2020-11-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Ja det märks ju att du inte har läst Sidney Powells rapport om att samma team som ska stå bakom valfusket ska ha valfuskat allt ifrån demokrater OCH republikanska politiker, domare, borgmästare etc till makten? Det ska ha pågått i runt 60 år och är omfattande.

Läst rapporten.

Alla hos republikanerna står inte på Trumps sida.
Var hittar man denna fantastiska rapport?
2020-11-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Du har uppenbarligen missuppfattat den definition av Certifiering som du själv citerade.

Bipartisan betyder "representanter från båda partierna."

Fortfarande valda av någon. Dessa boards är inte opartiska.
2020-11-24, 17:48
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det är också roligt - och talande - att Trump konstant kritiserade Obamas golfande. Han påstod att han "spelade mer golf än dom flesta på PGA-touren", och att det kraftigt påverkade hans arbetsinsats som president.

Själv har han golfat nästan dubbelt så mycket som Obama gjorde under sin första valperiod. Vad har han svarat när media konfronterat honom om detta? Givetvis: "Det där stämmer inte, jag har golfat mycket mindre. Fake News!"...
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
I Michigan består board of elections av 2 Republikaner och 2 Demokrater.

Georgia och Arizona styrs av Republikaner.

Dags att sluta komma med patetiska ursäkter och erkänna sig besegrad.
Det är bekvämt det där att leva i sin egen påhittade värld, där man helt själv bestämmer vad som är på riktigt och vad som är "fake news" (nu utsliten och närmast parodisk term)... Bara det som stryker medhårs tillåts.
https://www.washingtonpost.com/news/posteverything/wp/2018/06/06/the-rise-of-the-snowflake-conservative/
Citat:
The Rise of the Snowflake Conservative
When did conservatives get so sensitive to criticism?
Och jag tror sekten inte har mod eller ork att titta utanför sin safe space-bubbla? De kommer fortsätta yra om konspirationer och sionistiska ödemännisko-planer långt in i 2024! De är på samma nivå som sin påve nu:
(FB) Trumps paranoia och resultatet av den visar sig allt mer, han är mycket psyksjuk nu!

Jag är mest förvånad över hur kultisterna i sekten vägrar tro på något annat än en narcissistisk mytomans ord?
https://edition.cnn.com/2020/11/16/politics/fact-check-trump-rigged-election-dominion-georgia-pennsylvania/index.html
Citat:
Trump lies a lot about the election
Trump did not win the election. So this was a fitting conclusion to his lie-filled weekend barrage of tweets, in which he continued to invent imaginary evidence in support of his attempt to deny Joe Biden's victory.
2020-11-24, 17:48
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Okej, men dina åsikter är inte relevanta. Det avviker från tidigare resultat. Resultat som går långt tillbaks i tiden. Du argumenterar inte ens, du bara framför en åsikt som du inte grundar på någonting, med tanke på att datasetet är ganska stort.

Mycket åsikter som du inte belägger med någon typ av argument. Precis som väntat.

De orden du läste och svarade på var uppenbarligen för svåra för dig. Du förstod dem inte. Bättre och hederligare att säga det rakt ut då, så att du kan få det förklarat för dig och lära dig något.

Köp inte argument om statistisk avvikelse bara för att de orden står på en sida du gillar. Förstå matematiken, förstå semantiken och förstå domänen. Sen kommer det klarna för dig.
2020-11-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Var hittar man denna fantastiska rapport?

https://youtu.be/fT-udMDpCtU?t=2279
Rapporten går att googla fram, här har du även en video där hon flera gånger nämner att det har använts för att sätta både demokrater och republikaner på maktpositioner.
2020-11-24, 17:51
Medlem
Citat:
https://youtu.be/fT-udMDpCtU?t=2279
Rapporten går att googla fram, här har du även en video där hon flera gånger nämner att det har använts för att sätta både demokrater och republikaner på maktpositioner.
Det finns ingen ”rapport” alltså? Kan du inte bara länka till den? Vad är problemet?
2020-11-24, 17:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Finns det någon anledning till att SCOTUS inte skulle ta upp det här målet eller är det givet att det kommer att hamna där?

Jag vet att det förekommit en del krav (från vänsterkretsar, vart annars? ) att Amy Coney Barrett skulle anmäla jäv och därmed avstå att delta ifall målet hamnar hos SCOTUS. Jag vet inte om det finns några skyldigheter för henne att att avstå, det förefaller inte som om det finns det, men hon kan ju ev. ha andra betänkligheter, typ som att hon fattar att det inte kommer att gå Trumps väg men inte vill vara med och delta i det när det händer?

https://text.npr.org/928385599
Du hade ju själv en bra länk som förklarar hur man skulle kunna gå tillväga. Jag citerar inlägget igen här nedan.

Det finns många fördelar med att inte öppna en mängd mindre case i diverse delstatsdomstolar som dömer ut allt som grundlösa anklagelser, varpå man ska hålla på och överklaga och hoppas på att samma case med samma svaga bevisning ska hamna i SCOTUS. Nä, bättre i så fall att ta en genväg. Och Jay Sekulow har ju lovat att det blir andra bullar i går eller i dag — hur går det med det?

Hur det ligger till med Amy Coney Barrett och hennes möjligheter att avstå vet jag tyvärr inte.
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Kongressman Gary Palmer (R-AL) forordrar att riksåklagarna för en grupptalan mot de delstater som brutit mot vallagarna medelst egenpåhittade undantag och förbiseelser:

https://www.breitbart.com/clips/2020/11/23/rep-palmer-state-ags-should-consider-class-action-against-other-states-for-violating-equal-protectio n-clause-with-election-rule-manipulation
2020-11-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Sidney Powell är en QAnon pajas som blev utesluten ur Trumps team för att ha gjort dem till åtlöje med sina galna konspirationsteorier. Ingen person att ta seriöst alltså om till och med Trumps team tyckte hon var för mycket.

Går du all in damage control?

FAKE NEWS!

Sidney Powell var aldrig en del av Trumps team, hon arbetar självständigt och är fortfarande med i utredningen. Hon pratar exakt samma skit som Trump har pratat om de senaste 4 åren.

Finns det något officiellt som bekräftar det du säger? NEJ! Bara massmedia säger det.
Däremot gick hon ut med en egen statement:
https://ibb.co/px0YqSb

Hon är även blockerad på all social media och kan inte ens försvara sig.

Vi säger nu såhär, ifall hon nu har fått kicken på riktigt (vilket ingen kan verifiera) så tror jag det kanske ligger mer i att hon upptäckte valfusk ifrån båda sidorna. För som sagt, hon har kommenterat att både demokrater och republikaner har blivit valda tack vare fusk.
2020-11-24, 17:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Det finns ingen ”rapport” alltså? Kan du inte bara länka till den? Vad är problemet?
Lite svårt få fram en rapport som bara innehåller indicier att det KANSKE hänt något, Men det där indicier förstår inte Trumpsters utan för dem är likställt med bevis!
2020-11-24, 17:58
Medlem
Citat:
Går du all in damage control?

FAKE NEWS!

Sidney Powell var aldrig en del av Trumps team, hon arbetar självständigt och är fortfarande med i utredningen. Hon pratar exakt samma skit som Trump har pratat om de senaste 4 åren.

Finns det något officiellt som bekräftar det du säger? NEJ! Bara massmedia säger det.
Däremot gick hon ut med en egen statement:
https://ibb.co/px0YqSb

Hon är även blockerad på all social media och kan inte ens försvara sig.

Vi säger nu såhär, ifall hon nu har fått kicken på riktigt (vilket ingen kan verifiera) så tror jag det kanske ligger mer i att hon upptäckte valfusk ifrån båda sidorna. För som sagt, hon har kommenterat att både demokrater och republikaner har blivit valda tack vare fusk.
Är det damage control att avfärda Sidney Powells hallucinationer och galna påståenden som hon aldrig backar upp?
2020-11-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Förklara ovanstående lite mer ingående, tack. Jag håller inte med om att 350 % av 82 personer bara är "några stycken". Enligt mig är det långt fler än som var registrerade. Hela 3,5 gånger fler.
Vänta förresten, haha, du har ju blandat ihop begreppen ännu mer än vad jag trodde, och klippt bort den delen i mitt svar. Det är alltså 350% av estimerade röstdeltagande, baserat på tidigare år. Så, benville hade 3.5 gånger fler som röstade i valet i år än förra valet. Främst republikanern.
2020-11-24, 17:59
Medlem
Pennsylvania har bekräftat resultatet från delstatens presidentval. Efter tre veckor av rösträkning och en rad misslyckade försök att upphäva resultatet slår Pennsylvania fast att Joe Biden vann valet.
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/11/24/pennsylvania-bekraftar-bidenseger-ytterligare-ett-bakslag-for-forsoken-att-andra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in