Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
Sant i sak kring Hagström, men min huvudsakliga kommentar är att resultaten inte alls stämmer med ryktena kring försäsongen. Skulle man gå på ryktena skulle Hagström utan bekymmer ha slagit Maja. Ifjol imponerade Hagström i premiären men resten av säsongen var inget vidare, vi får hoppas att denna säsong blir tvärtom.
Jag tyckte Johanna såg pigg ut i kvarten när hon vann och slog Linn och Maja. I semin hade hon ju, liksom Linn, helt obefintligt fäste så tycker det var ganska starkt att spurta förbi Linn till en 3:e plats där också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan4
Ekström och Sandström är ungefär lika spännande som havregrynsgröt. Dom kan få åka Kollen senare. Enligt min mening bör Åtta eller nio damer tas ut i truppen och därutöver fyra herrar. Så stor klasskillnad är det.
Ebba, Frida, Ribom, Lundgren
Maja, Svahn, Sundling, Dyvik, (Hagström)
Poromaa, Häggström
Svensson, Grate
Tyvärr tror jag bara Johanna kommer med om man skickar fullt damlag (10 st). Med tanke på att Falk kom 3:a i sprinten och är med i A-laget lär hon vara given framför Hagström. Vilket är synd för jag tror Johanna skulle ha en bra chans på sprintfinal i Ruka.
Själv hade jag nog tagit ut 10+3 när nu Burman och Calle är ur form och ser ut att bli hemma:
Ebba, Frida, Ribom, Lundgren, Maja, Svahn, Sundling, Dyvik, Hagström, Falk
Poromaa, Häggström, Svensson