Citat:
Ursprungligen postat av
terribilis
Jo, det är just precis exakt så man mäter framgångar i mästerskap. Exakt så, inte med något kvasiresonemang som idioter som dig kommer på.
Jag förstår att den tanken får dig att sova bättre eftersom du är inne och stångas med din heder angående mästerskap du inte ens har sett. Men jag kan klargöra att felet du gör är att stångas med din heder angående mästerskap du inte har sett, inget annat.
Nej, att lottas mot Andorra och råka gå vidare på 3 poäng och målskillnad gör inte att man är topp 16 i världen. Alltså avgör inte placering prestation, åtminstone inte såvida du inte vinner turneringen. Tratten smalnar, och 1994 hade det inte spelat någon roll om Sverige mötte Italien eller Brasilien i semifinalen, det skulle bli max ett skott mot mål ändå.
Sverige var ett världslag 2004. Inget annat år under min livstid har Sverige varit tier 1 - detta inkluderar alltså 1994, där vi däremot på många andra sätt var turneringens mest underhållande lag -
utanför det spelmässiga. Så Sverige förstörde en semifinal, men var i övrigt ett underhållande cirkusnummer med några individuella stjärnor.