2020-11-26, 01:00
Medlem
Ursprungligen postat av Moschata
TH måste ju ha förstått att det blev stora rubriker om hans fru försvann.
Jag tror inte att pengar är mer värt för TH än alla rubriker och att hon försvann.

Om han måste välja på det som är idag och att betala i en skilsmässa, så borde han ju välja det senare.
Därför har jag fortsatt svårt att tro på TH som GM.

Jag tror inte han ville ha det så här.
Och så här visste han att det skulle bli om han är GM.

Bara i akut vansinnesdåd kunde han teoretiskt vara GM.
Men det verkar inte alls vara akut uppflammande vansinnesdåd.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag är enig med dig. Något dödande i affekt kan hända utan att man tänker sig för, men i detta fall kan det helt uteslutas med de uppgifter vi vet.

..Och med detta som bakgrund, är det troligt att han i en roll av oskyldig, inte är så genomtänkt i sina svar i förhör och intervjuer, då han tänker på ett annat sätt.
Han kan till och med glömma att ge budskap till "kidnapparna" eftersom han ser på annat sätt,
har egna teorier som han inte fått gehör för.
Om han hade tillfrågats under intervjun om han har något att säga till kidnapparna, hade han antagligen
sagt "Jovisst ja, det är självklart att jag vill veta vad som hänt".
Liksom när han tillfrågades om han var snål ... och svarade "Jag har aldrig haft problem med att ge".

Annars är det lätt att förstå de som undrar varför han inte talade direkt till kidnapparna.

Kanske han tänkte att det var odiplomatiskt. De är ju knappast hans vänner ... varför skulle de
hörsamma honom?
Citera
2020-11-26, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette er like umusikalsk som å fortsette med hettemannen. Sporet må ha relevans og knyttes opp mot andre funn. Det kan ikke åssporet.

OK. Hoppas det kommer att gå att pussla ihop senare ...
Citera
2020-11-26, 01:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
vad han såg eller var han var har vi bara TH`s ord och knappast det,
men konstigt att polisen och SH är överens om att den bilen vid 9 förmodligen har något att göra med fallet...

Jo visst är det. :-) Men de kan ändra sig snabbt. När det träder fram en ny ”huvudbonadsman” som gör att de kan avföra bilen.

Kan det inte vara Parkförvaltningen som låste upp bilbommen på platsen för säsongen? Parks & Recreation?
Citera
2020-11-26, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Till Moschata

Länk om borett

https://snl.no/borett

Tack!
Det står inte något som gör att vi kan uttyda om TH kan stanna kvar i fall av skilsmässa
och om AE då vill bo där (tillfälligt t. ex.).
Kanske finns klausuler om man läser vidare.

Förmodligen menade TH att om hon flyttar ut, är hon alltid välkommen tillbaka.
Hur skulle det bli om TH hade en annan dam boende där?
Citera
2020-11-26, 01:11
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo visst är det. :-) Men de kan ändra sig snabbt. När det träder fram en ny ”huvudbonadsman” som gör att de kan avföra bilen.

Kan det inte vara Parkförvaltningen som låste upp bilbommen på platsen för säsongen? Parks & Recreation?

ja det är en möjlighet, annars tänkte jag lite på någon som satte upp plogpinnar längs cykelvägen, många kommuner använder arbetslösa från Nav för sådana saker så att köra två gånger är förmodligen inte onormalt då
Citera
2020-11-26, 01:13
Medlem
Citat:
Jag trodde det, men när jag läste zzzs länkar blev jag osäker, det verkar mer som att bilarna är där för att flytta eller något, har en länk från dagbladet och zzz har mer

https://www.dagbladet.no/nyheter/etterlyser-mystisk-bil-i-hagen-saken/72977554
Ja jeg er også veldig usikker på bilenes bevegelser, og jeg håper at noen kan oppklare dette for oss

Citat:
på min dator ser det ut som bild går i vågor, att ljuset en ser lika lätt kan vara en stork som en bil, det var lättare att titta på tv`n minns jag...
Enig. Jeg tror at det var en video med Milli på Vg (som jeg linket til for noen uker siden) der man kunne se tydeligere.
Citera
2020-11-26, 01:15
Medlem
Uavhengig av alle avsporinger, følgende faktum er kjent:

Bilen på gangveien startet å kjøre kl. 08:56.
TH skal ha dratt rett etter kl. 09:00...

Med andre ord:
Bilen startet å kjøre sakte opp gangveien rett før TH forlot huset.
Citera
2020-11-26, 01:18
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja jeg er også veldig usikker på bilenes bevegelser, og jeg håper at noen kan oppklare dette for oss

Enig. Jeg tror at det var en video med Milli på Vg (som jeg linket til for noen uker siden) der man kunne se tydeligere.

ja så dåliga filmer är värdelösa att titta på en liten datorskärm...
Citera
2020-11-26, 01:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Uavhengig av alle avsporinger, følgende faktum er kjent:

Bilen på gangveien startet å kjøre kl. 08:56.
TH skal ha dratt rett etter kl. 09:00...

Med andre ord:
Bilen startet å kjøre sakte opp gangveien rett før TH forlot huset.

men vad gör den där om det inte är att för att plocka upp AEH och tvätta / stage...
Citera
2020-11-26, 01:30
Medlem
Citat:
men vad gör den där om det inte är att för att plocka upp AEH och tvätta / stage...

Politiet har selvsagt for lengst sjekket ut at det ikke er en bil fra kommunens park- og anleggsetat.
Citera
2020-11-26, 01:35
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet har selvsagt for lengst sjekket ut at det ikke er en bil fra kommunens park- og anleggsetat.

ja
men det kan vara hyrbilen...
Citera
2020-11-26, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag är inte enig med dig. Att TH drog till jobbet en timme senare har sin förklaring i att det blev sent kvällen innan med mat, dryck och teater, kanske inte hände så ofta. Att han kom hem tidigt berodde säkert på att han inte fick svar från henne på telefon, med eller utan antal att ringa om någon timma. Tiden på dygnet när kidnappningen skedde talar emot att TH skulle vara inblandad, det finns betydligt bättre tider om TH varit inblandad.
Städningen var säkert inte planerad men GM blev tvingad till det på grund av att de spår som blev direkt skulle avslöja att AH möjligen var död och då var en utpressning inte möjlig. Till och med städgrejorna måste man ta med sig för att inte avslöja att något gått fel som gjorde utpressning omöjlig.
GM kunde inte veta att TH skulle komma tidigt hem , trots det fann det gott om tid för att utföra ogärningen även om det blev mer tidskrävande än man tänkt sig.
Om dörren var låst eller inte spelade ingen roll, det hade ju gått att knacka på, AH hade säkert öppnat. Jag utgår ifrån att dörren va olåst på grund av att AH troligen inte var klädd för dagen, men hennes klädstatus har inte framkommit. Vigselringen var troligen inte använd sedan kvällen innan.
Att TH ringde hem ett flertal gånger denna dag om han inte gjorde det andra dagar har ju sin förklaring I att hytteturen skulle stämmas av, hon svarade inte och då är det naturliga att ringa igen, och igen osv. Hon kunde ju vara ute med hunden.
Hur många som varit med på plats för ogärningen är osäkert men mins en, två är väl max, tre är att gå till överdrift.
Tvättningen och mordet är inte iscensatt utan det var något oplanerat som gick fel i kidnappingen .
Bilen som rörde sig på gångvägen är det tydligaste spåret att TH inte är inblandad. Dels tiden när den fanns där, dels när TH normalt skulle fara på jobb, dels när TH faktiskt drog på jobbet.
Min slutsats är att det är en kidnappning som drabbat en mycket rik familj, detta är inte ovanligt.
Det blev tre händelser som inte gick kidnapparnas väg.
Att TH drog till jobb en timme senare än han brukar, kidnappare visste inte om det sena teaterbesök.
Att AH avled som gjorde kidnappningen vansklig och att städning behövdes.,
Att TH gick till polisen utan att först ta kontakt.

Mycket tänkvärt.
Men förstod inte riktigt hur du menade med dörren .. Om hon inte var klädd för dagen
borde den vara låst?
Men vi vet inte om den kanske brukade vara olåst på dagtid ..
Annars är jag fullständigt med på allt du skriver.
Det känns kusligt ... och trovärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in