2020-11-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Är det damage control att avfärda Sidney Powells hallucinationer och galna påståenden som hon aldrig backar upp?

Det kommer. Rätt tid och plats så kommer allt upp. Valet är långt ifrån över då mycket händer på två månader.
2020-11-24, 18:01
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Återigen så kan du leva i din fantasivärld och tro att vem som helst får ändra i regler och inte följa uppsatta processer, jag har inga problem med det. Men ska du diskutera det vidare utifrån din fantasivärld så kan du dra in officiella källor som säger att vem som helst får ändra i röstlagarna, hur dom vill annars blir det svårt för nån annan att förhålla sig till det.

Om DU kommer med ett påstående så får DU bevisa påståendet. Ingen annan kommer tro på det skit du drar ur din röv annars. Det finns ingen sådan lag du snackar om och du har ingen aning om vad du pratar om.

Varje delstat har en egen konstitution och delstatens högsta domstol har sista avgörandet gällande processer kring t.ex valgenomförande. USAs högsta domstol kan bara gå in och väga in om man tycker att delstatens högsta domstol tolkar sin egna konstitution fel.

Därav att SCOTUS meddelade olika beslut för olika delstater gällande rösters giltighet som kommit in mer än 3 dagar efter valdagen. I vissa delstater var det ok, i andra inte.

Det finns ingen federal lag som ”går över allt”. Du är okunnig.
2020-11-24, 18:02
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Lite svårt få fram en rapport som bara innehåller indicier att det KANSKE hänt något, Men det där indicier förstår inte Trumpsters utan för dem är likställt med bevis!

Rudy drog en Smoking Gun om kvinnan som försökte rösta men där det visade sig att någon redan röstat i hennes namn, valfusk och valet till DJT. Jag förstår bara inte hur det kom sig att han just följde med henne in i vallokalen? Vad hade den falska fuskaren röstat på? Är det fusk om båda käringarna röstat på samma kandidat? Många frågor till Rudy, en vass advokat och ett sänke för DJT.

Mike Pence
2020-11-24, 18:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
En sak som är lite lustig är Trumps modus operandi. Man får intrycket att han hänger på allt som är på tapeten för stunden. Bättre strategiskt hade kanske varit att göra ett statement direkt efter valet där man säger att president Trump inte har några tankar på att erkänna sig besegrad, och att "we're going to have the federal government to look into this". Sedan är man tyst i sex dagar. Uttalar sig igen när folk börjar prata om att det snart gått en vecka och ingenting, yada-yada. Men vad vet jag. Det heter fortfarande att man känner sig säker på sin bevisning. "Vänta ni bara", och då gör vi väl det då.

Det har diskuterats. Trump har väl för övrigt varit rätt tyst dessa dagar? Är man bara tyst och MSM hamrar in budskapet att Biden är president så gror det i folks medvetande. Genom att hålla frågan vid liv tills man fått frågan prövad i SCOTUS eller house så behöver de nog synas och kommentera. Ingen av oss här vet eller har en aning om omfattningen och vad de har eller inte har. Vi får allesammans tåla oss till det presenteras. Vi kan inte påskynda ett dugg, oavsett hur mycket vänsterpuckona i tråden skriker "bevis, bevis, bevis, var finns bevisen.

Jag tror fortfarande på team Trump och att de tar hem det här i slutändan. Varför skulle han annars dra iväg hundratals miljoner kronor på ett par veckor/månader om han redan insåg att loppet var kört. Hade SCOTUS varit demokratisk så kanske oddsen varit sämre, men de Trump valt sägs följa konstitutionen till punkt och pricka. Antingen finns det något och Trump sitter kvar eller saknas det bevis och han får avgå. Han kommer inte ställa upp 2024, det håller jag för uteslutet.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
"Powell Analys"

-Trump har twittrat "will never concede to fake ballots & Dominion."

Fakta: President Trump highlightade Dominion efter Rudy's skriftliga notis om att man separerat från Powells case (som kommer ta längre tid), han knöt detta till sin concession. Detta om något signalerar att han investerat i Powell 100% och att hon mycket väl är det som får detta detta att vända 180 grader.

- Stay tuned, säger jag.

PS. Imorgon är det Onsdag den 22:a November och dagen då JFK begravdes för 57 år sedan, Powell avser att lämna in sitt första case i Georgia som jag förstår det. Intressant dag och koppling.

Spännande tider. Trump är bra vän med Kennedy.

Citat:
Nu har Pennsylvania certifierat sitt resultat. Nevada bör certifiera idag också.
https://twitter.com/GovernorTomWolf/status/1331263684681867266?s=19

Härligt!
Då är brottet fullbordat om man nu hittar fusk där. Kommer bli långa fängelsestraff i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Om det är någonting som någonsin har hänt i USAs historia. Det Biden fick till var vad som kallades "Black swan effect" i ett val och räknas som helt omöjligt.

Jag utgår från att det är omöjligt att kunna bevisa att den och den rösten stals eller fuskades med och det var dessa som avgjorde valet. Som jag förstått det har de en tsunami av evidens som de kommer presentera. Kan man visa att fuskröster med hemlösa, döda, fängelsekunder, gamlingar, psyksjuka. Visa att dominion växlat röster från Trump till Biden. Visa matematiska modeller som är så osannolika att det bekräftar fusk. Bevisa att valobservatörer inte beretts plats vare sig vid röstning eller rösträkning. Visa att handstilarna är samma på hundratals röster. Visa att röstkuvert saknas. Alla edsvurna vittnesmål. Ja, allt man hittat som sammantaget visar på ett systematiskt och omfattande fusk, inte tusentals utan hundratusentals eller miljoner röster framför allt i swing states så den sammantagna bilden blir att det måste ha fuskats i en omfattning som påverkat valutgången. Då kan ju enda rimliga utfallet bli att valet ogiltigförklaras.

Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ja, allt är ju bättre än Trump, så för min del får han gärna försöka 2024

Men årets resultat lär han inte kunna påverka.

Du vet att vi inte har fått ett resultat än, va? Oavsett vad MSM skriver så är det fortfarande öppet.

Citat:
I Michigan består board of elections av 2 Republikaner och 2 Demokrater.

Georgia och Arizona styrs av Republikaner.

Dags att sluta komma med patetiska ursäkter och erkänna sig besegrad.

Som Sidney Powell med tiden kommer visa, det finns också republikaner som är korrupta.
2020-11-24, 18:08
Medlem
Sen ett gäng timmar tillbaka så ryktas det lite mer bakgrund om Sidney Powell. Ifall det stämmer,

“Sidney Powell is registered as a MILITARY LAWYER and is the only one who can prosecute TREASON at a TRIBUNAL!”

https://themarshallreport.wordpress.com/2020/11/23/sidney-powell-is-registered-as-a-military-lawyer-and-is-the-only-one-who-can-prosecute-treason-at-a- tribunal/
2020-11-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
...
Precis. Räkna fusk-röster om och om igen är ju bortkastat. Sedan vad var det som hände i Georgia vid om räkningen? Plötsligt dök det upp en usb-sticka med 7000 röster och lite senare en annan usb-sticka med ungefär lika många röster, båda stickorna röster i huvudsak till Trump. Fullkomligt bisarrt.

Fast vi ska vara på det klara med att Europa och resten av världen kommer påverkas oerhört mycket beroende på vem sitter i WH.
...
Absolut, jag håller såklart med dig. Men att jag på ett svenskt internetforum skulle sitta och håna de som tycker annorlunda och tro mig plocka retoriska poänger mot dem blir i sammanhanget lite löjligt.

Finns många som hatar Trump här som kör med gotcha och tror tt de ska försöka övertyga oss som inte tar massmedia som en absolut sanning. Vi är vana vid att söka information och att alla anser att Trump är en galen idiot. Tror inte det är så många som bryr sig. Utan vi är här för att läsa om möjliga vägar och vad som eventuellt kan presenteras av advokaterna som vill visa på oegentligheter och fusk.

Jag ser detta som en brytpunkt, men det kan det vara alldeles oavsett utkomst. USA är uppdelat, och jag tror att det kommer att brytas ned i fyra mindre bitar. Trodde dock att det skulle dröja lite till.

Ser dock inte att det nödvändigtvis påverkar specifikt Europa. Men såklart världen...

Den västerländska civilisationen kommer att överleva, dock lite undanskymt i Europa.
2020-11-24, 18:11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4D1
Vad är det angående dessa beslagtagna servrarna i Tyskland?

Men Jordan Sekulow sa ju i förra veckan att man skulle ge ett bevis som skulle chocka som inte hade med det vanliga snacket om ballots att göra igår måndag eller idag tisdag. Vi har inte fått detta än?

Som jag förstått det kan dessa visa historiken.

Det är fortfarande tisdag morgon/lunch i USA. Jag tror inte man får ta specifika tidsangivelser alltför exakt. Det är så mycket som kan påverka, förhindra, fördröja. Det viktiga är att när bevis presenteras så är de oförvitliga.
2020-11-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo, det är en statistisk avvikelse. Som du inte tycker är konstig. Det du för fram är en icke underbyggd åsikt och knappast ett bemötande.

Det finns mycket i de femton punkterna som visar på fler statistiska avvikelser. Det var ju matematik du var intresserad av att bemöta, men så kanske inte var fallet?
Tror du blandar vem du debatterar med. Jag gav dig svar på alla 15 punkter, och du klippte ut ett svar, missförstod vad som stod, och blev ledsen när vi förklarade att du hade fel. De andra 14 hade du ingen bra comeback på eller?
2020-11-24, 18:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Det har diskuterats. Trump har väl för övrigt varit rätt tyst dessa dagar? Är man bara tyst och MSM hamrar in budskapet att Biden är president så gror det i folks medvetande. Genom att hålla frågan vid liv tills man fått frågan prövad i SCOTUS eller house så behöver de nog synas och kommentera. Ingen av oss här vet eller har en aning om omfattningen och vad de har eller inte har. Vi får allesammans tåla oss till det presenteras. Vi kan inte påskynda ett dugg, oavsett hur mycket vänsterpuckona i tråden skriker "bevis, bevis, bevis, var finns bevisen.

Jag tror fortfarande på team Trump och att de tar hem det här i slutändan. Varför skulle han annars dra iväg hundratals miljoner kronor på ett par veckor/månader om han redan insåg att loppet var kört. Hade SCOTUS varit demokratisk så kanske oddsen varit sämre, men de Trump valt sägs följa konstitutionen till punkt och pricka. Antingen finns det något och Trump sitter kvar eller saknas det bevis och han får avgå. Han kommer inte ställa upp 2024, det håller jag för uteslutet.
Jo, visst är det så — ingen av oss vet.

Egentligen är det en smula naivt att se nivån på aktiviteten som en indikator på något alls. Det är lätt att låta sig luras. Båda sidor i den här oredan kan nog komma att bli överraskade. Och jag tror fortfarande på Trump, jag med.

Jag ska dock säga att jag är restriktiv med att betrakta olika utspel osv. som del i en strategi. Däremot har du säkert rätt i att det är dumt att lämna walkover i form av radiotystnad, vilket även den skulle tolkas som brist på substans. MSM och Bidens påhejare har ett tillräckligt story försprång som det är. Och det är ju att stjäla valet fort som attan man försökt göra.
2020-11-24, 18:19
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Då är brottet fullbordat om man nu hittar fusk där. Kommer bli långa fängelsestraff i så fall.

Faran kan ju vara att man hittar fusk i tex. Florida och Texas. Det är inte givet att allt fusk är positivt för DJT. Han har bitit sig i röven förr pga. dåliga rådgivare och risken finns att han gör det igen. Pekar Powells bevis på stort valfusk 2016 är det inte säkert att det enbart är positivt för DJT.

Mike Pence
2020-11-24, 18:20
Medlem
Den här bloggen som har refererats till tidigare i tråden tar upp valfusket ganska så bra om nu siffrorna verkligen stämmer. Valdeltagandet i t ex Minnesota var väl mer runt 80% och inte 89%?

Citat:
4 – Swing state anomalies versus Obama’s very strong 2008 performance. Biden’s leads in swing states are uneven and the difference seems to be who is in control of the voting procedures at the state level. Trump won comfortably in Florida, Ohio, Indiana, South Carolina and Iowa and his leads in those states were barely dented overnight by the significant vote shifts in favour of Biden that occurred in the 11 other swing states Biden appears to have won. Trump had sizable leads overturned in Georgia, Pennsylvania, Michigan, Wisconsin, and Arizona and then, in states like Virginia, Colorado, Minnesota, Nevada, and New Hampshire where he was surprisingly close on election night, only to see it dramatically slip far away.

6 – Thousands of precincts all reporting significant over vote in Michigan. Russell Ramsland of Allied Security Group, LLC of Dallas, TX swore an affidavit concerning a detailed audit his company did on voting machines in Texas in 2018. He wrote in detail of the many serious security inadequacies of the software and then examined the 2020 Presidential vote count in a number of counties in Michigan. He reported that over 3,000 precincts in the state of Michigan reported a vote count between 80 and 350% of registered voters.

9 = Anomaly of hugely lopsided Biden votes added in minutes in the dead of night. This statistical anomaly was picked up in real time by an analyst awake in Switzerland at around 3am Central Standard Time (CST) of the morning of November 4th watching the results coming in for Wisconsin. He noticed Fox News’ election map of Wisconsin went from light red for Trump with a 77% likelihood for Trump to light blue for Biden with an 80% for Biden IN THE SPACE OF MERE MINUTES.

11 – Pennsylvania’s mail in ballot anomaly. Democrats will say that Trump lost Pennsylvania because the mail in ballots went so heavily to Biden. Trump won in-person voting in PA 70/30 and had a 900,000 vote lead on election night but as the night wore on and mail in ballots were counted, his lead was whittled away and over the next week, he ended up being 40,000 votes behind. The trouble is that when you look at the margin that Biden beat Trump in the mail in ballots broken down by each county, the margin at which Biden won was at or around 40% in each county. That defies logic in that Biden would be expected to lead Trump strongly in the Democrat stronghold counties and lead less strongly or trail Trump in the Republican stronghold counties, much as was the pattern with the in-person voting on election day. This result is statistically impossible.

14 – Virginia has similar ballot count anomalies. Virginia is another state that electronically posted ballot counts through the night of November 3rd which this analysis shows that batch after batch in a perfect 55/45 Biden/Trump split. No large series of separate mail in ballot batches would end up with identical partisan splits time and time again. The statistical likelihood is astronomical. One statistician said it was like Biden winning a coin toss 100 times in a row! Once again, the only logical conclusion is that the count must have been manipulated.

15 = Mail in ballot rejection rates in 2020 defy historical norms.
In 2016, mail in ballot rejection rates were around on average 1% and in some states as high as 6%. In Georgia they were over 6% in 2016 and yet an unbelievably small 0.2% in 2020.

https://www.kiwiblog.co.nz/2020/11/statistical_anomalies_in_the_2020_presidential_ele ction.html#comments
2020-11-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Du hade ju själv en bra länk som förklarar hur man skulle kunna gå tillväga. Jag citerar inlägget igen här nedan.

Det finns många fördelar med att inte öppna en mängd mindre case i diverse delstatsdomstolar som dömer ut allt som grundlösa anklagelser, varpå man ska hålla på och överklaga och hoppas på att samma case med samma svaga bevisning ska hamna i SCOTUS. Nä, bättre i så fall att ta en genväg. Och Jay Sekulow har ju lovat att det blir andra bullar i går eller i dag — hur går det med det?

Hur det ligger till med Amy Coney Barrett och hennes möjligheter att avstå vet jag tyvärr inte.
Jo, men det är ju just den frågan som kvarstår. Vad skulle ett gynnsamt utslag i SCOTUS innebära rent praktiskt? Kan man förvägra vissa delstater rätten att utse elektorer? Dvs. att man stryker de delstater där det förekommit skumraskens, gör det? Och då riskerar man väl hamna i ett läge där ingen fått över 270 elektorsröster? Eller handlar det bara, som allting annat, om rena pengar? Att SCOTUS dömer delstaten att böta ett visst belopp för att man "stulit" valet men låter dem utse elektorer ändå?

När det gäller utslag i SCOTUS så är marginalerna betydligt mindre än man tror. MSM gastar förvisso ofta högt och brett om "konservativ majoritet i många, många år framöver", men tänk ett steg längre. Det står f.n. 6-3 till de konservativa. Det är givet att de tre liberala domarna kommer rösta mot Trump. Det betyder att det räcker med att två ytterligare domare INTE röstar för Trump. Chefsdomare Roberts (som utsågs av NeoCon globalisten George W. Bush) har på senare tid börjat visa allt liberalare tendenser och har allt oftare börjat rösta med den liberala minoriteten och därmed säkerställt att deras sida vunnit (detta var förvisso när RBG fortfarande levde så då räckte det med att han bytte sida för att de skulle vinna). I nuvarande läge innebär det att det skulle står 5-4 till Trump. Endast en till domare skulle behöva skrämmas, hotas eller pressas av Antifa eller liknande till att byta sida och då faller alltihopa. Alternativt om Amy Coney Barrett anmäler jäv, för då blir det 4-4 och då har jag för mig att chefsdomare Roberts har utslagsrösten, dvs. anti-Trump sidan skulle vinna i det läget.
Senast redigerad av scrollock 2020-11-24 kl. 18:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in