Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
En sak som är lite lustig är Trumps modus operandi. Man får intrycket att han hänger på allt som är på tapeten för stunden. Bättre strategiskt hade kanske varit att göra ett statement direkt efter valet där man säger att president Trump inte har några tankar på att erkänna sig besegrad, och att "we're going to have the federal government to look into this". Sedan är man tyst i sex dagar. Uttalar sig igen när folk börjar prata om att det snart gått en vecka och ingenting, yada-yada. Men vad vet jag. Det heter fortfarande att man känner sig säker på sin bevisning. "Vänta ni bara", och då gör vi väl det då.
Det har diskuterats. Trump har väl för övrigt varit rätt tyst dessa dagar? Är man bara tyst och MSM hamrar in budskapet att Biden är president så gror det i folks medvetande. Genom att hålla frågan vid liv tills man fått frågan prövad i SCOTUS eller house så behöver de nog synas och kommentera. Ingen av oss här vet eller har en aning om omfattningen och vad de har eller inte har. Vi får allesammans tåla oss till det presenteras. Vi kan inte påskynda ett dugg, oavsett hur mycket vänsterpuckona i tråden skriker "
bevis, bevis, bevis, var finns bevisen.
Jag tror fortfarande på team Trump och att de tar hem det här i slutändan. Varför skulle han annars dra iväg hundratals miljoner kronor på ett par veckor/månader om han redan insåg att loppet var kört. Hade SCOTUS varit demokratisk så kanske oddsen varit sämre, men de Trump valt sägs följa konstitutionen till punkt och pricka. Antingen finns det något och Trump sitter kvar eller saknas det bevis och han får avgå. Han kommer inte ställa upp 2024, det håller jag för uteslutet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
"Powell Analys"
-Trump har twittrat "will never concede to fake ballots & Dominion."
Fakta: President Trump highlightade Dominion efter Rudy's skriftliga notis om att man separerat från Powells case (som kommer ta längre tid), han knöt detta till sin concession. Detta om något signalerar att han investerat i Powell 100% och att hon mycket väl är det som får detta detta att vända 180 grader.
- Stay tuned, säger jag.
PS. Imorgon är det Onsdag den 22:a November och dagen då JFK begravdes för 57 år sedan, Powell avser att lämna in sitt första case i Georgia som jag förstår det. Intressant dag och koppling.
Spännande tider. Trump är bra vän med Kennedy.
Citat:
Ursprungligen postat av
joxmoose
Nu har Pennsylvania certifierat sitt resultat. Nevada bör certifiera idag också.
https://twitter.com/GovernorTomWolf/status/1331263684681867266?s=19
Härligt!

Då är brottet fullbordat om man nu hittar fusk där. Kommer bli långa fängelsestraff i så fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Frymybrain
Om det är någonting som någonsin har hänt i USAs historia. Det Biden fick till var vad som kallades "Black swan effect" i ett val och räknas som helt omöjligt.
Jag utgår från att det är omöjligt att kunna bevisa att den och den rösten stals eller fuskades med och det var dessa som avgjorde valet. Som jag förstått det har de en tsunami av evidens som de kommer presentera. Kan man visa att fuskröster med hemlösa, döda, fängelsekunder, gamlingar, psyksjuka. Visa att dominion växlat röster från Trump till Biden. Visa matematiska modeller som är så osannolika att det bekräftar fusk. Bevisa att valobservatörer inte beretts plats vare sig vid röstning eller rösträkning. Visa att handstilarna är samma på hundratals röster. Visa att röstkuvert saknas. Alla edsvurna vittnesmål. Ja, allt man hittat som sammantaget visar på ett systematiskt och omfattande fusk, inte tusentals utan hundratusentals eller miljoner röster framför allt i swing states så den sammantagna bilden blir att det måste ha fuskats i en omfattning som påverkat valutgången. Då kan ju enda rimliga utfallet bli att valet ogiltigförklaras.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slottsherre
Ja, allt är ju bättre än Trump, så för min del får han gärna försöka 2024
Men årets resultat lär han inte kunna påverka.
Du vet att vi inte har fått ett resultat än, va? Oavsett vad MSM skriver så är det fortfarande öppet.
Citat:
Ursprungligen postat av
joxmoose
I Michigan består board of elections av 2 Republikaner och 2 Demokrater.
Georgia och Arizona styrs av Republikaner.
Dags att sluta komma med patetiska ursäkter och erkänna sig besegrad.

Som Sidney Powell med tiden kommer visa, det finns också republikaner som är korrupta.