2020-11-24, 15:34
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Där ser man. Så 71 procent av alla, inklusive barn, gick alltså och röstade. Det är bra att du tror på det. Själv kallar jag det för en statistisk anomali.

Jag vet inte befolkningen för år 2020. Har du någon anledning att tro att den minskat och inte ökat?

Här kan du kolla siffrorna. 74.60% på Trump. Är det också en statistisk avvikelse?

https://electionresults.sos.state.mn.us/Results/Index?ersElectionId=136&countyid=4&Scenario=Precin cts&selectprecincts=1589974
2020-11-24, 15:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag vet inte befolkningen för år 2020. Har du någon anledning att tro att den minskat och inte ökat?

Här kan du kolla siffrorna. 74.60% på Trump. Är det också en statistisk avvikelse?

https://electionresults.sos.state.mn.us/Results/Index?ersElectionId=136&countyid=4&Scenario=Precin cts&selectprecincts=1589974
Jag vet inte hur många som bor där nu. Jag har heller ingen aning om hu många som röstade på Trump 2016, men uppenbarligen är han ganska populär.
2020-11-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Full speed ahead!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump

What does GSA being allowed to preliminarily work with the Dems have to do with continuing to pursue our various cases on what will go down as the most corrupt election in American political history? We are moving full speed ahead. Will never concede to fake ballots & “Dominion”.

This claim about election fraud is disputed
5:07 fm · 24 nov. 2020 · Twitter for iPhone
Ja, vad har GSA med detta att göra?
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
1h
Are you listening Republicans?
.
Randy Quaid
@RandyRRQuaid
·
20 nov.
We’ve lost confidence in the system that elects our leaders. 79 million Americans believe election was rigged, the results fraudulent. We need an in-person-only-paper ballot re-vote, especially in the States where flagrant irregularities have occurred. No accuracy, no democracy!
Och, inte minst (de gamla takterna igen):
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
1h
.
Poll: 79 Percent of Trump Voters Believe ‘Election Was Stolen‘
@BreitbartNews

They are 100% correct, but we are fighting hard. Our big lawsuit, which spells out in great detail all of the ballot fraud and more, will soon be filed. RIGGED ELECTION!
Kongressman Gary Palmer (R-AL) forordrar att riksåklagarna för en grupptalan mot de delstater som brutit mot vallagarna medelst egenpåhittade undantag och förbiseelser:

https://www.breitbart.com/clips/2020/11/23/rep-palmer-state-ags-should-consider-class-action-against-other-states-for-violating-equal-protectio n-clause-with-election-rule-manipulation
2020-11-24, 15:42
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Där ser man. Så 71 procent av alla, inklusive barn, gick alltså och röstade. Det är bra att du tror på det. Själv kallar jag det för en statistisk anomali.

Egentligen om de hittar konstigheter som detta så är det enkelt att kolla upp. Om ett disktrikt har ett 100-tal personer kan man fråga personerna själva. Sådana små distrikt är som hittat för att kontrollera eventuella fel.

Om de fuskat så tror jag att de har undvikit de minsta distrikten eftersom det är så lätt och kontrollera. Satsa på storstäderna istället där det är enklare att gömma fusk.
2020-11-24, 15:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Håller inte med där, Biden har inga samvetsbetänkligheter, om denne erbjöds att bli president under riggade förhållanden skulle denne utan tvekan komma med ett rungande YES!!
Bara för att ukraina affären nu blivit undanröjd av soros, (https://rmx.news/article/article/soros-second-most-influential-person-in-ukraine ) så innebär det inte att Biden är oskyldig.

"If the prosecutor is not fired, you’re not getting the money"
0:43 -> https://twitter.com/9NEWSNANCY/status/1330874288363061248
Biden har nog inget emot att äääntligen bli president, hur detta än går till. Jag menar att jag inte vet om jag tror att han varit med och orkestrerat någonting alls. Att tro det är nog att överskatta hans förmåga. Han är en poster-boy. Ett affischnamn. Ett snövitt leende tänkt att ingjuta framtidshopp. En bilförsäljare i politikerkostym.
2020-11-24, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så du menar att gå till domstol och få sin sak prövad, överklaga vid avslag, därefter försöka ta det hela vägen till HD allt medan man följer konstitutionen är "att skita fullständigt i demokrati, lagar och regler".
Om man lämnar in stämning på stämning som inte innehåller ett piss och som bara tycks ha till syfte att lura Trump-supporters att donera pengar så är det ett sabotage mot demokratin.

Om man däremot har bevis för storskaligt valfusk så har man naturligtvis en demokratisk plikt att lägga fram sin sak i domstol, men det visade sig inte vara fallet.

Trumps handlande efter valet saknar motstycke bland demokratiska stater. Något liknande tror jag aldrig hänt.
2020-11-24, 15:49
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur många som bor där nu. Jag har heller ingen aning om hu många som röstade på Trump 2016, men uppenbarligen är han ganska populär.

Den där sidodiskussionen blev bara mer och mer pinsam för dig Japhy. Varför försöker du inte ta reda på faktan före du framför argument? Man kan ju rent av tro att ni tar tänkande med lättja.
2020-11-24, 15:53
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Den där sidodiskussionen blev bara mer och mer pinsam för dig Japhy. Varför försöker du inte ta reda på faktan före du framför argument? Man kan ju rent av tro att ni tar tänkande med lättja.
Jag har försökt, men vet inte var jag hittar befolkningsinfon för Belleville 2020. Faktum är att Belleville är ganska obetydlig för resultatet, med tanke på att där bor så få.
2020-11-24, 15:56
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jo det är det man har. För den federala lagen bestämmer hur man lokalt får ändra i reglerna och den delen har man tydligen inte följt. Stämmer det att man inte följt den delen och att folk som inte haft rätt att ändra i lagar har gjort det och utan att ha signerat ett amendment gentemot den federala lagen så kan du ju sitta och drömma om att man godkänner den ändringen.
Nej det finns ingen sån federal lag. Hur många gånger du än skriver det så kommer inte dina påhitt att bli lag i USA. Och som sagt, även om ändringen inte godkänns av delstatsdomstolarna så är det för sent att göra någonting åt det, att ogiltigförklara hundratusentals röster är ett oacceptabelt resultat av det.
2020-11-24, 15:56
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Tucker Carlson bjud in en gäst, en expert om området som är, hör och häpna, en Trump-fientlig Demokrat, men som fortfarande har ett uns av rättskänsla kvar i kroppen! En sann minoritet i dagens samhälle mao. Han hävdar att valet stulits med hjälp av röstningsmaskiner, något han in i minsta detalj förutspådde skulle ske redan ifjol!

https://www.youtube.com/watch?v=My0I2M4w_fI

Sky News rapporterar också att det skett ett flagrant valfusk på "industriell skala":

https://www.youtube.com/watch?v=eqA_DprY0RA

Den här två år gamla videon från Symantec visar precis hur djäklasimpelt det är att hacka en sådan där röstningsmaskin:

https://www.youtube.com/watch?v=wmoxE1sJc1c

Jag uppfattar den demokraten som team Trump, som patrioter och som oss på rätt sida här i tråden. Det viktigaste är att man har ett demokratiskt val utan fusk. En normal person kan ta att förlora ärligt, men att bli bestulen på ett val, då lever man inte längre i den demokrati och då gäller inte längre andra delar av samhällskontraktet.

Uppriktigt sagt tror jag många både demokrater och republikaner delar den åsikten. Det är Big Tech, Big Money och de korrupta karriärpolitikerna/tjänstemännen som gärna accepterar valfusket.

Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Egentligen om de hittar konstigheter som detta så är det enkelt att kolla upp. Om ett disktrikt har ett 100-tal personer kan man fråga personerna själva. Sådana små distrikt är som hittat för att kontrollera eventuella fel.

Om de fuskat så tror jag att de har undvikit de minsta distrikten eftersom det är så lätt och kontrollera. Satsa på storstäderna istället där det är enklare att gömma fusk.

Instämmer. Det är i de folkrikare områdena man kommer hitta det största fusket.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Biden har nog inget emot att äääntligen bli president, hur detta än går till. Jag menar att jag inte vet om jag tror att han varit med och orkestrerat någonting alls. Att tro det är nog att överskatta hans förmåga. Han är en poster-boy. Ett affischnamn. Ett snövitt leende tänkt att ingjuta framtidshopp. En bilförsäljare i politikerkostym.

Med alla hans knäppa uttalanden så är han kanske knappt ens det.
2020-11-24, 15:57
Medlem
Bara för att förtydliga, Trump ger INTE upp kampen!

https://samnytt.se/trump-framhardar-vi-kommer-vinna

En annan sak, tiotusentals brevröster i Pennsylvania skickades ut och togs emot samma dag, eller skickades ut efter att de togs emot.

https://twitter.com/FredricMorenius/status/1330286082626375686
2020-11-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag uppfattar den demokraten som team Trump, som patrioter och som oss på rätt sida här i tråden. Det viktigaste är att man har ett demokratiskt val utan fusk. En normal person kan ta att förlora ärligt, men att bli bestulen på ett val, då lever man inte längre i den demokrati och då gäller inte längre andra delar av samhällskontraktet.

Uppriktigt sagt tror jag många både demokrater och republikaner delar den åsikten. Det är Big Tech, Big Money och de korrupta karriärpolitikerna/tjänstemännen som gärna accepterar valfusket.
Nu sa han iof uttryckligen att han INTE stöttade Trump och antydde redan för ett år sedan att Biden var hans kandidat. Likväl förstår han innebörden och allvaret i att låta presidenkandidater (även om det är "ens egen") sno valvinsten medelst fusk. Det får man väl säga hedrar honom. Dock kommer du aldrig få läsa om honom och hans fynd i svensk MSM då det solkar ned narrativet om Biden som ofelbar messias.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in