Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Nu behöver ju inte OT leda till varningar även om inläggen raderas och då kan det ju inte synas genom att någon blir avstängd.
Det där blir ju lite konstigt, regelbrott får en varning - ibland? Det beror på?
Det är ju inte konstigt om användare upplever det godtyckligt då.
Konsekvens brukar ju vara nyckeln i alla andra sammanhang.
I just en sån tråd som blir oöverskådlig och de flesta inläggen saknar substans så skulle lite kadaverdisciplin göra susen.
Vem tjänar på att inte hålla ordning?
Själv har jag tagit alla mina varningar utom 1 med jämnmod, 2 anser jag vara felaktiga men jag är vuxen nog att förstå att det är your house - your rules, eller befälhavande mod, men det är ju inte utan att jag upplever det godtyckligt.
När jag var som mest aktiv här och retade upp folk som inte tyckte jag skulle vara här, så var jag mer eller mindre punktmarkerad. Det gällde att hålla tungan rätt i mun, i varenda djävla inlägg annars åkte jag dit.
Det var lite flashbacks version av #Jagärhär över det, och jag är ju inte den enda som drabbas av det. Hur hänger det ihop med yttrandefrihet?
Om jag då ser att andra användare bryter systematiskt mot reglerna utan att bli vare sig varnade (tillräckligt många gånger) och därmed avstängda så minskar ju helt klart mitt intresse för att engagera mig och anmäla inlägg.
För att inte tala om att läsa tråden eller engagera mig i den.