Citat:
Ursprungligen postat av
Grumpyoldfart
Intressant är också att dominion inte lämnat in en stämning efter att deras namn dragits i smutsen, det hade givetvis varit en självklarhet i stämningarnas högborg USA om anklagelserna varit helt grundlösa.
Klart bestickande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Det har varit den enda vägen hela tiden. Om man räknar olagliga röster, har det ingen betydelse hur många gånger man räknar dem. Det har hela tiden handlat om att Trump ska visa på att det finns avgörande oegentligheter och fusk.
Och snart ska hans advokater lägga fram de bevis de har. Spännande tider.

Precis. Räkna fusk-röster om och om igen är ju bortkastat. Sedan vad var det som hände i Georgia vid om räkningen? Plötsligt dök det upp en usb-sticka med 7000 röster och lite senare en annan usb-sticka med ungefär lika många röster, båda stickorna röster i huvudsak till Trump. Fullkomligt bisarrt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Det är möjligt, till skillnad mot många av de som hatar Trump så är jag känslomässigt inte lika investerad. Jag ser dock fram emot att bevisen ska presenteras. Förhoppningsvis kommer något redan denna vecka.
Fast vi ska vara på det klara med att Europa och resten av världen kommer påverkas oerhört mycket beroende på vem sitter i WH.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Nja, Trump skriver följande på Twitter:
Källa:
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1331086969183621120
Jag tolkar det som att han inte ger sig!?
Jag tror du gjort en korrekt analys av inlägget.
Citat:
Ursprungligen postat av
zergrush
Det är ingen hemlighet att ni i sekten skiter fullständigt i demokrati, lagar och regler.
Det är bara väldigt pinsamt att ni inte ens har en aning om eller bryr er vad som har hänt i verkligheten när ni kommer med sådana märkliga
(FB) Konspirationer och alternativa teorier-feberfantasier och påståenden:
https://www.theguardian.com/us-news/2020/nov/21/joe-biden-popular-vote-count-trump-election
Det är kanske dags att komma tillbaks in i den verkliga världen nu...?
https://forwardky.com/the-gop-can-and-must-stop-the-delusion-and-return-to-reality/
Så du menar att gå till domstol och få sin sak prövad, överklaga vid avslag, därefter försöka ta det hela vägen till HD allt medan man följer konstitutionen är "
att skita fullständigt i demokrati, lagar och regler".
Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Jo det är det man har. För den federala lagen bestämmer hur man lokalt får ändra i reglerna och den delen har man tydligen inte följt. Stämmer det att man inte följt den delen och att folk som inte haft rätt att ändra i lagar har gjort det och utan att ha signerat ett amendment gentemot den federala lagen så kan du ju sitta och drömma om att man godkänner den ändringen.
Det blir som sagt spännande att se vad de lämnar in, hur SCOTUS bedömer bevisen och vad utfallet blir. Om SCOTUS underkänner valet och låter Trump sitta fyra år till för att därefter ännu en gång kunna gå in i en valrörelse så kommer jag skratta mig fördärvad. Alla dessa hjärntvättade vänsterliberaler som gapat i tråden och på jewtube senaste 20 timmarna, det hade varit en fantastisk julklapp.