2020-11-22, 07:01
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är tekniker som tittar på detta.
Men eftersom sidan till stor del finansieras via donationer, och färre vill ge donationer när det strular, så är våra möjligheter begränsade. Men med detta sagt, så ska det givetvis fixas. Det är högprioriterat.
Jag har vid tillfällen haft problem att besöka Flashback med VPN, och stängt av VPN, och då har allt funkat utan problem. Men jag har också befunnit mig i en situation där det varken funkar med eller utan VPN, och där det inte heller går att komma åt sidan via mobil. Samtidigt som andra inte har några problem alls. Så problemet är inte helt enkelt att lokalisera.
Det tar tid att hitta problemet, och vi borde vara fler som arbetar med det. Men att plocka in fler som arbetar med Flashback kostar samtidigt pengar, och i den situationen vi befinner oss just nu, så skulle Flashback inte överleva med fler som arbetade med Flashback. Vi har därför minskat resurserna dramatiskt, så att vi kan överleva även långsiktigt. Inte bara ett år, utan fem år år, tio år, osv.
Det betyder inte att att problemet du beskriver är oviktigt, utan att det tar tid att åtgärda. Skulle vi lägga större resurser på att åtgärda det snabbare, så skulle vi eventuellt äventyra Flashbacks överlevnad. Vilket vi inte vill. Vi ser positivt på framtiden, men med minskade intäkter så tar vissa saker bara lite längre tid att åtgärda. Jag beklagar detta, men hoppas att du kan förstå prioriteringen. Den beror inte på ointresse eller lathet, utan för att göra det i den takt som är bäst för forumet långsiktigt.

admin

Bumpar mitt senaste svar i tråden.
Vi har inte glömt bort problemet.
Det jobbas på det. Men väldigt svårt att lokalisera problemet då det funkar utmärkt för vissa.
Min tidigare teori att det var vissa som blockerades pga att deras nät varit delaktiga i DDoS-attacker behöver dock inte stämma. Finns mycket som tyder på att det är något helt annat. Är flera som felsöker. Inte bara Flashbacks tekniker.

admin
Citera
2020-11-22, 10:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Mm vi får se.. Felet kvarstår för mig. Fler stunder som jag inte kan komma in än tvärtom

Ja, uppenbarligen ropade jag hej för tidigt. Exakt 17.00 på fredag dog Flashback för mig, och först nu kunde jag komma in igen.

Detta att problemen främst inträffar under icke-kontorstid har jag iofs sett förr. Kanske är det DDOS-bottarna som kör igång när folk gått hem för dagen.
Citera
2020-11-22, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Fler som fortfarande har problem eller?

Ja hela jävla tiden finns det en sajt som funkar bättre än denna?
Citera
2020-11-22, 12:31
Medlem
Själv har jag nästan dagligen haft svårt att komma in på flashback. Oftast är sidan extremt trög i ungefär en halv till en timme och det sker 2-3 gånger per dag, nu senast för en timme sen. Alla andra sidor jag besöker fungerar utmärkt.
Citera
2020-11-22, 13:11
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Vad är det som händer, kommer knappt ej in på sidan?
Citera
2020-11-22, 16:03
Medlem
Uncorruptables avatar
Idag massor med krångel på flashback mellan 11.00-15.00. Man kunde inte logga in, tog en evighet ladda en sida, fungerade uselt.

Nu fungerar det igen.
Citera
2020-11-22, 16:38
Medlem
Kan det här pissforumet fungera någon gång, det blir uppriktigt sagt irriterande när man försöker redigera eller posta något.
Citera
2020-11-22, 22:39
Medlem
TheBusters avatar
Tror jag har Fb c:a 30min per dag sedan en vecka, ingen info. Jag komer stoppa min inbetalning tills det är löst eller iaf en förklaring
Citera
2020-11-23, 10:58
Medlem
Mailmanss avatar
Blockerar TELE2 flashback?

Har märkt att jag ofta inte kommer åt flashback via min lur med tele2 byter jag till Telenor så funkar det direkt. (Återkommande problem senaste 2 månaderna).

Har hänt att det inte funkat på ett par timmar.

Är det fler än jag som upplever detta?

(Mod får gärna flytta tråden om den är fel).
Citera
2020-11-23, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Har märkt att jag ofta inte kommer åt flashback via min lur med tele2 byter jag till Telenor så funkar det direkt. (Återkommande problem senaste 2 månaderna).

Har hänt att det inte funkat på ett par timmar.

Är det fler än jag som upplever detta?

Har upplevt samma sak. Jag kör dock via vpn så problemet borde inte bero på att tele2 blockar...?
Citera
2020-11-23, 11:05
Medlem
Konstigt men har upplevt samm för mig på Tele2 att ofta går inte Flashback att ladda på mobilen medans annat laddas direkt.

Samt på desktop aldrig upplevt att det bara står och laddar som att den får timeout.
Citera
2020-11-23, 11:16
Medlem
Kanske ringa o fråga Tele2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här