2020-11-25, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Hur kan man lägga en order när den är gråskalad hela tiden?

I princip får man försöka med följande:

1. Hitta en butik som har väntelista (man mjukreserverar en konsoll och blir uppringd när de har ett ex, bokar upphämtningstid och hämtar den).
2. Använder en tjänst för att kolla lagerstatus.
3. Har auto refresh i webbläsaren och ett fönster med butiken uppe så man kan fånga in de minuter konsollen går att beställa.
4. Spammar F5-tangenten med jämna mellanrum.

Det verkar som att alternativ 1 är det bästa med tanke på att det finns rapporter om att köpknappar varit aktiverade i 90-120 SEKUNDER och att de som lyckats få in ordrar under den tiden fått rapporter om leveranser "om en månad".

Nu varierar det mellan butiker, för egen del ger jag fingret om jag får svaret "man kan inte reservera en konsoll, den måste beställas på nätet". Jättefint, då vill jag spela enarmad bandit istället, dra i spaken och hoppas att man får en PS5 redan imorgon om man vinner jackpot.
Senast redigerad av Mobiltelefon 2020-11-25 kl. 06:01.
Citera
2020-11-25, 08:16
Medlem
Söker ett bra bra headset till PS5. Någon som vet om det är värt med det nya ” Sony 3D pulse”? Jag hittar det inte i lager någonstans, eller om det är någon som rekommenderar ett annat?

Tack!
Citera
2020-11-25, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobiltelefon
I princip får man försöka med följande:

1. Hitta en butik som har väntelista (man mjukreserverar en konsoll och blir uppringd när de har ett ex, bokar upphämtningstid och hämtar den).
2. Använder en tjänst för att kolla lagerstatus.
3. Har auto refresh i webbläsaren och ett fönster med butiken uppe så man kan fånga in de minuter konsollen går att beställa.
4. Spammar F5-tangenten med jämna mellanrum.

Det verkar som att alternativ 1 är det bästa med tanke på att det finns rapporter om att köpknappar varit aktiverade i 90-120 SEKUNDER och att de som lyckats få in ordrar under den tiden fått rapporter om leveranser "om en månad".

Nu varierar det mellan butiker, för egen del ger jag fingret om jag får svaret "man kan inte reservera en konsoll, den måste beställas på nätet". Jättefint, då vill jag spela enarmad bandit istället, dra i spaken och hoppas att man får en PS5 redan imorgon om man vinner jackpot.

Det bästa alternativet är och koda en scalperbot. Finns massor med guidelines på Youtube.
Citera
2020-11-25, 10:06
Medlem
UncleJohns avatar
Någon som har en susning om de kommer öppna upp beställningarna idag med? Alla finniga acne datanördar hinner alltid före
Citera
2020-11-25, 11:03
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Söker ett bra bra headset till PS5. Någon som vet om det är värt med det nya ” Sony 3D pulse”? Jag hittar det inte i lager någonstans, eller om det är någon som rekommenderar ett annat?

Tack!

Har också funderat på de. Men hört att de är "billiga" och för små och helt runda så de trycker mot öronen.

Hade personligen köpt Arctis 7P: https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-7p?country=SE&mpa=1&gclid=CjwKCAiAnvj9BRA4EiwAuUMD f2Lmg3ygXMnQYHtFojOMB4v7RFcQR1Q00OvqdsN9jhUf7rJR-bwz5hoCqsoQAvD_BwE

Den är PS5 certifierad och har stöd för 3D ljud.
Citera
2020-11-25, 11:10
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Har också funderat på de. Men hört att de är "billiga" och för små och helt runda så de trycker mot öronen.

Hade personligen köpt Arctis 7P: https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-7p?country=SE&mpa=1&gclid=CjwKCAiAnvj9BRA4EiwAuUMD f2Lmg3ygXMnQYHtFojOMB4v7RFcQR1Q00OvqdsN9jhUf7rJR-bwz5hoCqsoQAvD_BwE

Den är PS5 certifierad och har stöd för 3D ljud.

De är väldigt bra. Köpte de under julrean för 790 kr. Så vänta med att köpa de.
Citera
2020-11-25, 11:16
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
De är väldigt bra. Köpte de under julrean för 790 kr. Så vänta med att köpa de.

Med största sannolikhet köpte du Arctis 7 2019 edition och inte Arctis 7P (?) Det är bara 7P som är certifierad för PS5s Tempest 3D AudioTech.
Citera
2020-11-25, 11:22
Medlem
Kan man använda PS4 kontrollerna till PS5?
Citera
2020-11-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maldiverna
Kan man använda PS4 kontrollerna till PS5?

Ja, för att spela PS4-spel. Inte PS5-spel.
Citera
2020-11-25, 11:36
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Med största sannolikhet köpte du Arctis 7 2019 edition och inte Arctis 7P (?) Det är bara 7P som är certifierad för PS5s Tempest 3D AudioTech.

Kan nog stämma.
Citera
2020-11-25, 11:49
Medlem
Loveflowers avatar
Jag har börjat se ett mönster här på cdon med måndag och tisdag så jag hoppas på idag också där mellan 14-15.
Citera
2020-11-25, 12:38
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveflower
Jag har börjat se ett mönster här på cdon med måndag och tisdag så jag hoppas på idag också där mellan 14-15.

Är det cdon själva som säljer eller tredjepartssäljare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in