Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Hur är det I Malmlägret. Är det någon som glad för guldet, eller är det bara "jaha", nästa säsong?
Jag kom på det efter derbyt senast. Det var ju kul precis när det blåstes av - men sedan är det mest avslaget.
2020 en säsong utan känslor?
80% glädje. MFF avgjorde ganska tidigt (hemma mot Häcken). 3-0 i första halvlek sedan var den serien över. Game over, dramatiken uteblev.
Sen har man saknat publiken i år. Hetsen från läktarna som gör att man taggar igång.
Därför har jag sett lite mindre av de andra lagens matcher den här säsongen än vad jag brukar.
Nu är det bara småsmulorna (tredje gradens Europaplatser) kvar att slåss om, som enligt vissa t.o.m. innebär en ekonomisk förlust. Tippar att tabellen står sig, d.v.s. 2) Elfsborg 3) Djurgården 4) Häcken
Annars är väl Skånes Stolthet-Falkenberg en av de få återstående matcherna som lockar förutom MFF:s återstående triumfmatcher. Vilken match det hade varit med ett fullsatt rasande Olympia om Falkenberg vinner
Får se om Varberg har mer stil än Hammarby på söndag och hyllar Mesta Mästarna Malmö vid inmarschen. Joakim Persson och Astrit Selmani älskar MFF mer än Zzzzlatan gör.