2020-11-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Sidney Powell har kommit med väldigt extrema uttalanden. Hon har sagt att 7 miljoner röster har stulits från Trump, att hon har tunga bevis, och att det kommer att bli "biblical", vilket betyder att detta kommer att bli riktigt stort och hamna i historieböckerna.

Om du tittar på detta ur ett logiskt perspektiv, så inser du att bara en av två saker kommer att ske så småningom. Antingen kommer Sidney Powells karriär vara över, och hon kommer att bli känd som den största mytomanen någonsin, eller så vinner Trump valet och flera högt uppsatta personer hamnar i fängelse för valfusk/landsförräderi.

Ingenting annat kan ske. Om Sidney inte kommer att kunna vinna detta fallet, efter att ha gjort dessa uttalanden, kommer hon att bli utskrattad. Inte bara av de som hatar Trump, utan av alla. Ingen i hela världen kommer att ta henne på allvar, och ingen med pengar kommer att anställa henne.

Jag ställer därför frågan "varför skulle en så pass framgångsrik advokat gå ut och totalt ödelägga sin karriär helt och hållet?" Hon är uppenbarligen en smart person som kan systemet. Hon vet dessutom att om hon inte vinner detta fallet, kommer Trump inte längre att vara president, och hon kommer aldrig att få någon ny klient. Hon måste sitta på bevis för att göra dessa uttalanden. Hon skulle vara riktigt korkad annars, och en så korkad person blir inte en så framgångsrik advokat.

Anledningen till att de inte har lagt fram de tyngsta bevisen än, tror jag beror på att många domare är tillsatta av demokraterna, och därmed lojala mot dem. De sparar antagligen de tyngsta bevisen till den högsta domstolen, där republikanska domare är i majoritet.

Varenda gång demokraterna och massmedia har satt igång olika kupper mot Trump, har de misslyckats. Gång på gång har det visat sig att Trump är den med rent mjöl i påsen, och att han vet vad han gör. Jag tror att han kommer att sitta 4 år till, och jag tror att detta valfusket kommer att bli mer och mer uppenbart. Jag vet inte hur det kommer att gå till. Jag sitter inte på någon smoking gun. Det enda jag har att komma med är massor av tillfälligheter som "tyder" på valfusk, men som inte håller i en domstol. Jag har faktiskt ingen aning om hur man bevisar valfusk rakt upp och ner, då jag aldrig har varit med om rättegångar som har handlat om valfusk.

Alla de som påstår att de har bevittnat valfusk, kan givetvis ljuga, på samma sätt som alla de som säger att de såg samma man lämna mordplatsen kan ljuga. Men det är fortfarande bevis. Det är inga tunga bevis, men fortfarande bevis. Jag har verkligen funderat på hur ett klockrent bevis för valfusk ens skulle se ut. Det handlar om mer än 120 miljoner röster. Det är helt omöjligt för ett team att gå igenom varenda en av dessa och kolla att de som lagt rösterna lever, är registrerade i staten, och är amerikanska medborgare. Dessutom verkar det inte handla så mycket om den typen av valfusk, även om det också har varit fallet. De flesta röster som felaktigt har givits till Biden, har ändrats via ett datorprogram. Detta program ska tydligen ha varit programmerat redan från början till att räkna varje röst för Biden som 1,25, och varje röst för Trump som 0,75. Anledningen till att detta inte fungerade var att så pass många röstade för Trump, troligtvis runt 80 miljoner, att de var tvungna till att stänga ner programmet och ställa om det. Detta skedde antagligen då vissa stater helt plötsligt slutade räkna röster.

Jag tror inte att detta är första gången detta fusket har ägt rum, långt därifrån. Jag har alltid tyckt att det är väldigt märkligt att demokraterna har makten i 8 år, och sedan har republikanerna makten i 8 år, ungefär som om det redan är uppgjort. Jag tyckte också att det var väldigt märkligt att George W Bush kunde bli återvald. Han var extremt opopulär, och hade gjort katastrofala misstag. Jag misstänker att han arbetade för deep state, och att de såg till att han blev återvald därför att de ville att krigen skulle fortsätta så att de kunde fortsätta att tjäna pengar på dem.

I talet på valnatten så sade Trump ," vi vill inte se några smyga in med en massa röster kl. 04 på morgonen". Då var rösträkningen pausad. Tänk om det är republikanerna kört in massor med röster vid pausningen för att sedan påvisa att det varit ett gigantiskt fusk. Tänk om det är dem som suttit uppkopplade mot röstmaskinerna och skapat algoritmerna.

Jag håller med. Powell måste veta något som ingen annan vet. Hon måste visa hur algoritmen ser till att Biden får fler röster än Trump hela tiden. Trumpröster blir Bidenröster.

Helt enkelt klart och tydligt förklara vakfusket genom bevis i röstmaskinerna.
2020-11-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Vad jag kan se så har ingen fått sparken.
Trumps team jobbar tight med henne som tidigare, allt som kommit fram är hon inte är anställd av teamet utan samarbetar med teamet.

Hur aftonbladet kan få till en sån fantasi artikel utan nån som helst fakta till verkligheten, är rätt anseendevärt.

"I look forward to Mayor Giuliani spearheading the legal effort to defend OUR RIGHT to FREE and FAIR ELECTIONS! Rudy Giuliani, Joseph diGenova, Victoria Toensing, Sidney Powell, and Jenna Ellis, a truly great team, added to our other wonderful lawyers and representatives!" the president wrote at the time.

Är ju inte lätt och förstå när man har med en galning att göra

https://www.newsweek.com/trump-dumps-sydney-powell-lawyer-who-promised-blow-georgia-legal-strategy-unravels-1549369

Edit:

"Sidney Powell is practicing law on her own. She is not a member of the Trump Legal Team. She is also not a lawyer for the President in his personal capacity," Rudy Giuliani, Trump's personal lawyer, and Jenna Ellis, a senior legal adviser to the Trump campaign, said in a joint Sunday statement.
2020-11-23, 14:22
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Hon samarbetar inte alls med teamet. Frågan är om ens Rudy har fått se hennes bevis, då resten av teamet inte har det.

Bevis brukar anförtros de som behöver veta, need-to-know basis
2020-11-23, 14:23
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USP89
Ja Republikanerna är nog rätt nöjda med att låta Trumpen hålla på. Som det är nu eldar han snarare upp sitt politiska kapital och trovärdighet istället för massorna. Till slut kommer Trumpen framför allt minnas för denna fars och eftermälet kommer med rätta bli att han var en inkompetent TV-pajas.

Republikanerna bedömer nog att det bästa sättet att undvika en Trump kandidatur 2024 är allt låta han hålla på. Bara de mest Qanon marinerade kan ha något förtroende kvar för Trump efter denna fortlöpande katastrofen som är Rudys valfuskutredning.

Det är ju en rimlig bedömning.

Kan man dessutom (som parti) distansera sig från de allra värsta avarterna i ultrahögerlägret blir det ju dels lättare att arbeta konstruktivt med den nye presidenten. Baksidan är ju att Trumps allra mest rabiata anhängare kommer att tycka att Republikanerna svek sin president och fegt gick med på en falsk valseger. Det viktiga för GOP är att den gruppen skall vara så liten som möjligt om två respektive fyra år, för den gör inte Republikanerna mer framgångsrika i valen.
2020-11-23, 14:24
Avslutad
Citat:
Bevis brukar anförtros de som behöver veta, need-to-know basis

Så du påstår att de har ett team på 4 personer, och ingen får se hennes bevis? Är du på riktigt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast den som försöker presentera statistiska resonemang som bevis i en domstol, blir dömd för domstolstrots på stört.
Jasså jag trodde det var dom där 450000 rösterna du ville diskutera? Nu när du fick ett rimligt svar vill du prata om något annat, fine. Den som presenterar statistiska avvikelser i kombination med annan bevisning blir absolut inte dömd för domstolstrots på stört.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Fem pers fick fängelsestraff pga samarbetet med Ryssland. Flera erkände, inkl Michael Cohen och gen. Flynn. Det är vad som händer när ett case faktiskt finns, du kan se motsatsen här i valfuskhärvan där de inte kan gå in i en rättsal utan att bli utskrattade.

Nej, ingen i Trump-kampanjen fick något straff för samarbete med Ryssland.
Medlem
Citat:
Vad jag kan se så har ingen fått sparken.
Trumps team jobbar tight med henne som tidigare, allt som kommit fram är hon inte är anställd av teamet utan samarbetar med teamet.

Hur aftonbladet kan få till en sån fantasi artikel utan nån som helst fakta till verkligheten, är rätt anseendevärt.
Uppenbart att Team Trump försöker släppa den här galna Dominionhärvan, som ni av oklara anledningar håller stenhårt i. Jag har sett två "smoking guns" i den här tråden, den där youtubefilmen på en kille som excellar i Philaelphia (som inte använder Dominion, och vars siffror inte stämmer om du pausar videon och räknar själv) och sen det där dokumentet som var uppe här nyss - även där är det tydligt, och uttalat i rapporten, att de inte identifierat något som tyder på ett omfattande valfusk.
2020-11-23, 14:25
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nu har Lin Wood släppt hörnflaggan och klivit in på planen i Georgia:

https://www.youtube.com/watch?v=sGKA4h5UO5I

The basis of the lawsuit has to do with The Secretary of State not having the legal authority, certainly not the constitutional authority to change the law to allow for mail-in ballots. Thats the essence of our case. The secretary of State's agreement with the Democratic party in March of this year, was not approved by, was not made by the State Legislator. That violates the applicable to a federal election in a state. It can't be done. The election in Georgia was unlawful.

Han säger vidare att detta case kommer att komma upp i SCOTUS. Han pratar också om ett fraud-case som ska lämnas in i Georgia.
Jag förutspår att även om en domstol kommer fram till att han inte hade rätt till att ta detta beslut, så är det inte tillräckligt för att ta ifrån hundratusentals eller miljontals medborgare deras rösträtt. I det ena fallet är det möjligtvis att man har frångått delstatslagarna en aning, i det andra fallet är det ett massivt konstitutionellt problem.

Domarna kommer också peka på att man hade 7 månader på sig att lösa det här problemet innan valet, och därmed ge folk en chans att rösta på något annat sätt. Att man först nu kommer med stämningen tyder på att man inte brydde sig om mars-beslutet utan att man bara vill ogiltigförklara massa röster på lösa grunder.
2020-11-23, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Jag förutspår att även om en domstol kommer fram till att han inte hade rätt till att ta detta beslut, så är det inte tillräckligt för att ta ifrån hundratusentals eller miljontals medborgare deras rösträtt. I det ena fallet är det möjligtvis att man har frångått delstatslagarna en aning, i det andra fallet är det ett massivt konstitutionellt problem.

Domarna kommer också peka på att man hade 7 månader på sig att lösa det här problemet innan valet, och därmed ge folk en chans att rösta på något annat sätt. Att man först nu kommer med stämningen tyder på att man inte brydde sig om mars-beslutet utan att man bara vill ogiltigförklara massa röster på lösa grunder.

Jag tror det räcker att man påpekar att det pågår en pandemi, och att detta var det bästa sättet för folk att lägga sina röster.
2020-11-23, 14:28
Medlem
krautbrains avatar
Historian med Powell luktar helt klart fisk. Hon var ju med på PK:n och nu så går man ut att hon inte tillhör teamet. Powell pratade en del om de beryktade servrarna i Tyskland och det var nog det som var droppen i och med att det troligtvis bara är en skröna. Ser inte så bra ut för team Trump, men vi får se vad rättegångarna leder till.
2020-11-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är ju en rimlig bedömning.

Kan man dessutom (som parti) distansera sig från de allra värsta avarterna i ultrahögerlägret blir det ju dels lättare att arbeta konstruktivt med den nye presidenten. Baksidan är ju att Trumps allra mest rabiata anhängare kommer att tycka att Republikanerna svek sin president och fegt gick med på en falsk valseger. Det viktiga för GOP är att den gruppen skall vara så liten som möjligt om två respektive fyra år, för den gör inte Republikanerna mer framgångsrika i valen.

Ni lever i någon villfarelse om att tro det går att skära bort cancern som det aldrig har hänt. Det har redan varit polls gjorda hur det skulle gå nästa republikanska primärval där Trump hade stark ledning. Finns inte en chans detta inte slutar med ett krig inom väljarna och partiet hos reps.

Tror snarare vi ser slutet för gammelrepublikaner och ultrahögern blir den nya representationen. Någon minst lika galen som Trump behöver kliva fram för och ens ha någon chans

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in