2020-11-22, 21:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det finns olika grader av off topic

Exempel: Du har fel jag har rätt" kanske enbart raderas

Exempel: Din jävla slyna, du har fel din kossa varnas sannolikt

4 sidor bakifrån, jag trodde jag hittade 1 inlägg som var ON-topic, men det berörde visst det svenska valet.
Senast redigerad av Gertrud1 2020-11-22 kl. 21:11.
Citera
2020-11-22, 21:11
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det finns olika grader av off topic

Exempel: Du har fel jag har rätt" kanske enbart raderas

Exempel: Din jävla slyna, du har fel din kossa varnas sannolikt

Fast båda är ju nästan exakt lika off topic, förutom att den ena innehåller invektiv? Jag trodde inte det i sig värderades. Jag skulle önska att man behandlade dessa likadant, speciellt när det sker om och om igen från vissa skribenter.
Citera
2020-11-22, 21:18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Fast båda är ju nästan exakt lika off topic, förutom att den ena innehåller invektiv? Jag trodde inte det i sig värderades. Jag skulle önska att man behandlade dessa likadant, speciellt när det sker om och om igen från vissa skribenter.
Flashback has gone PK?

Citerar reglerna
Den som bryter mot netiketten riskerar varning.
0.03
Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.

1.08
Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet.

Det angivna exemplet var inte grovt.

2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta

När används den?
Citera
2020-11-22, 21:49
Moderator
vfs avatar
Citat:

Sant, kanske lite dåliga exempel men chansen att bli varnad är sannolikt större om man inte håller en relativt god ton.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Flashback has gone PK?

1.08
Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet.

Sant, men off topic var det. 1.08 går till omröstning och hanteras inte av en en enskild modaretor
Senast redigerad av vf 2020-11-22 kl. 21:53.
Citera
2020-11-22, 21:54
Medlem
spyder123s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Flashback has gone PK?

Citerar reglerna
Den som bryter mot netiketten riskerar varning.
0.03
Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.

1.08

2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta

När används den?
Citat:
Till saken hör att offtopickonversationer sällan är ett enda inlägg, utan sker som en kedjereaktion. Det blir lite offtopic, och sen svarar en på det inlägget och blir mer offtopic, och sen sitter man och pratar om något som inte har något med saken att göra. De som avviker mer och som uppmuntrar till sidospår är mer varningsvärda inlägg, och sådana inlägg tenderar att vara sådana som har mer injektiv i sig eftersom de är mer provocerande.

Det är alltså inte fråga om att varna p.g.a. personangrepp i sig, utan om att provocerande inlägg genererar mer efterföljande offtopic. Genom att kräva god ton (som i valfusktråden) håller tråden sig i lite mer schack. Annars blir tråden bara fylld av personangrepp, och det har definitivt inget med valfusk at göra (dvs det är offtopic).
Senast redigerad av spyder123 2020-11-22 kl. 22:04.
Citera
2020-11-23, 03:30
Medlem
Det är helt uppenbart att KFK används för sparsamt. När flera medlemmar har fått svar att bevis ska presenteras om två veckor, så fortsätter idioterna att fråga samma sak tusentals gånger om. Det är bara döda deras konton direkt.
Citera
2020-11-23, 10:36
Medlem
Stig-Britts avatar
Jag förstår.

Jag håller med om att KFK används alldeles för sparsamt.

Det är nu 6-7 skribenter som helt enkelt inte borde tillåtas skriva mer i tråden. Deras inlägg är fortfarande (efter 1200+ sidor) "det där är inget bevis, länka bevis eller håll tyst!"

Tråden måste modereras med fokus på att de som diskuterar i tråden ska få diskutera incidenter (i enlighet med trådrubriken). Snälla ta tag i den och ta bort skribenterna som förstör tråden.

Här är exempel på inlägg som bidrar med absolut noll information, kunskap eller insikt:

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så planen nu är att beröva vanliga amerikaner på sina lagda röster genom att helt enkelt underkänna dem i efterhand (fast man följde uppsatta spelregler när man röstade).
Fräscht!
Och du/ni verkar inte ens skämmas?! "Det vore smidigt" (*sic!*)

"Att du inte skäms!" - vad har det med något att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Kan du länka till bevisen där allt hon säger är sant?

Detta har vi sett i 1200 sidor nu. Det finns länkar. Köper man dem som bevis så är det redan länkat, köper man dem inte så får vi bara massa sidor till med pladder om "nähääe, det är inget bevis, länka riktigt bevis som håller i rätten!"

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du har tydligen hjärnspöken. Folket på CISA gjorde sitt jobb, precis som alla andra. Det finns ingenting som pekar på att myndigheten har brustit i sitt ansvar. Trump sparkade Krebs, inte för att han gjort ett dåligt jobb, utan därför att han sa att valsystemet var säkert. Och han borde ju veta detta bättre än presidenten.
Det finns inga som helst bevis på vare sig valfusk eller högförräderi. Så du borde verkligen tona ned dig.

Detta har vi sett i många dagar nu. Skribenter som skriver "det finns inget bevis!". Det är liksom ingen poäng att diskutera om det finns eller inte finns längre.

Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Haha verkar som om Sidney Powell fick sparken av Trump. Hon var nog lite för galen även för Trump.
Blir nog psykhemmet för henne nästa. haha vilken sjuk tant.

Så hur blir det nu då? Vem blir nästa Trump-advokat som kommer avslöja Biden-fusket? Har Trump en ny stjärna på G?

Ytterligare ett som bara är totalt trams.

Varför åker dessa skribenter inte ut?

PS. Jag har hängt ganska länge på Flashback men har aldrig tidigare själv varit delaktig i en tråd med så mycket off-topic som denna. Vad sker egentligen?
Citera
2020-11-23, 10:45
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Det är helt uppenbart att KFK används för sparsamt. När flera medlemmar har fått svar att bevis ska presenteras om två veckor, så fortsätter idioterna att fråga samma sak tusentals gånger om. Det är bara döda deras konton direkt.
Det vore ju lite konstigt eftersom det där med "om 2 veckor" verkar vara något som rRump et consortes kör med rätt ofta. T ex om ersättningsförslag för "Obama care" som har påståtts komma inom 2 veckor i snart 4 år. Fake News!

Självklart måste man kunna syna såna bluffar, och I synnerhet på just Flashback.

När det gäller om "bevis för valfusk om två veckor" ska DEN bluffen givetvis granskas i en tråd om valfusk i USA.
Citera
2020-11-23, 11:42
Medlem
Stig-Britts avatar
Här har vi en till:

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Haha, vilken sekt detta börjar bli. Om det ändå kunde komma något med genomslagskraft så skulle jag kunna förstå.

Detta är alltså HELA inlägget.

För alla som vill diskutera incidenterna så förstör inlägg likt detta bara tråden.

Det finns en varning när man skriver ett inlägg som säger:

Citat:
Detta är i denna tråd förbjudet.

- Raljering och idiotförklaringar av forumets användare.
- Inlägg utan koppling till valfusk. Tal om valet i allmänhet ska inte diskuteras i denna tråd.

Fundera på om ditt inlägg bidrar något till tråden. Om inte, skriv inte.
Att inte följa dessa riktlinjer kommer leda till varning.

Så jag antar att användaren nu kommer varnas omgående!?

Hur kommer det sig att samma användare gång på gång ändå lyckas hålla på såhär och förstöra tråden????
Citera
2020-11-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det vore ju lite konstigt eftersom det där med "om 2 veckor" verkar vara något som rRump et consortes kör med rätt ofta. T ex om ersättningsförslag för "Obama care" som har påståtts komma inom 2 veckor i snart 4 år. Fake News!

Självklart måste man kunna syna såna bluffar, och I synnerhet på just Flashback.

När det gäller om "bevis för valfusk om två veckor" ska DEN bluffen givetvis granskas i en tråd om valfusk i USA.

I det här fallet gick advokaten ut med att bevis skulle presenteras inom två veckor. Sedan var det flera individer som började upprepa frågan i var och vartannat inlägg fastän detta har besvarats lika många gånger.

Sådana skräpanvändare ska bara dödas direkt.
Citera
2020-11-23, 11:46
Medlem
Stig-Britts avatar
Ännu en:

Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Låt mig då påminna om att ni håller på en halvdement, barntafsandes och korrupt globalist vars eget barn på film har lägrat både sin brors fru och barn. Snälla människa från söder om Sahara.

Personen har skrivit 55 inlägg i just den tråden. HUR ÄR DET MÖJLIGT???

Snubchurp har skrivit 43 inlägg.

Varför agerar ni inte!?
Citera
2020-11-23, 12:08
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Men det kommer ju inte komma några bevis, förstår du väl? Det är ju bara fejk, och det måste kunna påtalas i tråden. De lyckas ju knappt med någonting i domstolarna. Och nu har ju t o m den mascarasvettande Giuliani tagit avstånd från Powell.

Vad med det du skriver har med moderering av valfusk-i-usa-tråden att göra?

Hur i helvete kan användare likt den jag citerar få fortsätta skriva på forumet över huvud taget? Detta är ett totalt misslyckande från Flashbacks håll. Inlägg likt detta (som dessutom sker OM OCH OM IGEN av samma gäng skribenter) borde resultera i omedelbar avstängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in