Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Varför skulle det inte vara det?
Hur kan du inte se mönstret med det som händer i omvärlden? Hur kan media agera så i symbios med övriga länder inom västvärlden? Varför är media så aktivistiskt och partisk idag? Varför ogillar alla medier Trump? Varför rapporterar man inte neutralt? Varför stänger man ner en hel världsekonomi för ett virus som dödar ca 0,1-1% av dom de smittar? Varför riskera att stänga ner som kommer få förödande konsekvenser såsom svält, krig och fattigdom? Varför behöver man gå till andra informativa källor för att förstå hur man kan agera så vårdslöst och ej rationellt?
Om man inte är cynisk över utveckligen i dagens samhälle är man antagligen ej insatt i geopolitik eller så är man bara naiv och godtrogen.
Fast inget av det du skriver leder logiskt till någon slutsats som är nödvändigt sann. Utan det hela börjar ju med antagandet om att alla mäktiga och rika oftast globalister är cyniska i allt de gör och står för. De är helt enkelt onda och ett hot mot övriga människor med en agenda man motsätter sig.-
Därefter utgör allt som man ser som problem i vår värld som ett bevis för detta. Bakvänt resonamang som man med hjälp av skulle kunna sägas bevisa precis vad som helst. Världen är cynisk och brutal. Vi föds och dör utan någon egentlig mening.
Det betyder inte att allt som sägs och görs automatiskt är en del av någon ond plan och utgör hot mot oss vanliga dödliga och saker kan faktiskt inträffa av orsaker som inte utgör en del av någon plan.
Jag vet att allt jag skrivit ovan är meningslöst då det är jag som inte anses se alla ständiga kopplingar som hör ihop eller att jag inte får min information från medier av otvivelaktiga och självutnämnda sanningssägare. Lek med tanken att det kanske inte alltid är så trots allt