2020-11-25, 13:21
Medlem
Knucklehugss avatar
Grattis hoppas du kommer att trivas. Har själv lämnat Sverige och ser ingen anledning att flytta tillbaka.
Citera
2020-11-25, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Schweiz
Schweiz är grymt, helst vid Genevesjön, men hela är riktigt bra.

Lycka till !!
Citera
2020-11-25, 13:41
Medlem
Helt rätt att flytta utomlands. Jag har bott utomlands i några år nu. Det enda jag egentligen saknar från Sverige är naturen och allemansrätten.
Citera
2020-11-25, 13:55
Medlem
Sluta klaga på Sverige! Du bor helt enkelt i fel stad kan jag tycka. .
Citera
2020-11-25, 14:03
Medlem
fittslems avatar
Skåne kan man ju likställa med Baghdad, men grattis, du kommer få det bättre där än här!
Citera
2020-11-25, 14:12
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Schweiz

Kan jag följa med?
Citera
2020-11-25, 14:17
Medlem
Grattis! Finns inte mycket bra kvar i Sverige.
Citera
2020-11-25, 14:18
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Stort tack.

Häftigt stort grattis!
Hur gammal är du? Vad är det för bransch och vilken stad är det som gäller i schweiz? Hade också vilja flytta dit
Citera
2020-11-25, 14:37
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Är det någon annan som lämnat allt och flyttat från Sverige?

Japp, och jag kom tillbaka några år senare.

Men vad exakt har islamism med det faktum att du inte har någon familj, känner dig ensam med mera att göra? Ingenting i ditt inlägg pekar ju på att det är någonting annat än din personliga situation som är problemet. Och den sitsen kommer du inte ifrån bara för att du flyr till en ny geografisk plats...
Citera
2020-11-25, 14:58
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Är det någon annan som lämnat allt och flyttat från Sverige?

Jag drog 2006.
Sverige är förlorat i mångkultur, korruption och våld. Ett nytt Brazlien eller Libanon.
Citera
2020-11-25, 15:29
Medlem
Kör på! Flyttade själv till Schweiz för ca 12 år sedan, har aldrig ångrat det och kommer inte flytta tillbaka till Sverige.
Citera
2020-11-25, 15:56
Medlem
Kör på. Swedistan är kört. Bor själv i USA sedan 2006 och besöker Sverige någon vecka på sommaren. Förra gången (sommaren 2019) kändes det verkligen som att landa i Bagdad när jag kom till Arlanda.

Möjligheterna i länder som Schweiz, USA, England, Australien, Singapore är så mycket större än i Sverige. Och man slipper jantelagen, 60% skatt, outbildade fårskallar till politiker osv.

Med detta sagt så finns det dock problem även i andra länder. Men för någon som är högutbildad, intelligent och villig att jobba hårt så är Sverige ett dåligt land. Om du är analfabet från Afrika med fyra fruar och 22 barn däremot så är Sverige perfekt, där finns det miljontals svennar som skulle älska att försörja dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in