2020-11-22, 10:47
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sänker man ribban så kan folk råka åka med av misstag, frågan borde nog vara om man kanske borde bryta ut vissa saker ur tråden för att underlätta det hela.

Exempelvis så är det två eller tre olika saker som disskuteras just nu, det ena är hur domstolsärendena går, det andra är Trumps advokater och Trumps egna agerande och det tredje är de så kallade valfusken.

Skulle man dela upp detta till tre olika trådar så skulle det nog bli något lättare att hantera rent generellt.

Tillsammans med direkt OT i stil med "du är dum i huvudet som inte fattarl," eller "Trump tar inte sitt jobb på allvar," eller "alla med hjärna fattar." Samt även om det finns bevis eller inte - det är en fråga som helt enkelt inte är intressant att diskutera efter 1000 sidor.

Jag skulle vilja se en tråd där vi diskuterar händelser kring valfusket. För mig kan den innefatta de rättsliga ärendena, men spekulation om vad som kommer hända är helt ointressant, eftersom ingen är synsk.

Det är totalt ointressant för mig att diskutera:

- Om Trump eller Biden är dum i huvudet
- Om skribenter har hjärna eller ej
- Vem som kommer att vinna
- Om det är rätt att kalla detta för valfusk
- Om det finns bevis för valfusk eller ej
- Om det är taskigt av Trump att åberopa valfusk
- Om det är strategiskt av Trump för att kunna hålla kvar sin presidentpost

Tråden är i nuläget totalt förstörd av alla idioter. Det var någon mindre begåvad skribent i tråden som svarade mig med "du verkar arg" när jag svarade totalt känslolöst och sakligt på något inlägg - dvs det är medvetet tramsande för att undvika sakliga diskussioner. Det blir ofta såhär med politiska trådar och det är så otroligt trist för oss som vill diskutera neutralt utan en politisk agenda och istället förstå vad som faktiskt har hänt.
Senast redigerad av Stig-Britt 2020-11-22 kl. 10:50.
Citera
2020-11-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Bör den då kanske sänkas?

Jag tror att det räcker med att rapportera inläggen och eventuellt förklara varför. Det finns vissa individer som postar samma fråga om och om igen, för att sedan vid svar kräva bevis om och om igen.

Jag tror inte att detta skulle vara särskilt populärt i sportforumet om någon ställer samma fråga om och om igen vilket lag som vann, för att sedan om och om igen kräva bevis på att laget verkligen vann.
Citera
2020-11-22, 14:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Jag tror att det räcker med att rapportera inläggen och eventuellt förklara varför. Det finns vissa individer som postar samma fråga om och om igen, för att sedan vid svar kräva bevis om och om igen.

Jag tror inte att detta skulle vara särskilt populärt i sportforumet om någon ställer samma fråga om och om igen vilket lag som vann, för att sedan om och om igen kräva bevis på att laget verkligen vann.
Jag har försökt att rapportera i andra mastodonttrådar och slagit ned på off topic och personligt tjaffs som upprepats av vissa användare.
Trots att jag lagt tid på det och påtalat att beteendet upprepats genom tråden vilka brukar pågå över längre tid så är personerna inte avstängd.
Flera varningar över en kortare tid ska ju resultera i avstängning vad jag förstått.
Citera
2020-11-22, 19:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag har försökt att rapportera i andra mastodonttrådar och slagit ned på off topic och personligt tjaffs som upprepats av vissa användare.
Trots att jag lagt tid på det och påtalat att beteendet upprepats genom tråden vilka brukar pågå över längre tid så är personerna inte avstängd.
Flera varningar över en kortare tid ska ju resultera i avstängning vad jag förstått.

Nu behöver ju inte OT leda till varningar även om inläggen raderas och då kan det ju inte synas genom att någon blir avstängd.
Citera
2020-11-22, 20:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nu behöver ju inte OT leda till varningar även om inläggen raderas och då kan det ju inte synas genom att någon blir avstängd.

Det där blir ju lite konstigt, regelbrott får en varning - ibland? Det beror på?

Det är ju inte konstigt om användare upplever det godtyckligt då.

Konsekvens brukar ju vara nyckeln i alla andra sammanhang.

I just en sån tråd som blir oöverskådlig och de flesta inläggen saknar substans så skulle lite kadaverdisciplin göra susen.
Vem tjänar på att inte hålla ordning?

Själv har jag tagit alla mina varningar utom 1 med jämnmod, 2 anser jag vara felaktiga men jag är vuxen nog att förstå att det är your house - your rules, eller befälhavande mod, men det är ju inte utan att jag upplever det godtyckligt.

När jag var som mest aktiv här och retade upp folk som inte tyckte jag skulle vara här, så var jag mer eller mindre punktmarkerad. Det gällde att hålla tungan rätt i mun, i varenda djävla inlägg annars åkte jag dit.

Det var lite flashbacks version av #Jagärhär över det, och jag är ju inte den enda som drabbas av det. Hur hänger det ihop med yttrandefrihet?

Om jag då ser att andra användare bryter systematiskt mot reglerna utan att bli vare sig varnade (tillräckligt många gånger) och därmed avstängda så minskar ju helt klart mitt intresse för att engagera mig och anmäla inlägg.
För att inte tala om att läsa tråden eller engagera mig i den.
Senast redigerad av Gertrud1 2020-11-22 kl. 20:31.
Citera
2020-11-22, 20:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Tillsammans med direkt OT i stil med "du är dum i huvudet som inte fattarl," eller "Trump tar inte sitt jobb på allvar," eller "alla med hjärna fattar." Samt även om det finns bevis eller inte - det är en fråga som helt enkelt inte är intressant att diskutera efter 1000 sidor.

Jag skulle vilja se en tråd där vi diskuterar händelser kring valfusket. För mig kan den innefatta de rättsliga ärendena, men spekulation om vad som kommer hända är helt ointressant, eftersom ingen är synsk.

Det är totalt ointressant för mig att diskutera:

- Om Trump eller Biden är dum i huvudet
- Om skribenter har hjärna eller ej
- Vem som kommer att vinna
- Om det är rätt att kalla detta för valfusk
- Om det finns bevis för valfusk eller ej
- Om det är taskigt av Trump att åberopa valfusk
- Om det är strategiskt av Trump för att kunna hålla kvar sin presidentpost

Tråden är i nuläget totalt förstörd av alla idioter. Det var någon mindre begåvad skribent i tråden som svarade mig med "du verkar arg" när jag svarade totalt känslolöst och sakligt på något inlägg - dvs det är medvetet tramsande för att undvika sakliga diskussioner. Det blir ofta såhär med politiska trådar och det är så otroligt trist för oss som vill diskutera neutralt utan en politisk agenda och istället förstå vad som faktiskt har hänt.

THIS på alltihop, med tillägget att en del kommentarer av karaktären "Du verkar arg" är medvetna försök att få folk att gå utanför topic för att sedan anmäla dem.
Det finns ju troll och troll.

Det finns en regel kvalitet före kvantitet, jag fattar inte varför man inte använder den.

Jag kan ta en varning eller två som blir fel bara man rensar upp här.
Det går inte att ha sån oordning när forumet är så stort.
Citera
2020-11-22, 20:39
Moderator
vfs avatar
Citat:

Om jag då ser att andra användare bryter systematiskt mot reglerna utan att bli vare sig varnade (tillräckligt många gånger) och därmed avstängda så minskar ju helt klart mitt intresse för att engagera mig och anmäla inlägg.
För att inte tala om att läsa tråden eller engagera mig i den.

Den processen tar lite tid, oftast får någon varningar lite utspridda över en vecka eller en månad. Då tas man kanske till omröstning för ohörsamhet som i sin tur tar ett tag. Den processen är ett led i "rättssäkerheten" s.a.s och måste få ta tid.

För övrigt så har just valfusktråden genererat ganska många avstängningar då ämnet verkar dra till sig en del som inte tänker sig för innan dom postar inlägg.
Citera
2020-11-22, 20:41
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Det där blir ju lite konstigt, regelbrott får en varning - ibland? Det beror på?

Precis som du skriver är det här det blir så konstigt. Vissa användare kan få 10 inlägg raderade utan att få en varning - andra får ett inlägg raderat och får en varning i samband med det.

Hur görs den bedömningen egentligen?
Citera
2020-11-22, 20:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sänker man ribban så kan folk råka åka med av misstag, frågan borde nog vara om man kanske borde bryta ut vissa saker ur tråden för att underlätta det hela.

Exempelvis så är det två eller tre olika saker som disskuteras just nu, det ena är hur domstolsärendena går, det andra är Trumps advokater och Trumps egna agerande och det tredje är de så kallade valfusken.

Skulle man dela upp detta till tre olika trådar så skulle det nog bli något lättare att hantera rent generellt.

Så är det kanske men det gäller ju inte det generella problemet på flashback.

Den värsta tråden här som jag har sett var Bjärred-tråden. Ingen ny information kom fram efter de initiala uttalandena. Tråden övergick sedan till att diskutera om sjukdomen fanns eller inte, om sjukskrivna som deltog i tråden var tillräckligt sjuka för att få ersättning eftersom de kunde skriva i tråden, till allmänt korståg mot och försvarstal för sjukdomen. Ett par läkare slogs mot varandra.
Den ena var med sida upp och sida ned i månader.

Adekvat information från initierade gavs tidigt, men den viftades bort av stollarna som drev tråden vidare med alltmer vilda spekulationer angående inblandade parter och hur morden gått till helt utan utgångspunkt i de verkliga händelserna, och människor som varit på platsen.
Människor från ortan jagades bort av spekulerararna.

Tråden var helt sjuk och misstänker jag söndertrollad av människor som gav hemliga uppgifter via pm.

Özz -tråden måste jag säga modererades väldigt bra trots det stora intresset, så det går ju att göra, och jag fattar inte varför man inte är hårdare.
Citera
2020-11-22, 20:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Precis som du skriver är det här det blir så konstigt. Vissa användare kan få 10 inlägg raderade utan att få en varning - andra får ett inlägg raderat och får en varning i samband med det.

Nu tycker ju de allra flesta att deras varningar är orättvisa vad det verkar, men som sagt de flesta av mina har inte varit det.
Däremot är en del moderatorer jäviga vad det verkar.

Givetvis är mods människor och felbara men någon orsak måste det ju vara att vissa högprofilerade användare punktmarkeras a la #JÄH och att mods antingen inte reagerar på varför någon får en massa anmälningar på sig eller så ligger det nåt annat bakom. Huruvida det är så i den aktuella tråden vet jag inte, som jag skrev från början jag klev in i den och sket i det sedan.
Senast redigerad av Gertrud1 2020-11-22 kl. 21:01.
Citera
2020-11-22, 21:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Den processen tar lite tid, oftast får någon varningar lite utspridda över en vecka eller en månad. Då tas man kanske till omröstning för ohörsamhet som i sin tur tar ett tag. Den processen är ett led i "rättssäkerheten" s.a.s och måste få ta tid.

För övrigt så har just valfusktråden genererat ganska många avstängningar då ämnet verkar dra till sig en del som inte tänker sig för innan dom postar inlägg.

Jag är medveten om det, mina erfarenheter rör sig från flera trådar för det här gäller ju inte bara denna tråden, kanske off-topic vad vet jag

edit
klev in i tråden och det första inlägget jag ser berör MSM och Bilderbergmötena, eller ja hela sidan var off-topic.
Senast redigerad av Gertrud1 2020-11-22 kl. 21:06.
Citera
2020-11-22, 21:05
Moderator
vfs avatar
Citat:

Det finns olika grader av off topic

Exempel: Du har fel jag har rätt" kanske enbart raderas

Exempel: Din jävla slyna, du har fel din kossa varnas sannolikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här