2020-11-23, 10:51
Medlem
[quote=Tom.Of.Finland|73703864]Hon är för galen menar Trump./QUOTE]

Har du hört det där direkt från Trump eller någon annanstans än från vänstervriden media?
2020-11-23, 10:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hon är för galen menar Trump.

Har du hört det där direkt från Trump eller någon annanstans än från vänstervriden media?

Aftonbladet 30 min sedan.
2020-11-23, 10:52
Medlem
Citat:
[

Aftonbladet 30 min sedan.

Just det. Tänkte väl det.
2020-11-23, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Buuhuu. Det är taskigt mot negrerna. Trump är rasist!

Demokraterna gjorde lagändringar för att kunna genomföra valet på det sättet det gjordes. Detta kan visa sig vara mot konstitutionen. Man vill alltså räkna de lagliga rösterna - och ta bort de olagliga, om det visar sig att Demokraternas lagändringsstunt strider mot konstitutionen.

Försent. Trump har haft 4 år på sig att förändra eller stämma delstater för olika rösträttsregler han inte gillar men rösträtten kan inte dras bort i efterhand av delstaterna. Högsta domstolen har inget med saken att göra.
2020-11-23, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Varför duckar du angående Powells påståenden angående dessa 450 000 röstsedlar där man bara har röstat i presidentvalet? Inga i tråden går ut och stöder och/ eller förklarar varför detta är valfusk.
Kan du förklara varför detta är bevis på valfusk?

Nu vet inte jag vilken valkrets det där rör sig om, men det kan finnas andra saker som bidrar till misstanken om fusk. Jag läste om ett vittne som har räknat röster i 20 år och i det här valet uppstod en hel del konstigheter angående poströster.

Vittnet påstod att poströsterna inte var vikta, d.v.s. hade inte vikts ihop och stoppats i ett kuvert.

Papperet i poströsterna var av en helt annan kvalitet än vanligt.

Poströsterna såg inte ut att vara ifyllda med en penna.
2020-11-23, 10:58
Medlem
zarrelitos avatar
Nu har jag inte hängt med i tråden på ca 1 vecka pga verkligheten, Kan någon göra en snabb sammanställning så man kommer in i matchen igen? Eller är det samma snack om att det kommer nya big announcements soon?
2020-11-23, 10:58
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Försent. Trump har haft 4 år på sig att förändra eller stämma delstater för olika rösträttsregler han inte gillar men rösträtten kan inte dras bort i efterhand av delstaterna. Högsta domstolen har inget med saken att göra.

Varför arbetas det så febrilt, om det nu är försent?
2020-11-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Varför arbetas det så febrilt, om det nu är försent?
Från början handlade det nog om att man högg efter varje halmstrå, dessutom trodde Trump nog verkligen att de domare som utnämnts under honom därmed är hans legohjon och kommer att göra precis som han vill.

I nuläget börjar det nog sjunka in hos Trump att han har förlorat och inte kommer att kunna sitta kvar i Vita huset, men han är (antar jag) nu mindre inriktad på att verkligen vinna i domstolen. Den ansträngningen är delvis en fasad, det verkliga målet är att sälja in en dolkstötslegend till sina fans, en stark myt att "jag vann egentligen valet men de stal det från oss, t o m domstolarna spelade med i detta fula spel!". Det kan han mycket väl göra även om han åker på moppe i domstolarna.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-11-23 kl. 11:24.
2020-11-23, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Nu vet inte jag vilken valkrets det där rör sig om, men det kan finnas andra saker som bidrar till misstanken om fusk. Jag läste om ett vittne som har räknat röster i 20 år och i det här valet uppstod en hel del konstigheter angående poströster.

Vittnet påstod att poströsterna inte var vikta, d.v.s. hade inte vikts ihop och stoppats i ett kuvert.

Papperet i poströsterna var av en helt annan kvalitet än vanligt.

Poströsterna såg inte ut att vara ifyllda med en penna.

Stämmer det vittnesmålet så kan det absolut indikera på valfusk, men då måste vittnet presenteras och accepteras av en domstol.
Sen är det ju helt klart att poströstning har använts i detta valet mycket mer frekvent än tidigare val p.g.a Corona bla. så vittnet kanske var ovan alternativ fusk har förekommit.

Det finns en hel del incidenter som indikerar valfusk och om jag inte missminner mig även fall där det har bevisats.
Vilket är normalfallet i princip alla större val, det som förvirrar bilden är alla dess paralella utredningar där min uppfattning är att mycket verkar vara rena spekulationer och de kan få till följd att de riktiga incidentena döljs.

Jag är helt övertygad om att det förekommit fusk och manipulationer, men är riktigt skeptisk till den show trumpgänget verkar köra. Dessutom verkar det lite knepigt vem som är med eller inte.
Den här Powell verkar jag både vara en del av eller inte och för närvarande verkar det vara svävande om hon är med eller aldrig har varit med eller fått sparken.

jag tror tyvärr att vi alldrig kommer att få fram en sant svar då Tump är extremt duktig på att lägga rökridåer/ alternativt att i princip resten av världen är i maskopi för att störta honom.
2020-11-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Hon har i princip vunnit Flynn-fallet, åtminstone i allmänhetens ögon. Om det rört någon annan än Trump så hade domaren redan avslutat det. Det är faktiskt ganska underhållande hur Trump verkligen lyckats reta i princip alla. Trump lär förlora valet, men han kommer ändå stå där som en segrare då han lyckats avslöja hur partiskt både media och domare i rättssystemet agerar.

Nja, lite off-topic men relevant då det har att göra med Powells trovärdighet och kompetens. Det var snarare så att Bill Barr tvingade Sullivan (presiding judge) att släppa åtalet.

Se, exempelvis, https://www.nytimes.com/2020/09/29/us/politics/michael-flynn-emmet-sullivan-hearing.html för en tillräckligt neutral genomgång.

Dvs, Sidney Powell har absolut inget att göra med att Flynn inte sitter inlåst. Det handlar bara om bråk internt i DoJ där Barr vill lägga ner / frikänna, och strong-armar Sullivan. Sullivan däremot försöker lyfta ärendet och få ett utlåtande kring hur han och andra ska bete sig när det finns misstänkt politisk motivering bakom Barrs order till Sullivan att avsluta fallet.

Så för att sammanfatta:

Citat:
Hon har i princip vunnit Flynn-fallet

Nej.

Citat:
åtminstone i allmänhetens ögon

Kan jag inte uttala mig om.

Citat:
Om det rört någon annan än Trump så hade domaren redan avslutat det

Ja, och Flynn hade blivit dömd och skulle just nu vara inlåst.

Citat:
Trump lär förlora valet

Trump har förlorat valet redan, han kör bara spel för gallerierna.

Citat:
men han kommer ändå stå där som en segrare då han lyckats avslöja hur partiskt både media och domare i rättssystemet agerar.

Han kommer stå där som en förlorare på grund av att "fienden" fuskade enligt flera, vilket är det han vill uppnå för att basen ska finnas kvar till 2024.
2020-11-23, 11:11
Medlem
Citat:
Sindy Powell har fått sparken av Trump. Hon är för galen menar Trump.

Japp. Nu är det kört för Trump. Hon kommer säkert gå ut och hävda att Trump betalar henne för att ljuga, som straff alltså.

Det är dags för Trump att avsluta sitt presidentskap igenom att införa massa saker och sedan lämna.
Fake News.
https://www.theguardian.com/us-news/2020/nov/23/trump-campaign-cuts-ties-with-attorney-sidney-powell-after-bizarre-election-claims
Källa.
Hon har ej fått sparken.
2020-11-23, 11:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vilka pajser de är! Nu har Trumpen redan sparkat sin advokat Powell som tillsattes för en vecka sedan. Vilken fars! Och jag såg videon på Giluiani där det rann svart vätska nedför hans kinder på en presskonferens. Vilket skådespel!

Är det idag som PA och MI låses in till Biden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in