst 1 som mener at uansett hva som skjer må TH være den eneste som er skyldig...
Citera
2020-11-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ursprungligen postat av Moschata
TH måste ju ha förstått att det blev stora rubriker om hans fru försvann.
Jag tror inte att pengar är mer värt för TH än alla rubriker och att hon försvann.

Om han måste välja på det som är idag och att betala i en skilsmässa, så borde han ju välja det senare.
Därför har jag fortsatt svårt att tro på TH som GM.

Jag tror inte han ville ha det så här.
Och så här visste han att det skulle bli om han är GM.

Jeg kan ikke skjønne at en såpass oppegående person som TH er, skulle være så besatt av penger eller hevn, at en skilsmisse skulle få han til å velge å bruke pensjonisttilværelsen / resten av livet som skuespiller overfor politi, famile og venner, samt å bli rikskjendis som mordmistenkt, hyppig avbildet på fremsiden på riksavisene.
Han er ikke dummere enn at han må ha skjønt at noe slikt fort kunne bli utfallet (F.eks. mtp mediedekningen av orderudsaken friskt i minne). Og dette er da en mann som tydeligvis har gjort det meste for å unngå oppmerksomhet tidligere i livet.
Han må isåfall være en ekstremt hevngjerrig person, og, selv om TH virker å være spesiell, så har jeg vanskelig for å se dette.

Et annet spørsmål er også hvor har han fått medhjelperne fra ? Leiemordere /medsamensvorne til drap får man jo ikke så let tak i på mittanbud eller lignende.
Bare å engasjere disse vil være en risiko for TH for resten av livet, og (som andre har påpekt) gjøre han til et utpressingsobjekt.

om AEH hadde noe meget kompormitterende på TH, så kunne saken vært en annen. Dvs at han har gjort en vurdering om at overfornevnt ville være å foretrekke/ risikere heller enn at dette kom ut. Dette kunne også ha motivert eventuelle medsammensvorne som ville blitt trukket med til å være medhjelpere for TH og å konspirere med han. Om han har noe i fortiden som ikke tåler dagens lys, så har han eller medsammensvorne også gjerne kontakter til kriminelle, men bortsett fra noen løse rykter på FB er det sålangt lite konkret som tyder på han har noen lik i sin fortid som forretningsmann.

En annen ting som er besynderlig er at det ser ikke ut til å være noen spor etter at TH har planlagt dette, jeg har også vanskelig for å tro at han ikke ville ha lagt igjen dette, f.eks. søkehistorikk, kjøp av printer, sprox sko, etc.

Mitt tips er at en lokal person, annen enn TH, har planlagt dette med eller uten THs viten. Dette er neppe noen hvem som helst, men enten en meget oppegående person og/eller med kriminell kompetanse. En annen har stått for kryptodelen og trusselbrevet, som er mindre profesjonelt utført.

om TH skulle stå bak, eller kjenner til dette er selvfølgelig spørsmålet hvorfor har han ikke et bedre alibi. Et svar kan være at han har 1-2 medhjelpere og jobben har krevd at han måtte ta i et tak selv.

intervjuet han gjør i nrk er interessant.
han virker oppriktig trist eller ser ut til å savne AEH når han snakker om henne. Det kan selvfølgelig være fordi hun er forsvunnet, fordi han vet at hun er død og/ eller at hun ville gå fra han.
jeg blir ikke overbevist om hans uskyld fra intervjuet og jeg synes han opptrer unaturlig. Selv om han er nervøs, så er han, som PEter Green sier, litt for følelsesmessig uberørt.
Jeg kan ikke si om han lyver på direkte spørsmål om innvolvering, men min følelse er at han er innblandet eller vet mer enn han sier.
Citera
2020-11-26, 21:31
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
1:Man har vel retta blikka stivt mot TH i 2 år, 2g det ser ikke ut til at man er i nærheten av å reise tiltale.
3:Hvilke biologiske spor har TH lagt igjen, som knytter ham til selve drapshandlingen?
4:Når en milliarders ektefelle forsvinner, er det kun ektemannen som kan ha et motiv?

1: Nei, og mange spor ble kalde fordi politiet altfor lenge lot seg villede.
2: Hva vet vi egentlig om det? Vi vet fra andre saker at det kan ta flere år å bygge en vanntett sak.
3: Det må du nesten spørre politiet om, men det er engang de som har kommet med den opplysningen.
4: Nei, det kan jo være flere som har motiv, men jeg ser ikke helt hvorfor TH ser nytten i å lyve og motarbeide politiet dersom han ikke har noe med det å gjøre.

Mennesker blir jo drept selv om ikke gm har motiv også, men da etterlater de seg gjerne spor, og er gjerne for ruset ,og har ikke kapasitet til å fikse kryptokonto og et langt kidnappingsbrev, med opplysninger om familiemedlemmer etc. Var det en simpel banditt, ville han nøyet seg med det han fant av verdisaker, og han hadde neppe lagt igjen en dyr giftering. Trolig ville han avsatt flere enn 9 Sprox-avtrykk også.
Senast redigerad av Farkosten 2020-11-26 kl. 21:38. Anledning: tillegg
Citera
2020-11-26, 22:08
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
Jeg kan ikke skjønne at en såpass oppegående person som TH er, skulle være så besatt av penger eller hevn, at en skilsmisse skulle få han til å velge å bruke pensjonisttilværelsen / resten av livet som skuespiller overfor politi, famile og venner, samt å bli rikskjendis som mordmistenkt, hyppig avbildet på fremsiden på riksavisene.
Han er ikke dummere enn at han må ha skjønt at noe slikt fort kunne bli utfallet (F.eks. mtp mediedekningen av orderudsaken friskt i minne). Og dette er da en mann som tydeligvis har gjort det meste for å unngå oppmerksomhet tidligere i livet.
Han må isåfall være en ekstremt hevngjerrig person, og, selv om TH virker å være spesiell, så har jeg vanskelig for å se dette.

Et annet spørsmål er også hvor har han fått medhjelperne fra ? Leiemordere /medsamensvorne til drap får man jo ikke så let tak i på mittanbud eller lignende.
Bare å engasjere disse vil være en risiko for TH for resten av livet, og (som andre har påpekt) gjøre han til et utpressingsobjekt.

om AEH hadde noe meget kompormitterende på TH, så kunne saken vært en annen. Dvs at han har gjort en vurdering om at overfornevnt ville være å foretrekke/ risikere heller enn at dette kom ut. Dette kunne også ha motivert eventuelle medsammensvorne som ville blitt trukket med til å være medhjelpere for TH og å konspirere med han. Om han har noe i fortiden som ikke tåler dagens lys, så har han eller medsammensvorne også gjerne kontakter til kriminelle, men bortsett fra noen løse rykter på FB er det sålangt lite konkret som tyder på han har noen lik i sin fortid som forretningsmann.

En annen ting som er besynderlig er at det ser ikke ut til å være noen spor etter at TH har planlagt dette, jeg har også vanskelig for å tro at han ikke ville ha lagt igjen dette, f.eks. søkehistorikk, kjøp av printer, sprox sko, etc.

Mitt tips er at en lokal person, annen enn TH, har planlagt dette med eller uten THs viten. Dette er neppe noen hvem som helst, men enten en meget oppegående person og/eller med kriminell kompetanse. En annen har stått for kryptodelen og trusselbrevet, som er mindre profesjonelt utført.

om TH skulle stå bak, eller kjenner til dette er selvfølgelig spørsmålet hvorfor har han ikke et bedre alibi. Et svar kan være at han har 1-2 medhjelpere og jobben har krevd at han måtte ta i et tak selv.

intervjuet han gjør i nrk er interessant.
han virker oppriktig trist eller ser ut til å savne AEH når han snakker om henne. Det kan selvfølgelig være fordi hun er forsvunnet, fordi han vet at hun er død og/ eller at hun ville gå fra han.
jeg blir ikke overbevist om hans uskyld fra intervjuet og jeg synes han opptrer unaturlig. Selv om han er nervøs, så er han, som PEter Green sier, litt for følelsesmessig uberørt.
Jeg kan ikke si om han lyver på direkte spørsmål om innvolvering, men min følelse er at han er innblandet eller vet mer enn han sier.

Jeg tror TH var oppriktig glad i AEH. De har 3 barn sammen, og har opplevd en enorm økonomisk opptur. THs oppvekst var sikkert til hinder for å bruke noe særlig av alt han hadde tjent. Det er ikke kriminelt. Det er å være preget av barndommen. Det er de fleste av oss, på godt og vondt.
I det skattetyngede sterkt regulerte Norge er det ikke så enkelt å bli milliardær. Du må av og til ta i bruk ukonvensjonelle metoder, og være villig til å gå over noen lik. Du trenger gode kontakter som slipper deg litt lettere gjennom og gir deg et fortrinn her og der.

Kan det være så enkelt at han ble bråsint og drepte henne, kjørte vekk liket, og engasjerte en "fikser" for å vaske og rigge åstedet?

Glem ikke at han dro hjem tidlig og "bekymret", lette i 2. etasje, kjeller, 1. etasje uten å sette spor etter seg, før han ringte politiet.
Citera
2020-11-26, 22:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Den nye informasjonen viser at bilen ble observert kl. 08:56, dvs før TH dro på jobb.
Det har vært sprikende opplysninger angående tidspunkt når TH dro på jobb.
"ca kl 9" til "09.02 - 09.07 (VG podcast 18.06.2020)

Det samme har det vært med tidspunkt angående den ryggende bilen.

La oss se hva Aftenposten skriver 21.10.2020:
"Dette er observasjonene:

Politiet har logget følgende observasjoner ved Hagens bolig:

Klokken 07:56:01 – 07:56:19. Rødt lys på gangveien som ikke beveger seg.

Klokken 07:56:30 – 07:56:23. Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemøteplassen. Politiet antar at dette er et kjøretøy.

Klokken 08:56:49 – 08:57:09. Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemøteplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjøretøy.

Legger man til noen puslespillbrikker:

- AEH sto opp i 7-tiden

- TH sto opp kl 8.15 (sto opp senere pga teater kvelden før)

Forsov TH seg til plottet den dagen?

Ut fra tidspunktene de står opp, er det TH eller AEH som mest sannsynlig venter på at en bil skal komme til S4 den dagen? Hvem av dem vet at en bil kan være på vei kl 07.56?
Senast redigerad av Legokatt 2020-11-26 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in