2020-11-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Enligt officiella dokument som köpekontrakt och stämning är handpenningen inbetalad på Esbjörns konto i Swedbank. Du påstår att mäklaren sitter på dessa stålar, upp till bevis eller bli avförd som ännu en Ebba-bashare som dessutom talar i tungor. Varför skulle då Esbjörn/Maggan ha åkt till banken och försökt betala tillbaka handpenningen om det låg på Dietz klientmedelskonto....

Det står deposition i kontraktet. Det är en viss del av handpenningen som sitter på klientkontot om kräken har följt avtalet dvs. Om inte är det mer än konstigt. Det står under följande rubrik deposition. Och alla som varit med om fastighetsköp vet dom turerna. Du kanske inte känner till det?
2020-11-25, 23:42
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Anklagar du Expressen för något vänder du dig dit. Expressen kan inte publicera allt i ett kontrakt det förstår dom flesta som känner till pressetiska regler. Har du invändningar så vänd dig dit jag är inte intresserad av konspirationsteorier i den vägen.

Inte ens alla Esbjörns namn och efternamn ser ut på samma sätt i detta aktuella dokument.
Så det är väl dags att maila Uppsala Tingsrätt.

Fyller du i?
Vem anklagar?
Jämför stilar skrev jag inte något annat.
Upp till betraktaren att jämföra och om du finner Expressen skyldig vänd dig då inte till mig
2020-11-25, 23:43
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Anklagar du Expressen för något vänder du dig dit. Expressen kan inte publicera allt i ett kontrakt det förstår dom flesta som känner till pressetiska regler. Har du invändningar så vänd dig dit jag är inte intresserad av konspirationsteorier i den vägen.

Inte ens alla Esbjörns namn och efternamn ser ut på samma sätt i detta aktuella dokument.
Så det är väl dags att maila Uppsala Tingsrätt.

Idiot.
Dom blurrade Stockholm på 2 ställen i köpekontraktet, press-etiskt blurrar man personuppgifter, Stockholm är ingen personuppgift, läs på på pressetiska regler innan du fabulerar ihop än mer skit
2020-11-25, 23:47
Medlem
Citat:
Idiot.
Dom blurrade Stockholm på 2 ställen i köpekontraktet, press-etiskt blurrar man personuppgifter, Stockholm är ingen personuppgift, läs på på pressetiska regler innan du fabulerar ihop än mer skit

Åhh ja men då vaknade du till liv och gick igång att minsann har Expressen mörkat detta med Stockholm. Och du var väl där andligt tillsammans med Ebba och tittade på när kontraktet skrevs?
Om inte så återkom med relevans inte dumheter som du insinuerar. Har Esbjörn minnesproblem lär det framkomma och det är helt normalt åldrande i så fall. Undrar hur många dagar Ebba körde hårt med Esbjörn och hur hon lade fram det hela då fastigheten inte var till salu? Charlatanen iklädd fårakläder förvandlades till en ulv helt enligt sektreglerna som att vinna till varje pris. Framgång och vinst till varje pris. Kristen livets ord etik.
2020-11-25, 23:51
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Det står deposition i kontraktet. Det är en viss del av handpenningen som sitter på klientkontot om kräken har följt avtalet dvs. Om inte är det mer än konstigt. Det står under följande rubrik deposition. Och alla som varit med om fastighetsköp vet dom turerna. Du kanske inte känner till det?

Va fan sysslar du med....
§18 anger att särskilt avtal ska skrivas om mäklaren ska erbjuda tjänsten att ta emot handpenningen, eftersom mäklaren i detta ärende enbart utfört "pappersarbete" Här betalades handpenningen till Esbjörns konto.

Du läser avtal som fan läser bibeln.
2020-11-25, 23:57
Medlem
Citat:
Va fan sysslar du med....
§18 anger att särskilt avtal ska skrivas om mäklaren ska erbjuda tjänsten att ta emot handpenningen, eftersom mäklaren i detta ärende enbart utfört "pappersarbete" Här betalades handpenningen till Esbjörns konto.

Du läser avtal som fan läser bibeln.

Det förklarar varför Esbjörn hade svårt att betala tillbaka handpenningen då den gått via skrivaruppdragets mäklares klientkonto. Att inte Dietz ville framträda med namn utan att media var tvingade att gräva upp honom är mer än suspekt. Sjönära fastigheter letar fastigheter som inte är till salu men är fastighetsägaren tillräckligt gammal så kan man nog köra övertalning och press.

Citat:
Skrivuppdrag för hus/villa/radhus – friköpt bostad

När det kommer till friköpta hus/villor och radhus så hjälper mäklaren till med följande moment och dokument i affären:

Kontraktsskrivning och upprättande av själva kontraktet
Samla in och upprätta de bilagor som krävs till kontraktet
Kontakt med banker och bokning av tillträde
Deponering och utbetalning av handpenningen
Kontroll av pantbrev och ägarkontroll
Tillträdet, upprättande av likvidavräkning & köpebrev
Skicka in köpebrevet och ansöka om lagfart

Så ser det ut din novis.
2020-11-25, 23:59
Medlem
Gerhardts avatar
Jag skrev - " Ursprungligen postat av Gerhardt
Det vägs tveklöst in i sammanhanget när saken skall avgöras.

Mitt tips mot bakgrund av vad som framkommit är att Ebba får söka sig något annat kyffe".
https://www.synonymer.se/sv-syn/kyffe

Citat:
Ursprungligen postat av audi2019
Varför skulle det göra det?
Rätten kommer knappast diskutera Ebbas klädsel.

Det kan ju inte vara bedrägligt, att vara kvinna?
Fängelserna skulle vara överfulla.

Jag nämner inget om "klädsel" eller att Ebba är "kvinna" ...

Citat:
Jag svarar bara på ditt inlägg.

... så ditt "svar" verkar inte vara det minsta relevant till mitt inlägg.
2020-11-26, 00:08
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Det förklarar varför Esbjörn hade svårt att betala tillbaka handpenningen då den gått via skrivaruppdragets mäklares klientkonto. Att inte Dietz ville framträda med namn utan att media var tvingade att gräva upp honom är mer än suspekt. Sjönära fastigheter letar fastigheter som inte är till salu men är fastighetsägaren tillräckligt gammal så kan man nog köra övertalning och press.

Så ser det ut din novis.

Du sitter alltså och ljuger ihop egna versioner utan substans i ärendet, gärna kryddat med div tillmälen.
Handpenningen ligger hos Esbjörn och har aldrig svängt förbi sjönäras ekonomisystem.
2020-11-26, 00:16
Medlem
Citat:
Påstår Ebba med ombud ja, och det är väl absolut inte klarlagt på något vis. Lögnen uppenbarades då Esbjörn i media påpekade att han är villig att tala om för Ebba att det inte är någon som påverkar honom angående försäljningen. Han vill inte sälja det har han sagt i månader. Vad han gjort och sagt kommer fram så småningom.

Audi2019:
Det har inte framkommit någon fler anhörig än brorsonen i rapporteringen, och han kommer ensam ärva fastigheten efter Esbjörn, så sannolikt är det bara han inblandad. Finns väl inget som hindrar att Esbjörn ljuger.

Notera detta !
Ebba var på party med sin Afrika vän Marguax som inte förstår att det bor svarta i Sydafrika.
Ebba berättade för media att hon höll avstånd och allt festande sköttes enligt rekommendation.
Vad såg man för bilder efter det? Inga avstånd och kramkalas och vild dans. Ebba blev påkommen med att ljuga för svenska folket.
I debatt påstod hon att regeringen låtit människor dö i pandemin. Det hon inte talade om var att hon gav stöd till strategin. Hon lät sin apartheid kamrat få skjuts av säpo en sk fylletaxi där vi fick betala.

Vill du sen fråga mig om jag litar på Ebba Busch från livets ord? Svaret är enkelt det är ett rungande nej. Kontraktet är fixat av Marguax bror under mycket konstiga former där han tydligen hittat en fastighet som inte var till salu. Ebba hotade Esbjörn direkt efter att hon inte fick köpebrevet påskrivet och slutbetalt fastigheten.

Det är helt ok att inte lita på EB, snarare tecken på sunt förnuft.

Kontraktet ser normalt ut, tycker det inte är något märkligt fram tills Esbjörn ångrat sig. Han skulle omedelbart betalat tillbaka handpenningen, och skickat ett rekommenderat brev till EB, så hade detta varit ur världen. Att inte betala tillbaka och göra sig oanträffbar, gör att han ev kan förlora fastigheten och få betala skadestånd.
2020-11-26, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Jag skrev - " Ursprungligen postat av Gerhardt

Mitt tips mot bakgrund av vad som framkommit är att Ebba får söka sig något annat kyffe".

Jag nämner inget om "klädsel" eller att Ebba är "kvinna" ...

... så ditt "svar" verkar inte vara det minsta relevant till mitt inlägg.

Du måste ju citera från rätt inlägg, annars blir det såklart fel.
2020-11-26, 00:27
Medlem
Gerhardts avatar
Precis vad jag gjorde!!! Bara att klicka på pilen uppe tillvänster i det citerade så kommer det inlägget upp som du citerat!!!

Citat:

Igår, 21:39 #4237
audi2019
Medlem
Reg: Dec 2017
Citat:

Mitt tips mot bakgrund av vad som framkommit är att Ebba får söka sig något annat kyffe.

2020-11-26, 00:48
Medlem
Citat:
Precis vad jag gjorde!!! Bara att klicka på pilen uppe tillvänster i det citerade så kommer det inlägget upp som du citerat!!!

Igår, 21:39 #4237
audi2019
Medlem
Reg: Dec 2017
Citat:

Mitt tips mot bakgrund av vad som framkommit är att Ebba får söka sig något annat kyffe.

Du har rätt. Jag villade bort mig, bland mina svar.

Men om du läser från ditt första inlägg(som jag svarar på), blir det en logiskt, iallafall för mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in