2020-11-23, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Om jag @JokerMannen har en slida eller en penis kan vi lämna åt sidan i detta fallet.

Nu diskuterar vi vad orsaken kan ha varit till LW:s vaginala blödningar enligt SD då paret hade samlag vid olika tillfällen.

Obs ! Vad jag tidigare skrev och framförde i mitt inlägg var följande:

Att det kan till exempel handla om att den så kallade livmodertappens slemhinna är irriterad och litet sårig samt lättblödande ... liksom att det kan finnas lättblödande småsår i själva slidväggen.

Detta ovan skrivna har ingenting med P-piller konsumtion att göra, det vill säga, vad jag tidigare skrev har andra orsaker.

Kvinnas könsorgan sett nedifrån och upp är,
1 ) Slidan 2 ) Livmodertappen 3 ) Livmoder-
halsen 4 ) Äggstockarna samt 5 ) Livmodern.

Obs ! En kvinnlig slida är mellan 7 till 8 centimeter i icke sexuellt upphetsatt tillstånd, vid den så kallade lubrikationen fördjupas samt vidgas slidan något.

En genomsnitts penis är 15 centimeter vid erektion och resten kan du själv förstå ......

En avslappnad vagina hos en vuxen kvinna är på ett ungefär 7 till 8 centimeter djup, detta betyder att, om man mäter från själva slidans mynning och Obs ! ... till botten av livmodertappen.

Om livmodertappen är väldigt rik på blodkärl då penisen stöter mot livmodertappen kan sålunda blodkärlen spricka och börja blöda.

Att LW enligt SD blödde vid samlag, kan ha berott på att LW hade någon form av slidproblem och framför allt då gällande själva livmodertappen ... men, blödningsproblemet kan ha också ha varit hos SD:s penis, det vill säga, om SD:s penis har en snäv sträng mellan förhuden och ollonet så kan den ha skadats vid samlag med LW och sålunda börjat blöda.

Nu var det LW:s blod som SD försökt förklara bort hur det kunde finnas i hans hus på flertalet platser.

Har SD fått någon blödning så är det nog inte i de ädlare delarna (hade gjort ordentligt ont om det skett som du tänker/skriver). Har han fått någon blödning är det nog en hjärnblödning inför förhör med tanke på hans ändringar hela tiden.
Citera
2020-11-23, 09:59
Medlem
Citat:
Jag tycker nog att du har förkärlek, tillika din vana trogen att vilja peka ut SD som en rå och iskall mördare som springer runt i Hj*rsta-
området efter mörktets inbrott med en inplastad laptop i sin ryggsäck på jakt efter kvinnor som han kan mörda.

Vad är det egentligen som får just dig, att tro att det var SD som bringade LW om livet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Huvamannen och MVM låtsas du överhuvudtaget inte om.

Testningen av cykelväxlarna, SD kanske helt enkelt bara råkade minnas fel dag vid det första förhöret med polisen, det vill säga, alla kan vi ju begå ett misstag och minnas fel, eller hur ?
Klart alla kan minnas fel. Men inte i 20 förhör. Tills man får fup. Gäller det blodet också kanske? Det "blödde nog inte så mycket som jag sagt 15 ggr innan"). Ja du Jokern. Ha fortsatt skoj i tråden. Du är SDs största fan just nu. Häng i. Det kommer bli ensamt i fan-cluben efter HR-rättegången.
Citera
2020-11-23, 10:02
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Rätta mig om jag har fel men om SD inte hade Drive Direktsynk (Googles betaltjänst Workspace kopplat) så kan väl inga synkningar göras från andra enheter? Endast i den lokala enheten hårdisk<>Google Drive/Docs.

Jag slänger snart in ärendet i Googlesupporten.

Inte just då, men så fort han kopplade upp sig igen återspeglades händelserna i alla synkade enheter. Därav blir det i efterhand svårt att bevisa viken enhet saker gjorts på.
Driveappen Backup and Sync säkerhetskopierar och synkroniserar hela tiden till och från Google Drives servrar.
Allt sparas i sin helhet på laptopens lokala hårddisk vilket möjliggör offlinearbete.

Det är dock anmärkningsvärt att SD:s laptop gick offline med tanke på att det är en jobbrelaterad flyttbar enhet som rimligtvis borde ha ett mobilt abonnemang och SD inte hade någon rimlig anledning att gå offline.
Men om han hade med sig laptopen till brottsplatsen så är det troligt att han stängde av nätet ur platsspårningssynvinkel.
Citera
2020-11-23, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Inte just då, men så fort han kopplade upp sig igen återspeglades händelserna i alla synkade enheter. Därav blir det i efterhand svårt att bevisa viken enhet saker gjorts på.
Driveappen Backup and Sync säkerhetskopierar och synkroniserar hela tiden till och från Google Drives servrar.
Allt sparas i sin helhet på laptopens lokala hårddisk vilket möjliggör offlinearbete.

Det är dock anmärkningsvärt att SD:s laptop gick offline med tanke på att det är en jobbrelaterad flyttbar enhet som rimligtvis borde ha ett mobilt abonnemang och SD inte hade någon rimlig anledning att gå offline.
Men om han hade med sig laptopen till brottsplatsen så är det troligt att han stängde av nätet ur platsspårningssynvinkel.

Men Backup and Sync borde väl spara och synka när Google Docs Offline Extension är igång och man gjort dokumenten tillgängliga offline eller? Alltså det rullar på likadant med synken i den lokala datorn/hårdisken oavsett du är online eller offline.

Vilka andra enheter hade SD? Om
han bara använde Backup and Sync med ett privat Google-konto på en jobbdator så låter det lite konstigt. Brukar man inte köra Drive File Stream om man är ett så stort och ”seriöst” företag som Tyréns vad gäller dokumenthantering? Som minimum.

Eller han körde egen sync och backup på Drive för företagets dokument på eget initiativ för det fanns inget alternativ tillgängligt från ”miljardkoncernen”?
Är ovan att arbeta standard bland hans kollegor med privat Gmail/Googlekonto menar jag?
Senast redigerad av Avel 2020-11-23 kl. 10:22.
Citera
2020-11-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt det finns ingen levande själ som har vittnat om att LW blödde vid samlag förutom steffeponken.

Det var ju så att LW tidigare hade haft flera kortvariga sexuella förhållanden med både gifta och ogifta män vid sidan av tvåbarnspappan SD.

Det kan ju faktiskt vara så, att dom män som LW haft samlag med vid sidan av SD kanske också märkte att LW blödde vid samlag men att dessa män helt enkelt skämdes för att berätta om att LW blödde för andra människor.
Citera
2020-11-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack! Ingen mer fråga men mer en reflektion efter att ha kikat runt lite.

En browser kan ju hämta först från cache, sen från network (webservern) men sen även filer i ”fallback” när den försöker ladda sidan.

Fallback som det kallas i Application Cache är alltså filer som sparats i cache men som ska visas på ”hemsidan” om sajten försöker ladda men tappat internet.

Beskrivs i länken nedan så här som exempel:

”Bart Simpson would tell you that you need to be online (for example), and yet for the vast majority of web experiences you get a ‘Dino’ (see chrome://dino).”

Text och funktioner, i t.ex Google Docs då, visas då m h a fallbackfiler. .html, .js osv osv.

Cache Manifest i Application Cache är filen som styr hur och när ladda cache, network eller fallback.

Service worker verkar vara det ”nya” Application Cache. Stabilare.

Ska inte röra till det här men vill poängtera att det inte bara hämtas filer från ”cache” (lokalt) eller ”network” (webservern) utan då från dessa ”offline”(fallback) om datorn förlorat internetkopplingen. Offline/fallback filerna sparas på cache första gången browsern hämtar en sidas filer.

Om filen/filerna runt 23:34 var fallback för att visa en offlinesida eller ej är bortanför min kunskap.

Frågan fortfarande hur de laddades isf. Kan ju finnas timers för timeout och skit bland filerna/funktionerna i offline/fallbackfilerna som aktiveras men det är väl ett långskott.

Tappar browsern networkfiler från servern så kan ju i princip en hel likadan sida laddas upp från cache eller en enstaka eller flera filer från fallback m h a Service Worker (eller Application Cache.) Allt beroende på om det finns inställningar för reload på nåt sätt i browsern. Eller motsvarande funktioner i själva fallbackfilerna då.

Så fallbackfiler är min amatörmässiga take på att något kan ha hänt när laddades från cache även om Google Docs och Chrome var offline.

För den som vill bli än mer förvirrad eller klokare så beskrivs Service Worker här och ett exempel på online resp offlinesida:

https://paul.kinlan.me/offline-fallback-page-with-service-worker/

Så här kan koden se ut:

För den som vill doktorera vidare och gå lika vilse som jag:

https://web.dev/offline-fallback-page/

(Jag la särskilt intresse på ”automatic reconnection attempt countdown” och de demo av offlinesidor som finns i texten)
Vilken tid är det bestämt att mordet skedde ?
Det var mycket "JokerMannen" vid 00:00:00 tiden vilket är osannolikt.
Vet inte varför det läggs så mycket tid på hans Google Sync och automatiska rensning.

Vad som är intressant tycker jag dock att det finns ett glapp av tid, då det inte synkas. (Offline)
Som att han fick "snilleblixt" ifrån klarblå himmel och slog LW med 17 slag.
"Glädjens dag" med ex,frun som han har bedragit i 6 år och lite resfeber på det x3 = 17 ?
Citera
2020-11-23, 11:59
Medlem
Citat:
Det var ju så att LW tidigare hade haft flera kortvariga sexuella förhållanden med både gifta och ogifta män vid sidan av tvåbarnspappan SD.

Det kan ju faktiskt vara så, att dom män som LW haft samlag med vid sidan av SD kanske också märkte att LW blödde vid samlag men att dessa män helt enkelt skämdes för att berätta om att LW blödde för andra människor.
Vi pratar inte om 14-åringar. Att utgå från sina egna preferenser är ofta bra, men i detta fall tror jag du i är ensam om att skämmas för att din partner blöder vid sex. Det gör nästan alla kvinnor vid något eller några tillfällen. Inget konstigt med det. Och OM LW blött mycket och ofta vid sex så kan jag nog garantera att vi fått läsa om det i fler vittnesmål än SDs.
Citera
2020-11-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Vilken tid är det bestämt att mordet skedde ?

@Dalaan och @Dalaan:s har deklarerat tre olika tidsangivelser då de hörde emanerande kvinnoskrik av panikartad styrka vilka då kom med intervall.

1 ) Vid klockan: 23:28-tiden

2 ) Vid klockan: 23:29-tiden

3 ) Vid klockan: 23:30-tiden

När @Dalaan:s hade satt sig i sin bil vid klockan: 23:40-tiden, hade kvinnoskriken tystnat.
Citera
2020-11-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi pratar inte om 14-åringar. Att utgå från sina egna preferenser är ofta bra, men i detta fall tror jag du i är ensam om att skämmas för att din partner blöder vid sex. Det gör nästan alla kvinnor vid något eller några tillfällen. Inget konstigt med det. Och OM LW blött mycket och ofta vid sex så kan jag nog garantera att vi fått läsa om det i fler vittnesmål än SDs.

En människa kan faktiskt känna det som väldigt pinsamt att berätta om sitt sexuella liv för andra människor, framför allt om kvinnan blött vid samlag.

Efter som LW hade flera kortvariga sexuella förhållanden med både gifta och ogifta män, så i just detta fallet beträffande de gifta män som LW tidigare haft samlag med vid sidan om SD ... då är det inte konstigt alls att dessa gifta män tigit som muren om LW:s vaginala blödningar.

En låg på soffan och väntade, och den andra, låg på övervåningen i EW:s säng och hade samlag med LW då LW:s dotter plötsligt kom in i rummet och upptäckte detta.
Citera
2020-11-23, 12:28
Medlem
Citat:
@Dalaan och @Dalaan:s har deklarerat tre olika tidsangivelser då de hörde emanerande kvinnoskrik av panikartad styrka vilka då kom med intervall.

1 ) Vid klockan: 23:28-tiden

2 ) Vid klockan: 23:29-tiden

3 ) Vid klockan: 23:30-tiden

När @Dalaan:s hade satt sig i sin bil vid klockan: 23:40-tiden, hade kvinnoskriken tystnat.
Det stämmer. Jag citerar: Johan berättade att han precis var på väg att somna in när han fick höra skrik utifrån. Han
uppfattade det som kvinnoskrik. Sovrumsfönstret var öppet. Fönstret är placerat så att det
längst med Dammvägen. Han hörde skriken 3-4 gånger innan han väckte Emelie. Intervallen
mellan skriken var ca 5 sekunder. Detta var natten/kvällen mellan den 14 och 15 maj 2018.
Tidpunkten när han hörde första skriken var runt 23.30-tiden. Emelie hörde också skriken.
Kvinnoskriken upphörde efter några minuter. Johan och Emelie var fortfarande kvar i
lägenheten när kvinnoskriken slutade.

Vi kanske dock inte ska dra slutsatsen att kvinnoskriken slutade när SD fortfarande var på plats vid mordtillfället. Han kan ha trott att han gjort slut på henne 23.30 och cyklat hem. Men kom senare på att han måste ta hand om hennes mobil. Under tiden hade Lena fortsatt skrika ett par minuter men sen avlidit. Det är inte ens säkert att hon skrek under tiden hon var slagen - hon kan haft fullt schå med att skydda sig. Notera också att rättsläkaren påstår att hon kan ha varit vid liv ett tag efter att SD försökt mosa henne.

SD påstår att han var ute med cykeln åtminstone tre gånger den natten. TRE GÅNGER. Detta ändrade han när han förstått ur fupen att det inte fanns ett enda vittne när han cyklade runt i Hjärsta. Då ändrade han sig och sa att det var nog en annan kväll. Exakt på samma sätt ändrade han sig när det gällde blödandet. Det fanns inte något blod hemma hos honom att tala om. Då ändrade han sig där med. Men det visste inte HD under rättegången - hon fortsatte att prata om att LW blödde för det hade LW minsann själv sagt. Mycket märkligt alltihop.
Citera
2020-11-23, 12:31
Medlem
Citat:
En människa kan faktiskt känna det som väldigt pinsamt att berätta om sitt sexuella liv för andra människor, framför allt om kvinnan blött vid samlag.

Efter som LW hade flera kortvariga sexuella förhållanden med både gifta och ogifta män, så i just detta fallet beträffande de gifta män som LW tidigare haft samlag med vid sidan om SD ... då är det inte konstigt alls att dessa gifta män tigit som muren om LW:s vaginala blödningar.

En låg på soffan och väntade, och den andra, låg på övervåningen i EW:s säng och hade samlag med LW då LW:s dotter plötsligt kom in i rummet och upptäckte detta.
Låg och väntade. Kära du. Nu får du ge dig. Han låg och SOV på soffan. Du börjar bli lika ihärdig som Snor-Johan. Riktigt obehagligt. Nå, du får väl fortsätta med dina fantasier. Att du tar upp S-Js stafettpinne säger mycket.

Låt nu LW vila i frid Jokern. Hon är död. Ihjälslagen. Och SD kommer åka dit på det, tro mig. Han ÄR mördaren, ingen annan.
Citera
2020-11-23, 12:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nej, nu far du med osanning!
Det finns inget vittnesmål utom E*ster som såg händelsen som har berättat det du nu hävdar!
Nu ska du ta och tänka på barnen och inte "smutsa" ner E*sters vittnesmål på det sättet! De har fått lida tillräckligt!!!

A 147/67

"E*ster berättar om ett tillfälle under vintern/våren-18 när hon kom hem till mamma för att
hämta en tröja. Det var pappavecka och alla tre barnen var hos pappa.
När hon kom in så möttes hon av en kille som låg i soffan och sov, när hon sedan kom upp
till sitt rum så låg mamma och en främmande kille i E*sters säng.
E*ster säger att hon hade försökt att ringa innan hon kom dit eftersom det var deras
överenskommelse, hon fick inget svar och gick in i huset ändå.
E*ster tyckte ändå att det var jobbigt att mamma och den där killen låg i hennes säng.
Mamma sa senare att det var en kille från Stockholm, hon fick aldrig veta något namn på
killen.
"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in