2020-11-23, 20:00
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Ja? Lurendrejarna! Bra av Blocket...
My bad. Är så insnöad på de som köper för att sälja att jag inte ens tänkte på de som missat köpa men säljer ändå
Citera
2020-11-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Känns som man aldrig kommer få tag på en konsol

Det kommer att lossna snart, is i magen bara, det kommer flera maskiner snart.
Citera
2020-11-23, 20:07
Medlem
htsolna08s avatar
Vad är er status på er order som köpte på cdon tidigare idag?
verkar som min skickas redan imorgon
Citera
2020-11-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Någon som vet hur mycket jag kan sälja ps5 för? Och var? Är tradera tillförlitlig?

Finns väl Blocket eller Tradera i Sverige om man vill sälja nått . Bara surfa in och kolla vad priserna ligger på. Det är väl inte så svårt. Känns som du skriver på varenda sida om att du ska köpa och sälja vidare.

Skulle man tjänat mycket pengar skulle man haft en konsol i torsdags att lägga ut. Nu kommer man ju få mindre och mindre för dom ju mer som kommer ut på marknaden. Sett disk versionen säljas för 2000 och det är ju ingen jättevinst direkt.

Själv skulle jag dock aldrig köpa av en scalper.
Citera
2020-11-23, 20:37
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08

Står bara "behandlas" hos mig.

Står det att de ska skicka din imorn?
Citera
2020-11-23, 20:41
Medlem
Citat:

"Dellevererad", som är lite roligt eftersom beställningen var bara PS5 + frakten. Får se vilken får jag.
Citera
2020-11-23, 20:42
Medlem
Man.in.whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sämre kvalité men det är extremt mycket lättare att slippa fysisk frakt av filmer samt att underhåll är betydligt billigare, går en digitalprojektor sönder så är delarna mycket billigare att byta ut än om en analog projektor går sönder.

Det handlar i slutändan om vad som är billigast i längden för biograferna och då är det betydligt billigare om du bara behöver ladda hem filmen samt reklamen för att sedan köpa en nyckel som låser upp filmen för de dagar/veckor som den ska visas.

Det är i stort sett något mellanting mellan streaming och bio vilket gör att de är villiga att offra kvalitén då kunden ändå kommer (innan pandemin) för att se filmerna då det är allt annat som lockar biobesökaren.

Men det är en enorm mängd potentiella kunder som väljer att hellre se filmerna digitalt via en streamingtjänst eller genom Blu-Ray då de kan få 4K ljud och bild framför sin egna soffa/säng ovanpå att de kan pausa om de vill, och det är denna bit som både Sony och Microsoft egentligen har insett att det är där det finns en stor kundkrets speciellt i den takt som nya TV apparater och projektorer får en ökad kvalité så kan de försöka fånga in kunden genom den vägen.

Det var där Sony var ett geni med PS3 då det var den billigaste Blu-Ray spelaren på marknaden när den kom och det var även där de klantade sig med PS4, de missade att hålla kvar vid en av de bättre delarna med PS3 och det var enheten som mediacenter.

Det verkar dock som att Sony har insett detta med PS5 samtidigt som Microsoft verkar ha insett att de gick för långt med Xbox One som mediacenter

Ganska fantastiskt ändå. Mitt ps3 60gb kostade 6500:- när den kom 2007. ps5 kostar 13 år senare 5900:-.

(Och till er som snabbt kommer säga ”nej ps3 kostade inte alls så mycket”. Jo det gjorde den. De tog bort 2 USB-portar och minneskortläsare samt sänkte hårddiskkapaciteten till 40gb för att den sålde trögt med den då dyra prislappen.)
Citera
2020-11-23, 20:43
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piidls
"Dellevererad", som är lite roligt eftersom beställningen var bara PS5 + frakten. Får se vilken får jag.
samma för mig men betyder nog att den skickas imorgon

valde du snabb leverans?
Citera
2020-11-23, 20:45
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Varför posta det här då? Då alla som planerar att sälja (mig inkluderad) har köpt konsol.

Umm... jag tror du missade:

Citat:
Blocket stoppar annonser för Playstation 5 där säljaren inte kan uppvisa kvitton och fysisk konsol.

Dvs lurendrejarna. Hur mycket tänker du sälja
för?
Citera
2020-11-23, 21:03
Medlem
Citat:
samma för mig men betyder nog att den skickas imorgon

valde du snabb leverans?

Yes, och nu är den postad med tracking nummer 😉
Citera
2020-11-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Umm... jag tror du missade:

Dvs lurendrejarna. Hur mycket tänker du sälja
för?
Oj haha, jag som inte kan läsa.
Får se, verkar som man åtminstone kan tjäna ett par tusen men kanske behåller den ändå. Ingen tillräckligt stor vinst.
Citera
2020-11-23, 21:12
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piidls
Yes, och nu är den postad med tracking nummer 😉

Betalade du direkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto