Jobbade extra på helgerna åt ett konditori med att levererade tårtor o bakverk, nästan varje helg var det leverans till Sidsjön.
Minns en stackars äldre kvinna som alltid satt på en stol gungandes med kroppen och ropade Hjälp! Hjälp! Hjälp! Tydligen så höll hon på så all vaken tid utom under måltiderna.. det här var runt 1978
Några år senare jobbade jag på Sidsjön med att dra el, larmsystemet skulle uppgraderas bla för att det hänt att de intagna klippt/ryckt av kablarna till systemet.
Kommer inte ihåg exakt var men jag stod på en stege, en bra bit bort håller min arbetskamrat (en lärling) på att koppla en dosa.
Plötsligt får jag ser jag hur han räcker över skalkniven till en intagen! som nöjt går iväg med den =)
Framför mig ser jag bilder av uppskurna halsar o blod på golv väggar o tak...rusar ner från stegen o fram till X -Va fan gör du?! Lånar du ut kniven till en intagen på ett mentalsjukhus?!?! just som paniken växer ohejdat i mig kommer den intagne tillbaka,, han går med små små steg o har kniven riktad rakt fram i höger hand, sträcker försiktigt fram den o tackar för lånet.
Han var klar med vad det nu var,,, ingen skadad iaf