2020-11-23, 12:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
En människa kan faktiskt känna det som väldigt pinsamt att berätta om sitt sexuella liv för andra människor, framför allt om kvinnan blött vid samlag.

Efter som LW hade flera kortvariga sexuella förhållanden med både gifta och ogifta män, så i just detta fallet beträffande de gifta män som LW tidigare haft samlag med vid sidan om SD ... då är det inte konstigt alls att dessa gifta män tigit som muren om LW:s vaginala blödningar.

En låg på soffan och väntade, och den andra, låg på övervåningen i EW:s säng och hade samlag med LW då LW:s dotter plötsligt kom in i rummet och upptäckte detta.

Skämtar du nu eller?? Du efterlyser fakta men själv kan du vräka ur dej vad som helst tydligen. Vart i FUP står det att mannen i soffan låg och väntade på sin tur?? Och vart i FUP står det att E kom in rummet när LW hade samlag med en man??. FAKTA är att när E kom in i huset så upptäckte hon en man sovande i soffan. FAKTA när E öppnade dörren till sitt rum så såg hon att LW och en man låg i hennes säng som förövrigt disponerades av LW när E sov hos sin far. Eftersträva inte fakta av andra när du inte kan uppfylla det kravet själv.
Citera
2020-11-23, 13:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från SDs egen skrivelse till TR, s. 6:

"Om LWs utnyttjande av bänk och verktyg hos SD:

Åkl. påstår LW varit där en gång, och då borde SD veta om LW gjort sig illa. Jag var nog tydlig med att LW varit där massa gånger under alla år. Ibland flera dagar på raken och ibland lång uppehåll. Jag har nog inte ens vetat om alltid när hon varit där.
"

Det här låter ju inte ett dugg trovärdigt i mina öron.
Hur skulle Lena kunnat vara där flera dagar på raken utan att barn och HD märkt någonting? Inte heller grannar verkar ju ha sett Lena där. Och att SD inte ens skulle veta om att hon varit hos honom...det låter inte trovärdigt.

Det har han ju inte nämnt en enda gång såvitt jag minns.
Då skulle hon ju kunnat ha skadat sig utan att en kotte sett det, varför säger han inte det direkt?

En sådan här misstänkt måste vara en försvarares mardröm, särskilt som att han själv vill komma till tals.

Denna teori kunde SD tagit upp direkt, eftersom han då inte kunnat veta om hon skadat sig i huset. Men nej, varken under förhör eller under förhandlingarna vad jag minns.

SD kan ju ha denna invändning, men eftersom det inte går att bevisa, har det ingen betydelse om Lena varit där en eller flera gånger.

Blodet på tvättmaskinen kvarstår och att SDs första förklaringar med det blodiga sexet som byts ut vartefter bevisningen läggs fram till att bara vara så lite att det knappt märktes och snickerier, blir inte trovärdigare av att han ytterligare en gång ändrar det i ett brev efter rättegången till att Lena varit i huset typ massor, dagar och till och med när han själv inte vetat om det.

Han är motbevisad om blodet, och att han nu drar på ytterligare gör honom ännu mindre trovärdig i frågan (om det nu går). Det har funnits massor av tid att dra fram det här kortet.

Hela två år faktiskt.

Ingen tror på SD längre. Jag är även tveksam till att HD, SOA, JG och Andreas tror honom till 100% längre, men de är medberoende, misstänker jag. Eller så har de helt iskallt valt sida.

Någon, eller några, är även medhjälpare olika faser, skulle jag tro.

#TeamÅsaHiding

Tick, tack, tick, tack...

Tror dessutom SD och/eller någon i detta gäng försöker pumpa vissa av oss här på information. Utan att få svar av mig i alla fall... Jag kommer givetvis inte outa någon, men jag svarar hellre inte på den typen av frågor...

Smått och gott:

Den leende psykopaten.mp4

https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/De...psykopaten_mp4

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2020-11-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det var ju så att LW tidigare hade haft flera kortvariga sexuella förhållanden med både gifta och ogifta män vid sidan av tvåbarnspappan SD.

Det kan ju faktiskt vara så, att dom män som LW haft samlag med vid sidan av SD kanske också märkte att LW blödde vid samlag men att dessa män helt enkelt skämdes för att berätta om att LW blödde för andra människor.

Om man haft samlag med LW och får en fråga om hon blöder så svarar man väl sanningsenligt på det om det stämmer alternativt ha på sitt samvete att mördaren av den person man varit intim med kan gå fri?
Har man sagt A kan man säga B för en god sak menar jag.
Citera
2020-11-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det stämmer. Jag citerar: Johan berättade att han precis var på väg att somna in när han fick höra skrik utifrån. Han
uppfattade det som kvinnoskrik. Sovrumsfönstret var öppet. Fönstret är placerat så att det
längst med Dammvägen. Han hörde skriken 3-4 gånger innan han väckte Emelie. Intervallen
mellan skriken var ca 5 sekunder. Detta var natten/kvällen mellan den 14 och 15 maj 2018.
Tidpunkten när han hörde första skriken var runt 23.30-tiden. Emelie hörde också skriken.
Kvinnoskriken upphörde efter några minuter. Johan och Emelie var fortfarande kvar i
lägenheten när kvinnoskriken slutade.

Vi kanske dock inte ska dra slutsatsen att kvinnoskriken slutade när SD fortfarande var på plats vid mordtillfället. Han kan ha trott att han gjort slut på henne 23.30 och cyklat hem. Men kom senare på att han måste ta hand om hennes mobil. Under tiden hade Lena fortsatt skrika ett par minuter men sen avlidit. Det är inte ens säkert att hon skrek under tiden hon var slagen - hon kan haft fullt schå med att skydda sig. Notera också att rättsläkaren påstår att hon kan ha varit vid liv ett tag efter att SD försökt mosa henne.

SD påstår att han var ute med cykeln åtminstone tre gånger den natten. TRE GÅNGER. Detta ändrade han när han förstått ur fupen att det inte fanns ett enda vittne när han cyklade runt i Hjärsta. Då ändrade han sig och sa att det var nog en annan kväll. Exakt på samma sätt ändrade han sig när det gällde blödandet. Det fanns inte något blod hemma hos honom att tala om. Då ändrade han sig där med. Men det visste inte HD under rättegången - hon fortsatte att prata om att LW blödde för det hade LW minsann själv sagt. Mycket märkligt alltihop.

Så här sa han i rätten:

”Jag hade en tid då mina växlar gick jättedåligt.
Jag vet att jag sagt i förhör att jag fixade växlarna på kvällen.
Men efter att ha läst i utredningen tror jag inte det längre. Jag vet att jag pratat mycket om det i förhör, men jag får rätta mig där.
Växlarna var nog redan i skick då.
Jag vet att jag var klar redan 26 april med dem.”

Han vet att han var klar med växlarna 26 april men minns väldigt dåligt vad han gjort under de för mordet aktuella dagarna i maj.
Citera
2020-11-23, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Vilken tid är det bestämt att mordet skedde ?
Det var mycket "JokerMannen" vid 00:00:00 tiden vilket är osannolikt.
Vet inte varför det läggs så mycket tid på hans Google Sync och automatiska rensning.

Vad som är intressant tycker jag dock att det finns ett glapp av tid, då det inte synkas. (Offline)
Som att han fick "snilleblixt" ifrån klarblå himmel och slog LW med 17 slag.
"Glädjens dag" med ex,frun som han har bedragit i 6 år och lite resfeber på det x3 = 17 ?

Aktiviteten i datorn är intressant eftersom den enligt min mening inte är fullt utredd vad som faktiskt skett.

I brist på vittnen så är vattenslangar och cyklar osv desto svårare att få grepp på. I jämförelse så finns fortfarande en möjlighet att få mer klarhet i det datarelaterade menar jag.
Citera
2020-11-23, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så här sa han i rätten:

”Jag hade en tid då mina växlar gick jättedåligt.
Jag vet att jag sagt i förhör att jag fixade växlarna på kvällen.
Men efter att ha läst i utredningen tror jag inte det längre. Jag vet att jag pratat mycket om det i förhör, men jag får rätta mig där.
Växlarna var nog redan i skick då.
Jag vet att jag var klar redan 26 april med dem.”

Han vet att han var klar med växlarna 26 april men minns väldigt dåligt vad han gjort under de för mordet aktuella dagarna i maj.
Lite märkligt att han under nästan två år VISSTE att han cyklat tre gånger under den natten i varenda förhör, men när fupen kom i hans hand så visste han plötsligt att det INTE var den natten. Ja jäklar.
Citera
2020-11-23, 13:44
Medlem
Citat:
Lite märkligt att han under nästan två år VISSTE att han cyklat tre gånger under den natten i varenda förhör, men när fupen kom i hans hand så visste han plötsligt att det INTE var den natten. Ja jäklar.

Toppar vi det med sadelsex OCH berättelsen om LW:s blödande så är det ren flax för honom att han inte gjort en ordentlig logisk tankevurpa. Istället är nu hans (o)sammanhängande berättelse fullkomligt icke trovärdig.

När SD får frågor om hur HD fick reda på otroheten, han hade ju nekat till den inför HD först, berättar han för åklagaren att man ju ljuger i en sådan situation för att inte bli ”avslöjad”.

Man hör nästan hur åklagaren laddar för en reaktion på det men lägger tand för tunga.

Men det som är uttalat av den misstänkte själv är alltså att han är en person som ljuger för att inte bli avslöjad.
Citera
2020-11-23, 13:59
Medlem
Citat:
Toppar vi det med sadelsex OCH berättelsen om LW:s blödande så är det ren flax för honom att han inte gjort en ordentlig logisk tankevurpa. Istället är nu hans (o)sammanhängande berättelse fullkomligt icke trovärdig.

När SD får frågor om hur HD fick reda på otroheten, han hade ju nekat till den inför HD först, berättar han för åklagaren att man ju ljuger i en sådan situation för att inte bli ”avslöjad”.

Man hör nästan hur åklagaren laddar för en reaktion på det men lägger tand för tunga.

Men det som är uttalat av den misstänkte själv är alltså att han är en person som ljuger för att inte bli avslöjad.
Problemet i hela den här soppan är att en åtalad får ljuga, ändra, fabulera hur mycket som helst utan att det hålls emot honom. Sen att rätten VET att det är han som är skyldig till mordet är en helt annan sak. En och en kunde indicierna förklaras bort. Men ser man sammanhanget, vilket rätten säkert också gjorde, så finns ingen annan mördare i den här historien. Normalt sett hade man haft allt klart för sig sista förhandlingsdagen. Det hade man inte här. Man satt i förhandling över hela påsken så som jag förstått det, och lät SD sitta i sin cell och vänta i fem dygn. Hade detta varit ett klart mål för att förklara honom oskyldig så hade man släppt honom efter förhandlingen. Men vad man skrev var att åklagaren inte kunnat bevisa "utom rimligt tvivel". Inget annat.

Målet är långt ifrån klart. Låååångt ifrån. Han kommer få skaka galler. Länge.
Citera
2020-11-23, 14:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Aktiviteten i datorn är intressant eftersom den enligt min mening inte är fullt utredd vad som faktiskt skett.

I brist på vittnen så är vattenslangar och cyklar osv desto svårare att få grepp på. I jämförelse så finns fortfarande en möjlighet att få mer klarhet i det datarelaterade menar jag.

Ja, det man behöver är väl bevis som går att styrka.

Det blir meningslöst att diskutera turer med växlar, om de har förekommit eller inte, då det saknas tillräckligt med bevis (åt båda håll). Att SD anpassar sin berättelse allteftersom han får veta vad utredningen kommit fram till har inte heller någon betydelse i nuläget, eftersom han har rätt att ljuga och undanhålla.

Enligt NFC ansåg man dock att man inte kan svara på om det krävts aktiv handling eftersom det inte finns tillräckligt underlag, och att koden är obegriplig (obfuskerad). Koden är påverkad av en annan okänd kod. Och att det är meningslöst att utföra tester eftersom det är alltför många okända faktorer som spelar in. Det var tre forensiker inblandade från NFC:s sida.

NFC:s svar:

Citera
2020-11-23, 14:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Det blir meningslöst att diskutera turer med växlar, om de har förekommit eller inte, då det saknas tillräckligt med bevis (åt båda håll). Att SD anpassar sin berättelse allteftersom han får veta vad utredningen kommit fram till har inte heller någon betydelse i nuläget, eftersom han har rätt att ljuga och undanhålla.

Enligt NFC ansåg man dock att man inte kan svara på om det krävts aktiv handling eftersom det inte finns tillräckligt underlag, och att koden är obegriplig (obfuskerad). Koden är påverkad av en annan okänd kod. Och att det är meningslöst att utföra tester eftersom det är alltför många okända faktorer som spelar in. Det var tre forensiker inblandade från NFC:s sida.

Ja, just det där måste kännas särskilt tungt när man har jobbat så länge med ett fall. Kan inte åklagaren slå hål på hans alibi så har ju allting varit förgäves. Eller som åklagaren själv konstaterade efter den friande domen, att om SD inte är gärningsmannen så är förekomsten av alla dessa indicier och bevis helt orimlig.
Senast redigerad av Draifos 2020-11-23 kl. 14:38.
Citera
2020-11-23, 14:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Här förbannar jag förhörsledaren den 15 maj, när SD förhörs.
Han får ingen fråga om vad han gjorde under kvällen!
Då är han ända misstänkt för människorov och blir anhållen.
Citera
2020-11-23, 14:58
Medlem
Citat:

Obfuskering är ett billigt sätt att skydda mjukvaran men det finns ju hur mycket expertis på området som helst vad gäller de-obfuskering och ”reverse engineering”.

Nu har vi inte sett underlagen de kikat på så man får väl tro att de gjort sitt bästa då.

För den som undrar kan obfuskering t.ex användas när någon skickar med kod i mejl och den ska vid en första anblick se harmlös i. Vid de-obfuskering kan länkar till ryska hemsidor och annat skit dyka upp.

Kryptering är också en form av obfuskering och då börjar det bli knivigt.

Antagligen har de stött på obfuskering som de bara blir matta av. Ingen idé lägga resurser på det och därav ”undersökningen avbryts”.

Enligt uppgifter på nätet:

”Google Docs är ett perfekt exempel på säkerhet genom obfuskering.”

Google använder Closure Compiler för obfuskering m.m. Med den avancerade inställningen kan koden bli mer eller mindre oläslig.

Finns hur många verktyg som helst som kan deobfuskera kod. Bara att klistra in script så ”översätter” programmet.

Slutligen, det obfuskering ofta gör är att förlänga tiden det tar att tolka javascript osv. Alltså det som polisen insåg. Det skulle ta tid. Lite löjligt ändå när deobfuskering är kodsäkerhet ABC. Men som sagt det kanske såg lite för rörigt ut.
Senast redigerad av Avel 2020-11-23 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in