Citat:
Ursprungligen postat av
Gahan
Hmm nästintill ofarligt under 60 det är väll ändå en sanning med modifikation, i UK har man kunna påvisa överdödlighet från 45 år och uppåt relaterat till c19 även om det givetvis är betydligt färre som dör närmare 45 än de som är äldre. Att de flesta i sverige skulle identifiera sig med fransmän och belgare är inte min uppfattning, utan detta var bara ett tafatt argument som Tegnell använde då dessa länder hade en liknande utveckling map antal döda som sverige hade i våras, krävs betydligt mer analys innan man skall slänga sig med denna typen av påstående. Värt att tillägga är att en av de hårdast drabbade invandrargrupperna i våras var finlandssvenskar som har levt här i många decenier fullt integrerade i samhället och jag betvivlar starkt att det är just denna typ av gruppering som gör oss så lika frankrike eller belgien...
Säger inte att de problem du nämner inte existerar men jag ser inte i skrivande att de är oövervinnerliga, och personligen tror jag det krävs att vi helt enkelt steppar upp och tar tag i dessa problem istället för att resignera inför dem.
Ja hur farligt det är för personer under 60 är väl högst personligt vad man tycker.
Min åsikt är att det är nästintill ofarligt om man tittar på dödstal och risken är extremt liten medans andra är livrädda.
Det skrivs om det 24/7 och då blir folk rädda.
Samma människor tar bilen till stranden på sommaren och solar samtidigt som dom röker lite och tar en bira, oftast helt utan dödsångest om du förstår vart jag vill komma.
Absolut så måste vi analysera och det kommer det göras i årtionden när det är över.
Jag försöker bara nyansera debatten här inne lite så inte alla FHM-hatare kan klappa varandra på axlarna helt ostört👍
Jag tycker också sverige har gjort en del tokiga val men också en hel del rätt och jag tror det kommer visa dig i ett längre perpektiv.