2020-11-26, 11:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Visst var det väl så att No@s sms till sin mamma hade öppnats/lästs? Ett sms som skickades då de inte hittade henne i hemmet?

Ja, N*a upptäckte det när han var på sitt andra förhör hos polisen 19 nov- 18.

A 146/87

"N*oa tittar i sin telefon som stöd för minnet och ser att den senaste sms kontakten han hade
med Lena var 3 maj. Noa skickade också ett sms på morgonen 15 maj till Lena 06,41 där han
skrev vart är du
Han noterar vid förhörstillfället att detta meddelande står som läst (Read) i hans telefon, som
att meddelandet är öppnat. N*oa har iPhone och Lena hade Samsung. Noa har inte tidigare sett
att det stått Read vid detta meddelande.
"

Bra att du påminner om det!
Ruggigt.

Tänker återigen på de många vittnen som har haft misstankar om att SD ska ha haft koll på dom, vetat saker i förväg som han inte borde. T om en geocachande granne verkade ha sådana misstankar som man normalt inte har mot sina grannar. Om jag inte hade hört talas om att andra hade misstankar, då skulle jag närapå undra om grannen var lite paranoid.

Nu tänker jag tvärtom, man bör var paranoid om man har SD som granne /vän.
Lita inte på honom, det är min tanke.
Citera
2020-11-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jul i fängelse kan vi nog glömma för SD. Jag tror inte någon åklagare kan besluta över en TR:s dom att SD ska frikännas och släppas på fri fot.

Det är bara HR som kan ändra på det nu.

Nja. Det är väl en sanning med modifikation. Visst kan han väl häktas igen om omständigheterna ändras.
Citera
2020-11-26, 11:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig i tanken om hur det gått till efter utfört uppdrag.

Han var verkligen om sig och kring sig!

Från blodbad till under senare förhör bara lite i kalsongerna.

Tror som Du, han duschade av både sig och cykeln när han kom hem. Ytterbelysningen var lämpligt nog släckt (enl grannen).

Var det inte så att han också sa att när LW hade sex med cykelsadeln så hade han fått utlösning på cykelhjul?

Var han så kall/uppe i varv att han fick utlösning efter mordet som hamnat på cykelhjulet och på LW:s kjol när han skulle fiska upp mobiltelefonen?

Varför skulle han absolut till G-vik dessa dagarna som är aktuella, så viktigt att han i princip fick bryta sig in vid sista tillfället? Finns det några styrka/våga-tabletter som man kan ta som han kunde få tag på av någon person som jobbade/kund på gymmet (spekulation)?
Det där om blod i SD:s kalsonger har jag missat, du får gärna ge en källhänvisning. Det enda blod NFC kunde påvisa hemma hos SD var väl det här på shortsen i tvättkorgen:
Senast redigerad av Draifos 2020-11-26 kl. 11:58.
Citera
2020-11-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, N*a upptäckte det när han var på sitt andra förhör hos polisen 19 nov- 18.

A 146/87

"N*oa tittar i sin telefon som stöd för minnet och ser att den senaste sms kontakten han hade
med Lena var 3 maj. Noa skickade också ett sms på morgonen 15 maj till Lena 06,41 där han
skrev vart är du
Han noterar vid förhörstillfället att detta meddelande står som läst (Read) i hans telefon, som
att meddelandet är öppnat. N*oa har iPhone och Lena hade Samsung. Noa har inte tidigare sett
att det stått Read vid detta meddelande.
"

Bra att du påminner om det!
Ruggigt.

Tänker återigen på de många vittnen som har haft misstankar om att SD ska ha haft koll på dom, vetat saker i förväg som han inte borde. T om en geocachande granne verkade ha sådana misstankar som man normalt inte har mot sina grannar. Om jag inte hade hört talas om att andra hade misstankar, då skulle jag närapå undra om grannen var lite paranoid.

Nu tänker jag tvärtom, man bör var paranoid om man har SD som granne /vän.
Lita inte på honom, det är min tanke.

Är det några som flyttat från gatan? Jag skulle nog inte våga bo kvar iallafall.
Jag tycker så synd om barnen, för de lever ju kvar. Så olustigt.
Vilken skev bild de får av sin pappas sexäventyr, RT, korsförhör, mammans psyke, hjälp. Morfars försvarande att alla kan göra misstag?! Vart finns deras trygghet?
Citera
2020-11-26, 12:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har försökt söka i tråden. Har det diskuterats att platsen där LW:s mobil ”stängs av” 23:38 är mitt inne i LW och HD:s bostadsområde, fast på ”gården” närmast fyndplatsen, på en parkering där typ?

https://goo.gl/maps/UqFMHR9FQ2uyFJk4A

Koordinaterna är

59.2893317, 15.1859535

Hänvisning till fup och fler detaljer här:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Du tar upp mycket intressanta saker som för mig är ganska ansträngande att försöka sätta mig in i eftersom jag är oinsatt i liknande tekniska detaljer. Jag försöker dock hänga med efter bästa förmåga, när jag har tid. Det är ju av helt avgörande betydelse för det här fallet då både mgm och Lena använt olika tekniska hjälpmedel både privat och inom geocachingen. Mgm verkar också både besitta kunskaper inom området inte bara för att han är nördig, utan har förkovrat sig inom tekniska områden för att kunna ta sig in i, spana olovligen i andras kommunikationer och liv (spekulation).

Om du har tillgång till kompletteringen och aktbil 166 kan du som verkar intresserad och har mer kunskaper än jag, själv läsa och dra egna slutsatser.

Vi har diskuterat detta tidigare.

Som jag förstår det är dock just denna koordinat (se nedan) av speciellt intresse, eftersom den är återkommande många gånger, men koordinaterna aldrig är exakta i Min Tidslinje då koordinaterna kan baseras på antingen GPS koordinater eller från trådlösa nätverk, vilket är anledningen till att man använder precisionscirklar:

59°17'20.9"N 15°11'10.2"E

https://www.google.se/maps/place/59%C2%B017'20.9%22N+15%C2%B011'10.2%22E/@59.2891416,15.183978,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.2891389!4 d15.1861667

https://www.flashback.org/p73310807#p73310807
https://www.flashback.org/sp72781993
Citera
2020-11-26, 13:16
Medlem
Citat:
Du tar upp mycket intressanta saker som för mig är ganska ansträngande att försöka sätta mig in i eftersom jag är oinsatt i liknande tekniska detaljer. Jag försöker dock hänga med efter bästa förmåga, när jag har tid. Det är ju av helt avgörande betydelse för det här fallet då både mgm och Lena använt olika tekniska hjälpmedel både privat och inom geocachingen. Mgm verkar också både besitta kunskaper inom området inte bara för att han är nördig, utan har förkovrat sig inom tekniska områden för att kunna ta sig in i, spana olovligen i andras kommunikationer och liv (spekulation).

Om du har tillgång till kompletteringen och aktbil 166 kan du som verkar intresserad och har mer kunskaper än jag, själv läsa och dra egna slutsatser.

Vi har diskuterat detta tidigare.

Som jag förstår det är dock just denna koordinat (se nedan) av speciellt intresse, eftersom den är återkommande många gånger, men koordinaterna aldrig är exakta i Min Tidslinje då koordinaterna kan baseras på antingen GPS koordinater eller från trådlösa nätverk, vilket är anledningen till att man använder precisionscirklar:

59°17'20.9"N 15°11'10.2"E

https://www.google.se/maps/place/59%C2%B017'20.9%22N+15%C2%B011'10.2%22E/@59.2891416,15.183978,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.2891389!4 d15.1861667

https://www.flashback.org/p73310807#p73310807
https://www.flashback.org/sp72781993

Toppen tack! Det var just sådana inlägg som du länkat till som jag sökte efter.
Citera
2020-11-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Tror som Du, han duschade av både sig och cykeln när han kom hem. Ytterbelysningen var lämpligt nog släckt (enl grannen).

Nu var ditt inlägg inte skrivet till mig men svarar ändå med anledning av en fråga som jag gärna vill ställa till dig.

Vad är det som får just dig att tro att SD skulle ha spolat av både sig själv och sin cykel med någon form av vattenslang under den sena kvällen Måndagen den 14 Maj 2018 ?

Tillägg: Det där med att SD:s fasadbelysning skulle ha varit släckt enligt grannen vid det aktuella tillfället tycker jag inte man skall ta så allvarligt.
Citera
2020-11-26, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men nu blev inte Lena våldtagen.

Vad jag menade var, att Rättar*vägsmannen försökte att våldta LW men misslyckades på grund av att LW bjöd gärningspersonen på kraftigt motstånd samtidigt som hon skrek för full hals och till sist slog det slint i huvudet på Rättar*vägsmannen och han tog då upp sin hårda ficklampa ur sin ficka och började slå med den av alla sina krafter på LW:s huvud och på hennes ansikte, och till sist hade gärningspersonen misshandlat LW så brutalt att hon till sist avled av skadorna.

Jag tycker att det finns många alternativa gärningspersoner att titta på i detta fallet.

Först och främst huvamannen och MVM så som Rättar*vägsmannen och JH med flera.

Jag undrar vad du själv tror om detta ?
Citera
2020-11-26, 14:38
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad jag menade var, att Rättar*vägsmannen försökte att våldta LW men misslyckades på grund av att LW bjöd gärningspersonen på kraftigt motstånd samtidigt som hon skrek för full hals och till sist slog det slint i huvudet på Rättar*vägsmannen och han tog då upp sin hårda ficklampa ur sin ficka och började slå med den av alla sina krafter på LW:s huvud och på hennes ansikte, och till sist hade gärningspersonen misshandlat LW så brutalt att hon till sist avled av skadorna.

Jag tycker att det finns många alternativa gärningspersoner att titta på i detta fallet.

Snart har du väl förslag på aliens också? Nej, räkna med att omtag på det digitala materialet och fler undersökningar på persedlar leder SD in i häkte lagom till julafton.
Citera
2020-11-26, 16:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ SDs skrivelse s. 10:
"- De shorts jag bär kvällen 14/5 har inget DNA från LW (men från SD vis skadan från benet). De är beslagtagna i otvättat skick."

Här kan jag nästan få en uppenbarelse.
SD är så säker på att de inget kommer att finna på honom.

Kanske fotot i hallen som tas på SD i shorts och blå skor är taget för att vilseleda polisen? Varför ligger ett par blodiga jeans överst i tvättkorgen?
Han har alltså två (tre?)par närapå likadana jeans. Här har det ju funnits tid för tvätt och att lägga villospår.
En mördare vid sina sinnens fulla bruk hade gjort sig av med precis allt som använts vid mordet. - Ju fler villospår, desto bättre. - De klarblå bevisskorna ser inte direkt ut att ha befunnit sig på en mörk och begränsad mordplatsyta där det stänkt blod på låg nivå och i alla riktningar.

Är benägen tro att mördarens attiraljer är puts väck.
Citat:
Jag undrar verkligen om de har letat tillräckligt efter vattenspridaren, som enligt SD ska ha legat i växthuset. Har vi sett några undersökningar av växthuset öht?
Nej.
Citat:
SDs skrivelse s. 11
"- Vattenspridaren: Min vattenspridare har varit av stort intresse, men den är ej undersökt eller beslagtagen"

Man beslagtog en vattenslang med munstycke.
Vattenslang (på slangvinda), spolmunstycke och vattenlås (handfat) beslagtogs - men inte förrän 7 juni 2018. - Redan här har mördaren (för) stort försprång.
Citat:
Och den 11 juni verkar SD varit i växthuset enligt en granne:

Har SD varit i sitt hus medan det har varit avspärrat? Den 11 juni- 18?
Vad gjorde han där?
11 juni beslagtogs div. prylar i F-torp + på mgm:s arbetsplats + på B-vägen med verkställighet från kl. 14.00 - vilket bl.a. resulterade i ett möte i huset 12 juni varvid HD lämnade ut 1 st nytvättade shorts + 1 st nytvättad t-shirt (A155, s. 101).

Tio dgr senare, 21 juni, hämtades mer rentvättat; denna gång hängande på torklina/galge: 1 st t-shirt (s.102).
Citat:
Alltså, kommer vi någonsin få veta om det har funnits en vattenspridare? Barnen och HD borde veta. Kan inte minnas att HD fått frågan, men inte säker på att jag läst allt. Och vad jag minns, inga grannar hade sett en vattenspridare.
I förhör 7 juni kl. 12.10 (A149,s. 135f) upplyser HD om att man ska inneha 2 vattenspridare varav en fungerande + beskriver även dessa. - SD:s gamla cykelhjälm hade hon sett hänga på en krok i stallet i F-torp (s. 148) - där den beslagtogs 4 dgr senare.
Citat:
Här känner jag att SD är väldigt slug, när han skickligt (o)svarar på frågor. Men sedan finns det en annan sida hos honom, som inte är lika smart. Den sidan lyser igenom i t ex skrivelsen.

Att han har gått fri (hittills) är inte enbart SDs egen förtjänst tror jag, utan det finns stora brister i undersökningen. Kanske man inte har tillräckligt med resurser. Men, men. Förslagen är han. Raderar och raderar.
Man får lätt intrycket av att man farit omkring som yra höns och planlöst plockat åt sig prylar. - Här läser mgm lusen av utredarna:

Band 29873780 - Kompl. förhör (12:03)
Citera
2020-11-26, 18:36
Medlem
notknapparens avatar
Från SDs skrivelse s. 3:

"- SD väntar på Jerry Gray 22:05- 22:14, 14/5: Åkl menar att SD kan ha mailat LW om att ses. Inget mailande och ingen väntan har förekommit. Inget mailande och ingen väntan har förekommit. Att ingen väntan har förekommit vet även åklagaren."

Förhör JG 19 maj-18
A 150/219

"22.05 Stefan skrev hos dig om 5. J*erry hade innan detta satt på platsdelning på messenger,
Stefan kunde därför se vart J*erry var.
Jerry uppskattar att de sammanstrålade på cykel ca 22.16 bakom Friskis på Öster. Stefan
hittade honom eftersom han såg på platsdelningen.
"

Konversation messenger SD - JG 14 maj-18 , A 145/126:
22:00:06 tar SD foto på vattentornet
22:05 SD:"Hos dig om 5"
22:09 SD:
"Åker härifrån om 2 min"
JG svarar:
"Varför ej nu?
Nere på stan väl?
"
22:10:20 SD:"Har ej loggat den"
22:13:12 SD kopplar upp sig mot Drakenbergsgatan.(mast nära JG)
22:14:58 SD: "Cykel?"
Från Vattentornet till Friskis&Svettis tar det med normal cykeltakt ca 10 minuter. SD cyklar med all sannolikhet snabbare.

https://www.google.se/maps/dir/59.2614513,15.195044/Friskis%26Svettis+%C3%96ster,+Hagmarksgatan+56,+70 2+16+%C3%96rebro/@59.2627868,15.2129537,2626m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x465c14566500 3b6b:0xaccdf9b0550a2b08!2m2!1d15.2390257!2d59.2649 114!3e1

SD har absolut tid på sig att konversera med Lena.
Han hinner ju konversera med J*enn S*eva: 22:03, så varför skulle han inte hinna konversera med Lena. Han har gott om tid.

Att SD skriver att åklagaren vet att ingen väntan funnits är för det första en allvarlig anklagelse om att åklagaren ljuger, för det andra kan SD verkligen inte veta att åklagaren vet detta.

SD borde lagt ner tid istället på att förklara varför ingen väntetid kan ha funnits istället för att angripa åklagaren utan att närmare förklara sig.

Att bara komma med tomma ord som att åklagaren har fel (vilket står i flera punkter i SDs skrivelse) eller att hon vet annat än det hon lägger fram, slår tillbaka mot honom själv.
Citera
2020-11-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Vad är det som får just dig att tro att det finns en Rättar*vägsman som försökte att våldta LW men misslyckades under den sena kvällen Måndagen den 14 Maj 2018 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in