2020-11-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Martins mamma menade det som hån ... alltså att Bajens spelare aldrig vinner något utan enda chansen de får att fira är genom att vara delaktiga i andra lags "firande", därav referensen till Djurdjic o Rodic på Gnagets utekväll.
Jo jag vet. Det är två kommentarer man får brösta som bajare, det är antingen hur vi aldrig vinner något eller hur alla på våra läktare är bönder. Inväntar åtminstone mer kreativa försök till pikar.
Citera
2020-11-23, 20:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Utropstecknet Sirius var väldigt bra väldigt länge. Nu ligger de tia. Vad hände?
Citera
2020-11-23, 21:10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Snark.
Första halvlek var väl ungefär som förväntat, Sirius hade det mesta av bollen men gjorde inget framför mål, när Mjällby kommer upp så går dom stenhårt på målet och det lönar sig såklart.
Andra halvlek är väl årets största sömnpiller. Mjällby är nöjda med 1-0 och verkar rätt så säkra på att Sirius inte kan göra mål så dom försvarar lite halvhjärtat och struntar i att anfalla. Vilket var helt rätt gjort. Att gå på halvfart och ändå vinna är väl inte fel..

Att kalla Sirius för impotenta är en komplimang, dom är helt könlösa.
Citera
2020-11-23, 21:13
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Utropstecknet Sirius var väldigt bra väldigt länge. Nu ligger de tia. Vad hände?

Ganska säker på att vi smittade dem med vår böldpest efter att de slog oss i början av oktober. Sedan dess har de noll vinster och 4-13 i målskillnad på fem matcher.
Citera
2020-11-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De hade nog gjort det i Malmö men inte på Tele Z. Tänk på hur det hade uppfattas i Milano.
Hur är det I Malmlägret. Är det någon som glad för guldet, eller är det bara "jaha", nästa säsong?

Jag kom på det efter derbyt senast. Det var ju kul precis när det blåstes av - men sedan är det mest avslaget.

2020 en säsong utan känslor?
Citera
2020-11-23, 21:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur är det I Malmlägret. Är det någon som glad för guldet, eller är det bara "jaha", nästa säsong?

Jag kom på det efter derbyt senast. Det var ju kul precis när det blåstes av - men sedan är det mest avslaget.

2020 en säsong utan känslor?

Det var hålligång efter Sirius matchen på mattan och i omklädningsrummet. Senare kom beskedet om AC positiva test och de flesta gick i karantän. Igår var väl bara en match som inte skulle förloras.

Efter ÖFK matchen den 6/12 så vaknar nog känslorna till liv igen.
Citera
2020-11-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det var hålligång efter Sirius matchen på mattan och i omklädningsrummet. Senare kom beskedet om AC positiva test och de flesta gick i karantän. Igår var väl bara en match som inte skulle förloras.

Efter ÖFK matchen den 6/12 så vaknar nog känslorna till liv igen.
Jag tänkte mer som supporter.
Citera
2020-11-23, 21:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tänkte mer som supporter.

Jo, fansen kasta bloss framför bussen när den körde till stan. Själv tog en stor whisky och fällde en glädjetår.

Igår blev det ingenting.
Citera
2020-11-24, 05:34
Avslutad
Yasin ” Vi spelar nästan bäst fotboll i Sverige”. 😄

Nej det gör ni inte. Ni har varit genomusla sista 4 månaderna och du har som vanligt varit sämst av alla. Håll käften.
Citera
2020-11-24, 05:36
Medlem
holzbricks avatar
tycker det är synd att vi inte har mer omgangar där nästan all lag spelar . som i england eller tyskland

lite off topic, ber om ursäkt
Citera
2020-11-24, 05:40
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Yasin ” Vi spelar nästan bäst fotboll i Sverige”. 😄

Nej det gör ni inte. Ni har varit genomusla sista 4 månaderna och du har som vanligt varit sämst av alla. Håll käften.

Ni har ju varit bättre än oss i alla fall, alltid något. Hade det inte varit för allsvenskans bästa spelare (eller näst bästa, Malmös Christiansen är jävligt bra också) i form av Christoffer Nyman hade vi för fan legat runt BK Stolpskott aka IFK Göteborg.

Att Elfsborg tar andraplatsen känns väl mer eller mindre givet nu, och om Djurgården inte lyckas kamma noll på återstående matcher bör dem ta tredjeplatsen - för det finns ju inte en chans i helvetet att vare sig Häcken eller Peking går bra sista två. Så jävla svaga lag atm.
Citera
2020-11-24, 07:30
Medlem
Glantons avatar
Ok, Norrköping fick tre(!) straffar i första halvlek mot Falkenberg varav två var oerhört billiga.
Nog för att Peking systematiskt har missgynnats och blivit skrattretande pissade på av domarkåren hela jävla säsongen, så någon kompensation låg väl på lut antar jag. Men nu när säsongen är över mot ett tappert kämpande Falkenberg som krigar i botten!?
All min sympati som Pekingsupporter ligger hos Falkenberg idag. Domarkåren kan köra upp sin kompensation i arslet. Jag vill inte ha den, inte på detta sättet.
Inför nästa säsong vore det fantastiskt fascinerande ifall dömandet kunde vara rättvist värdelöst istället för orättvist värdelöst från start.
Gonatt!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in