2020-11-26, 05:17
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Klockan 16.51 sker olyckan.

Är väl ingen normal människa som krökar till på dagtid?

https://www.nsk.se/2020/11/25/allvarlig-olycka-dar-lastbil-korde-in-i-flera-bilar/

Föraren är väl alkis. Då börjar man dricka så fort man vaknar på morgonen.
Märkligt hur han kunnat kringgå alkolåset.
Citera
2020-11-26, 06:33
Medlem
arneanka1s avatar
Finns inget krav på alkolås så det är många lastbilar utan det.
Citera
2020-11-26, 07:28
Medlem
Vad är det för svammel om att alla lastbilar skulle ha alkolås ? Det är ju som med en personbil att de är upp till ägaren om man vill montera ett.

Spelar ingen roll om det är en svensk eller utländsk chaufför, det är lika illa oavsett att köra onykter.
Citera
2020-11-26, 07:55
Medlem
Åkeriet är "Tjörnarpbuss" (!) som för en del år sedan satsade även på godstrafik.
Åkeriet sattes under rekonstruktion i våras. Inte underligt, med tanke på corona.

Bilen gick i trafik för Flexilast och var skyltad i deras färger.

Exempel från Flexilasts Facebooksida:

https://d.facebook.com/flexilast/photos/a.274198932771173/792522274272167/?type=3&__tn__=EH-R

Jag vet inte om det är just denna bilen som var inblandad, eller om dom har fler i trafik för Flexilast.
Citera
2020-11-26, 08:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Åkeriet är "Tjörnarpbuss" (!) som för en del år sedan satsade även på godstrafik.
Åkeriet sattes under rekonstruktion i våras. Inte underligt, med tanke på corona.

https://d.facebook.com/flexilast/photos/a.274198932771173/792522274272167/?type=3&__tn__=EH-R

Jag vet inte om det är just denna bilen som var inblandad, eller om dom har fler i trafik för Flexilast.

Enligt samma facebooksida: Rullar för FULLT.
Citera
2020-11-26, 09:08
Medlem
Citat:

Ser ut att bara äga en lastbil och släp enligt merinfo, resten är bussar och någon personbil.
Citera
2020-11-26, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
borde vara dödsstraff på att köra bil full!

Eller åtminstone 2 x 14 års fängelse för dödande av oskyldiga personer på grund av likgiltighet och grov rattfylla.

Men det kommer inta att hända i dagens Sverige !! DETTA ÄR FÖR JÄVLIGT
Citera
2020-11-26, 09:26
Medlem
Soterns avatar
Finns det någon uppgift om vem lastbilschaffisen är?
Citera
2020-11-26, 09:47
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Flytta denna tråd till aktuella brott. Föraren av lastbilen är misstänkt grovt rattfylleri och vållande till annans död. Detta gäller ett grovt brott, ingen "olycka".
Fast detta vet vi ju inte. Det kan ha varit en olycka för det. Polisen misstänker alla som kör galet för att vara påverkade. Men det händer att folk får mindre stroke bakom ratten med eller vad som helst. Kanske tappat en läskburk som hamnat under bromsen osv. Vi vet inte i dags läget. Så därför är det alldeles för fort att göra en bedömning utav detta. Visst?
Citera
2020-11-26, 10:02
Medlem
Citat:

Hur vet du att det är Tjörnarps buss ?
Alla bilder jag sett ser man bara lite av skåpet och det är omöjligt att avgöra vilken bil det är.
Citera
2020-11-26, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prutten12
Hur vet du att det är Tjörnarps buss ?
Alla bilder jag sett ser man bara lite av skåpet och det är omöjligt att avgöra vilken bil det är.

Jag vet genom Snapphanetelegrafen.
Det kommer att komma fram vad det lider.

Inte roligt för ett företag som redan har det svårt, ett anrikt familjeföretag dessutom.
Men, att vara så dyngrak mitt på dagen tyder på att föraren hade ett allvarligt problem.
Företaget borde ha motat olle i grind.

Det har talats om alkolås som en självklarhet i tråden.
Det är fortfarande ovanligt i lastbilar, men det ironiska är att just detta företaget mycket väl redan kan ha det monterat i sina bussar. Inte sällan ingår det som skall-krav i upphandlingar för persontrafik.

Å andra sidan: här ser det ut som redig dagsupning, i bilen under körning.
På en människa som fallit så djupt hjälper inte något alkolås alls.
Citera
2020-11-26, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Fast detta vet vi ju inte. Det kan ha varit en olycka för det. Polisen misstänker alla som kör galet för att vara påverkade. Men det händer att folk får mindre stroke bakom ratten med eller vad som helst. Kanske tappat en läskburk som hamnat under bromsen osv. Vi vet inte i dags läget. Så därför är det alldeles för fort att göra en bedömning utav detta. Visst?

Apologet! Enabler!!
Du är den som gör att sådant här kan fortgå!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in