2020-11-25, 16:01
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Jag är definitivt inte olycklig eller bitter, men jag känner mig bara inte hemma i det här samhället så som det utformats. Sedan så trivdes jag väldigt bra där jag arbetade tidigare när jag bodde utomlands. Därför känns det givet.

Ja då låter det väll som ett ganska enkelt val.
Citera
2020-11-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Grattis hoppas du kommer att trivas. Har själv lämnat Sverige och ser ingen anledning att flytta tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av GarMinEgenVag
Helt rätt att flytta utomlands. Jag har bott utomlands i några år nu. Det enda jag egentligen saknar från Sverige är naturen och allemansrätten.

Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Skåne kan man ju likställa med Baghdad, men grattis, du kommer få det bättre där än här!

Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Häftigt stort grattis!
Hur gammal är du? Vad är det för bransch och vilken stad är det som gäller i schweiz? Hade också vilja flytta dit

Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Grattis! Finns inte mycket bra kvar i Sverige.

tackar.
Citera
2020-11-25, 16:59
Medlem
Gronladans avatar
Grattis till dig TS. Ska göra samma sak, är bara på "mellanlandning" här hemma för att avsluta min utbildning. Tycker du gör ett bra val och det stämmer som du säger. Det blir liksom inte bättre än såhär hemma, och man har vant sig för det mesta. När man sedan kommer utomlands förstår man hur jävla sjukt och onormalt samhälle vi lever i här i landet. Tycker inte bara de saker du nämner, men även hur folk beter sig mot varandra. Ingen vänlighet eller ens artighet mot medmänniskor. Alla gör sin grej och kollar ner i marken. Inte ens grannarna hejar när man gör det själv. Helt sjukt ju. Iskallt.
Citera
2020-11-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Grattis till dig TS. Ska göra samma sak, är bara på "mellanlandning" här hemma för att avsluta min utbildning. Tycker du gör ett bra val och det stämmer som du säger. Det blir liksom inte bättre än såhär hemma, och man har vant sig för det mesta. När man sedan kommer utomlands förstår man hur jävla sjukt och onormalt samhälle vi lever i här i landet. Tycker inte bara de saker du nämner, men även hur folk beter sig mot varandra. Ingen vänlighet eller ens artighet mot medmänniskor. Alla gör sin grej och kollar ner i marken. Inte ens grannarna hejar när man gör det själv. Helt sjukt ju. Iskallt.

Schweiz är mig veterligen inte känt som ett trevligt land, däremot välbärgat.
Citera
2020-11-25, 19:03
Medlem
Helt rätt. Sverige är ett skitland med höga skatter och miserabla jantemänniskor
Citera
2020-11-25, 19:07
Medlem
Nej, skulle aldrig komma på fråga.
Låter som att du ha råkat ha samma otur som de som föds i fel kropp.
Citera
2020-11-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan

Håller med om att detta en gång underbara land är det inte mycket kvar av. Jag bor 15min utanför en stad på 100k+ invånare, alltid bott här omkring.
Jag bor nu där jag växte upp, en by som inte är allt för liten men det är mer sed att hälsa lite på varandra när man går förbi. Snacka lite löst i affären ibland, barnen leker på lekplasten och vi föräldrar växlar några ord med varandra.
Det trevliga Sverige finns fortfarande kvar, men man måste ge upp storstadslivet. Sen kan jag ju lägga till att detta är väl ett av de bättre områdena utanför stan. Fortfarande arbetarklass, men högre priser så blandat med lite bättre betalda, samt äldre som yngre. En trevlig blandning.

Jag själv vet var jag ska röra mig, och har inga besvär när jag umgås med mina vänner i stan. Men jag känner absolut en oro över hur mina barn kommer att ha det i framtiden.
Läser dock just nu i ett ämne som finns över hela världen, kommer kanske inte ligga på 35+ i månaden om jag flyttar som jag kan göra i Sverige. Men när det blir så illa är inte pengarna allt och jag har en bra utbildning med erfarenhet som kan hjälpa mig att hitta ett arbete utomlands i samma bransch.
Men lämna min övriga släkt som står mig nära, det gör jag först när det verkligen är nödvändigt.
Citera
2020-11-25, 23:45
Medlem
fethorunges avatar
Planen är att lämna sverige så fort möjlighet ges. Lycka till ts, du kommer trivas.
Citera
2020-11-26, 00:42
Medlem
Ja, jag flydde från Sverige för flera år sedan och det är det bästa valet jag gjort!
Citera
2020-11-26, 00:55
Medlem
electiondays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Känner du att du vill tillbaks till Sverige igen?

Nej. Det Sverige som jag växte upp i finns inte längre.
Citera
2020-11-26, 00:56
Medlem
Samuel332s avatar
Helt rätt! Flyttade själv för tre år sedan och har inte mått bättre.
Citera
2020-11-26, 06:02
Medlem
Grattis TS och lycka till!
Behöver ni mer svensk arbetskraft så hojta bara till..på nåt sätt ska jag väl också lyckas krångla mig ur det här landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in