Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Svenska strategin var "mitigation". Herd Immunity var en möjlig konsekvens av Sveriges implementation av den strategin. Tegnell pratade själv om denna möjliga "konsekvens"
Den andra huvudvarianten är suppression vilket en del asiater framförallt exekverat med bravur.
Tegnell framhävde ju nyttan med att bygga upp immunitet i syfte att hösten skulle bli lugnare. Enligt honom skulle ju övriga nordiska länder komma i kapp.
Bara det faktum att Tegnell inväntade stor allmän spridning innan rekommendationer gjordes visar att han siktade på alternativ 3.
FHM har tryckt upp linje 3 i nyllet på alla svenskar i ett halvår. Hanteringen har varit subtil som en käftsmäll.
Allt regeringen och FHM gjort harmonierar med linje 3. Är det inte linje 3 man följt, består FHM av gravt förvirrade dårar. Ingen logik alls.
Pratet om att ge vården arbetsro, baseras helt på drömmen om flockimmunitet. Man tänkte slita på regionerna ett par månader. Skiten skulle ta slut innan sommaren.
Någon arbetsro är fortfarande inte i sikte.
Jag ringde förresten min morsas boende idag. Det ligger i mellersta Sverige och har fått in viruset. Hon är 80+ och dement.
Två gamlingar har förts till sjukhus och resten ska omedelbart testas. Rutiner och struktur verkar finnas nu. Det är inte som i våras då i princip ingenting gjordes.
Jag förmodar att man slänger in syrgas och blodförtunnande snabbt och gamlingar behöver inte överges slentrianmässigt.