Citat:
Ursprungligen postat av
Temujin56
Riktigt segt idag.
Jag skulle vilja tipsa om en aktie jag tror har potential att gå upp.
Alibaba gick ner från 317$ till 255$ på ganska kort tid efter en dålig rapport och ser nu ut att vända uppåt.
RSI har varit nere runt 30 på dagliga och börjar röra sig något uppåt.
Macd ser ut att börja bilda ett kors på dagliga grafen.
Jag köpte en BABA mini future med några x hävstång för några dagar sedan när kursen var 260$.
I skrivande stund har aktien gått upp 3.80% idag och jag tror det finns lite till att hämta.
Kanske, gjorde +230% på Byggmax tidigare men det tog väldigt lång tid för den positionen att ta sig. Då utgick jag också från MACD fast för veckodatan.
-
Dagens avslut,
BULL DAX x18
Köp 1: 08:3x
Köp 2: 08:5x
Köp 3: 08:5x
Köp 4: 08:5x
Köp 5: 09:0x
Köp 6: 09:0x
Sälj: 11:4x
Vinst: +13.26%
Indexterminen står lågt, börjar dagen med ett högst spekulativt och litet köp då indexterminen oftast söker sig mot +/-0 mot öppning.
Björnarna trollar dock terminen och trycker ned priset precis innan öppning, men det hålls inom den range som finns varpå jag DCA:ar in (dollar cost averaging) med fler positioner då detta snarare tolkas som en möjlighet att köpa billigt.
Vid sälj går priset upp till stort motstånd och med över 13% i vinst och med en position om 6x min normala positionsstorlek blir det dags att kliva av.
Nästa entry när/om pris går ned och testar support.
-
BULL DAX x18
Köp 1: 12:0x
Köp 2: 12:1x
Köp 3: 12:1x
Köp 4: 12:2x
Köp 5: 13:3x
Sälj: 13:5x
Vinst: -0.47%
Köp på supportnivå, snittar ned pris när nästa supportnivå nås.
Det tar sig dock inte utan blir fast i en trading range, denna bryts uppåt efter otaliga försök men bryts sedan väldigt fort nedåt och positionen går fort ned sig.
RSI på under 25 nås på 1 minut varpå det sista köpet sker, ryck kommer sedan uppåt och positionen säljs av till liten förlust. Risk för S&P som öppnar med gap fill nedåt hänger i luften när klockan börjar närma sig 14:00 varpå S&P-terminen brukar gå mot +/-0 och därav brukar påverka alla EU-index negativt.
-
BULL DAX x18
Köp 1: 14:47
Köp 2: 14:43
Köp 3: 15:02
Sälj: 15:46
Vinst: +3.67%
Ned till support igen, priset står lågt i relation till dagshögsta.
Tar liten position inför öppning av S&P. Tror det kan gå ned fort för att sedan möjligtvis gå upp (eller gå åt skogen givetvis).
Pris börjar sedan bryta alla nivåer nedåt, en något överdriven reaktion som är ganska vanlig för den tjocke tysken. Fortsätter köpa varje gång nivåer träffas och t ex RSI går under 25 på 1 min.
Vid sälj går S&P nära 'gap fill' som skapats vid öppning samtidigt som tysken på 1 minut exploderar uppåt och bryter igenom hälften av alla nivåer igen inom loppet av ett par minuter (!) Kul, men sådana extremer = ta vinst och lägga benen på ryggen. Kort efter sälj går det sedan också vertikalt nedåt, inte helt oväntat.
-
BULL DAX x18
Köp 1: 16:2x
Sälj: 19:5x
Vinst: +3.01%
Pris rusar ned mot väldigt låga nivåer igen samtidigt som S&P testar en gammal trendlinje nedåt samt support samtidigt och RSI för tysken går under 30 på 1 min. Kan ej snitta in mig på lägre priser för priset sticker uppåt ganska omgående efter köp.
Blir sedan fast i konsolidering och positionen fastnar på +3% i 3 timmar.
-
BULL GULD x10
Köp 1: 17:1x
Köp 2: 17:3x
Köp 3: 17:4x
Sälj: 19:3x
Vinst: +0.42%
Fastnar i konsolidering, positionen blir lika intressant som att tända eld på sig själv. Till slut bär det av uppåt, men det går så våldsamt trögt att jag säljer i ren tristess.