2020-11-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Och varför anser många Republikaner att valet var riggat? Kan det ha någonting att göra med att presidenten själv påstår detta utan att presentera några som helst bevis?

Fast det är fullt rimligt att tro det tycker jag. Trump går starkt frammåt och får betydligt fler röster än tidigare. Detta drar med sig republikanerna längre ner på listorna och de vinner i senaten och i kongressen vilket är vad man förväntar sig. Han har dessutom kampanjat framgångsrikt och dragit mycket folk på sina valmöten. För Biden gäller att han personligen suttit gömd i källaren och knappt träffat någon, trots det går han så bra att han blir den soim fått flest röster någonsin; men hans popularitet blir inte något draglok alls för demokrater längre ner på listorna. Addera sedan att Biden främst går frammåt i några städer som är kända för korruption...

Klart att man kan misstänka valfusk även om inget omfattande fusk är bevisat.

Att det finns en alternativ förklaring som helt enkelt innebär att Trump är polariserande och många gillar Republikanernas politik men avskyr Trump som person är en annan sak. Det är inte dumt att tro på valfusk. Det är bara att hålla ut några dagar till så vet vi om Trumpen verklgen har något att komma med eller om allt bara rinner ut i sanden. Spännande skall det bli
2020-11-24, 15:01
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag förstår inte riktigt din invändning. Menar du att det är okej att fuska i Minnesota men inte i Michigan? I så fall - varför?

Varför skulle jag mena det? Det var inte ens i närheten av det jag skrev. Läs en gång till så ser du att påståendet om t.ex 350% overvotes inte stämmer då personen som gjort analysen har gjort fel
2020-11-24, 15:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
De har alltså använt siffror för antal röstberättigade från en stat och jämfört med antal röster i en annan stat. Siffrorna har ingenting med varandra att göra.
Nej, det har de ju inte gjort. De har jämfört antalet registrerade med antalet faktiska röstande. County för county.
2020-11-24, 15:03
Medlem
siisters avatar
Citat:
Nej, det har de ju inte gjort. De har jämfört antalet registrerade med antalet faktiska röstande. County för county.

Here’s the problem: the townships and precincts listed in paragraphs 11 and 17 of the affidavit are not in Michigan. They are in Minnesota. Monticello, Albertville, Lake Lillian, Houston, Brownsville, Runeberg, Wolf Lake, Height of Land, Detroit Lakes, Frazee, Kandiyohi–these are all towns in Minnesota
https://www.powerlineblog.com/archives/2020/11/do-trumps-lawyers-know-what-they-are-doing.php
2020-11-24, 15:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Here’s the problem: the townships and precincts listed in paragraphs 11 and 17 of the affidavit are not in Michigan. They are in Minnesota. Monticello, Albertville, Lake Lillian, Houston, Brownsville, Runeberg, Wolf Lake, Height of Land, Detroit Lakes, Frazee, Kandiyohi–these are all towns in Minnesota
https://www.powerlineblog.com/archives/2020/11/do-trumps-lawyers-know-what-they-are-doing.php
Ja, men varför tycker du det inte är en statistisk avvikelse att 350% av alla registrerade röstade i Beneville? Du förstår väl att det inte spelar någon roll om Beneville ligger i Michigan eller Minnesota? Det är ju ändå en rejäl statistisk avvikelse.
2020-11-24, 15:07
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ja, men varför tycker du det inte är en statistisk avvikelse att 350% av alla registrerade röstade i Beneville? Du förstår väl att det inte spelar någon roll om Beneville ligger i Michigan eller Minnesota? Det är ju ändå en rejäl statistisk avvikelse.

För att det inte stämmer

The biggest alleged over-vote in Ramsland’s affidavit is from Benville Township — the place where actual voters were allegedly 350 percent of estimated voters. According to the Minnesota Secretary of State’s election results, 63 people voted in the township. But its data show there were precisely that many registered voters in the township at 7 a.m. on Election Day, and then eight more registered on Election Day (Minnesota has same-day registration).
2020-11-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Ingen federal lag har brutits mot.

Om någon har gjort fel är det guvernören, inte de som röstat. Och man kan inte ogiltigförklara deras röster för att guvernören har gjort fel.
Jo det är det man har. För den federala lagen bestämmer hur man lokalt får ändra i reglerna och den delen har man tydligen inte följt. Stämmer det att man inte följt den delen och att folk som inte haft rätt att ändra i lagar har gjort det och utan att ha signerat ett amendment gentemot den federala lagen så kan du ju sitta och drömma om att man godkänner den ändringen.
2020-11-24, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Enligt vilken definition? Jag skulle påstå det är ett för litet dataset för att begreppet "avvikelse" ens ska vara tillämpbart.

Först, de kollar på bakad data (Edison-datat). Sen, hälften av påstående är inte statistiska avvikelser, det är observationer. Andra hälften är rent skräp. Ex Ayyaddurai matematiska nonsens (se mina tidigare inlägg i tråden så går jag igenom hans lekstuga).
Då jämförde du demokrater mot republikaner vilket inte var vad Shiva gjorde. Jag tror användaren menade om du hade ett korrekt svar så vi kan se den som debunkad?
2020-11-24, 15:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
För att det inte stämmer

The biggest alleged over-vote in Ramsland’s affidavit is from Benville Township — the place where actual voters were allegedly 350 percent of estimated voters. According to the Minnesota Secretary of State’s election results, 63 people voted in the township. But its data show there were precisely that many registered voters in the township at 7 a.m. on Election Day, and then eight more registered on Election Day (Minnesota has same-day registration).
Så totalt 71 stycken registrerade av totalt 65 invånare. Det var ju en statistisk anomali som heter duga.
2020-11-24, 15:19
Medlem
siisters avatar
Citat:
Så totalt 71 stycken registrerade av totalt 65 invånare. Det var ju en statistisk anomali som heter duga.

Vad jag kan se var befolkningen 65 pers år 2000 och 85 pers 2018
2020-11-24, 15:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vad jag kan se var befolkningen 65 pers år 2000 och 85 pers 2018
Där ser man. Så 71 procent av alla, inklusive barn, gick alltså och röstade. Det är bra att du tror på det. Själv kallar jag det för en statistisk anomali.
2020-11-24, 15:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Intressant är också att dominion inte lämnat in en stämning efter att deras namn dragits i smutsen, det hade givetvis varit en självklarhet i stämningarnas högborg USA om anklagelserna varit helt grundlösa.

Klart bestickande.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det har varit den enda vägen hela tiden. Om man räknar olagliga röster, har det ingen betydelse hur många gånger man räknar dem. Det har hela tiden handlat om att Trump ska visa på att det finns avgörande oegentligheter och fusk.

Och snart ska hans advokater lägga fram de bevis de har. Spännande tider.

Precis. Räkna fusk-röster om och om igen är ju bortkastat. Sedan vad var det som hände i Georgia vid om räkningen? Plötsligt dök det upp en usb-sticka med 7000 röster och lite senare en annan usb-sticka med ungefär lika många röster, båda stickorna röster i huvudsak till Trump. Fullkomligt bisarrt.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är möjligt, till skillnad mot många av de som hatar Trump så är jag känslomässigt inte lika investerad. Jag ser dock fram emot att bevisen ska presenteras. Förhoppningsvis kommer något redan denna vecka.

Fast vi ska vara på det klara med att Europa och resten av världen kommer påverkas oerhört mycket beroende på vem sitter i WH.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Nja, Trump skriver följande på Twitter:

Källa: https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1331086969183621120

Jag tolkar det som att han inte ger sig!?

Jag tror du gjort en korrekt analys av inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är ingen hemlighet att ni i sekten skiter fullständigt i demokrati, lagar och regler.

Det är bara väldigt pinsamt att ni inte ens har en aning om eller bryr er vad som har hänt i verkligheten när ni kommer med sådana märkliga (FB) Konspirationer och alternativa teorier-feberfantasier och påståenden:
https://www.theguardian.com/us-news/2020/nov/21/joe-biden-popular-vote-count-trump-election

Det är kanske dags att komma tillbaks in i den verkliga världen nu...?
https://forwardky.com/the-gop-can-and-must-stop-the-delusion-and-return-to-reality/

Så du menar att gå till domstol och få sin sak prövad, överklaga vid avslag, därefter försöka ta det hela vägen till HD allt medan man följer konstitutionen är "att skita fullständigt i demokrati, lagar och regler".

Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jo det är det man har. För den federala lagen bestämmer hur man lokalt får ändra i reglerna och den delen har man tydligen inte följt. Stämmer det att man inte följt den delen och att folk som inte haft rätt att ändra i lagar har gjort det och utan att ha signerat ett amendment gentemot den federala lagen så kan du ju sitta och drömma om att man godkänner den ändringen.

Det blir som sagt spännande att se vad de lämnar in, hur SCOTUS bedömer bevisen och vad utfallet blir. Om SCOTUS underkänner valet och låter Trump sitta fyra år till för att därefter ännu en gång kunna gå in i en valrörelse så kommer jag skratta mig fördärvad. Alla dessa hjärntvättade vänsterliberaler som gapat i tråden och på jewtube senaste 20 timmarna, det hade varit en fantastisk julklapp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in