2020-11-22, 23:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
https://twitter.com/JennaEllisEsq/status/1330638034619035655

Haha de distanserar sig redan med din stjärna

Twitter på en bild som vilken tomte som helst kan ha gjort? bra bevis där! kom gärna med något mer tillförlitligt
2020-11-22, 23:54
Medlem
happyhippoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
https://twitter.com/JennaEllisEsq/status/1330638034619035655

Nej det gjorde redan Team Trump legal team som nu distanserar sig från Powell. Som sagt, det är samma dynga de ska kränga på SCOTUS och det hamnar i papperskorgen

Jag beklagar sorgen, och då ska du veta att jag inte står på någon sida . Tungt va?

Tror inte de har slängt ut henne eller något dyl, de ligger något annat bakom detta statement.
Vi får se imorgon vad det är
2020-11-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Twitter på en bild som vilken tomte som helst kan ha gjort? bra bevis där! kom gärna med något mer tillförlitligt
Jenna Ellis är en i teamet och deltog i presskonferensen från RNC i fredags - menar du att hennes konto är hackat eller?
2020-11-22, 23:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Tror inte de har slängt ut henne eller något dyl, de ligger något annat bakom detta statement.
Vi får se imorgon vad det är
Powell ska köra sitt eget rejs, helt enkelt. Antingen har de andra bestämt sig för att hon är tokig eller så går man skilda vägar nu för att något är under uppsegling. Har vi tur rör det sig om att vilja maximera sina vinstchanser. Har vi otur har de kort och gott beslutat dumpa Powell. Vem vet — hon kan ha fått något på sig. Hon skräder inte precis orden.
2020-11-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Källa på hur mycket som Trump har spenderat?

Det är jäkligt misstänkt att Demokraterna har spenderat nästan 5 gånger mera sedan förra valet.

Jag antar att det kostar en hel del att betala folk som riskerar långa fängelsestraff för bedrägeri och eventuellt förräderi.
Du vet uppenbarligen nada om hur amerikanska valkampanjer finansieras, och hur oerhört mycket pengar som normalt går åt.
2020-11-23, 00:00
Medlem
Gusselbys avatar
Någon som har hört någon förklaring till det Crowder tog upp här?

Ca 40 min in börjar det.
https://youtu.be/gDb7uQ76oJU

Såg det när det sändes men det han tar upp handlar ungefär om att han har hittat underligheter i Wayne county (han är född där, flyttade därifrån som väldigt liten men kom tillbaka som 18-åring så han kan countyt rätt bra liksom en till i studion om jag hörde rätt).

Det han beskriver är registrerade röstare och turnout. Ungefär. Han visar på turnout inne i Detroit city, i genomsnitt ca 15% (blått område) och turnout i övrigt i countyt (traditionellt röda områden) är rätt så mycket högre. Man ser alltså registrerade röster och turnout. Det han vill peka på är mail-in-ballots inne i Detroit city.
Vartenda distrikt där har på dessa röster 0 förregistrerade röstare men 173 000 har ändå röstat, och 97% av dessa röster gick till Biden.

Kanske kräver Steven Crowder en kort presentation för dem som inte känner till honom. En alldeles egen sorts människa enligt mitt tycke. Han beskriver sig själv som kristen konservativ. En snygg kille, 33 år. Programmet är roligt, de sitter vanligtvis 5 snubbar och dividerar med torr humor allt möjligt men det handlar om samhälle och politik. Crowder har ganska högt tonläge.

Det är kul att ta in åsikter från olika håll.
2020-11-23, 00:00
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Det är helt OSANNOLIKA SIFFROR:

2016 Cobb County Sammanlagda antalet röster: 313 033

Clinton : 160 121 = 51,15 %

Trump: 152 912 = 48,84 %

2020 Sammanlagda röster: 386 933

Biden: 221 816 = 57.32 %

Trump: 165 114= 42.67 %

ANALYS: Från 1964-2012 ( förutom 1976) har detta county varit republikanskt. Från att gå från illrött i årtionden till att bli mörkblått på några år är osannolikt. Trump ÖKAR antalet röster i countyt men slaktas med 14,65 % jmf med 2016. Demokraternas röstantal ökar med 38,5 %(!). Den säger att antalet röstberättigade har ökar får motbevisa detta då. Hur många nya röstberättigade i Cobb County? Visa röstlängder som bevis.

För mig är detta siffror som bevisar att ökningen av röstantalet kan bara göra genom fusk. Ni får gärna motbevisa detta påstående.

2016 Dekalb County: Sammanlagda röster: 302 848

Clinton: 251 370 = 83.0 %

Trump: 51 468 = 17 %

2020 Sammanlagda röster: 367 207

Biden: 308 769 = 84,08 %

Trump: 58 438 = 15,92 %

ANALYS: Ett skoldistrikt som har från otroliga siffror 2016 till extrema siffror 2020. Trump ÖKAR med 7000 röster.

2016 Fulton County Sammanlagda röster: 414 834

Clinton: 297 051 = 71,6 %

Trump: 117 783 = 28,4 %

2020: Sammanlagda röster: 518 799

Biden: 381 179 = 73,47 %

Trump: 137 620= 26,52 %

ANALYS: Ett demokratiskt fäste sedan urminnes. 104 000 nya röster från 2016. 84 000 av dem demokratiska. Trump ökar med 20 000 antalet röster.

2016 Gwinneth County Sammanlagda röster: 313 051

Clinton: 166 153 = 53.07 %

Biden: 146 989 = 46,95 %

2020 Sammanlagda röster: 409 851

Biden: 242 490= 59.16 %

Trump: 167 361= 40,83 %

ANALYS: Osannolika siffror. Biden ökar försprånget från 19000 röster till 75000 röster. Demokraterna ökar röstantalet med omöjliga 46 %. Ett relativt jämt 2016 blir fullständig kross med 18.33 %.

Det är inget fel att ha en hypotes. Ditt problem är däremot att du sedan inte gräver. Gör det, så både lär du dig mer och slipper dumma dig i onödan.

Jag tar dit första exempel: Cobb County.

Du: "ANALYS: Från 1964-2012 ( förutom 1976) har detta county varit republikanskt. Från att gå från illrött i årtionden till att bli mörkblått på några år är osannolikt. Trump ÖKAR antalet röster i countyt men slaktas med 14,65 % jmf med 2016. Demokraternas röstantal ökar med 38,5 %(!). Den säger att antalet röstberättigade har ökar får motbevisa detta då. Hur många nya röstberättigade i Cobb County? Visa röstlängder som bevis.

För mig är detta siffror som bevisar att ökningen av röstantalet kan bara göra genom fusk. Ni får gärna motbevisa detta påstående.
"

Osannolikt? Du tycks dels utgå från att verkligheten är statisk, dels blunda för verklig fakta.

1. I detta tidigare röda county slog Clinton Trump som sagt med ett par procent och fick nästan 48% 2016. Förändrings var alltså redan på gång.

2. För två år sedan vann demokraten Stacey Abrams med 53% i guvernörsvalet. Biden fick nu drygt 56%

3. Du utgår ifrån att det är samma befolkningsstruktur här som för 20 år sedan. Det är som att tro att Söder eller Telefonplan i Stockholm bebos av gamla knegare. Att Årsta bara bebos av pensionärer. Jag länkar här en artikel som skrev om denna förändring 2018.

https://www.11alive.com/article/news/politics/stacey-abrams-wins-cobb-and-gwinnett-counties-once-reliable-republican-strongholds/85-612048864

https://www.cobbcounty.org/elections/reference/history

https://cobbcountycourier.com/2018/03/cobb-county-young-adult-population-undergoing-dramatic-changes-in-race-national-origin/

https://www.cobbcounty.org/communications/news/statement-board-elections-and-registration-concerning-social-media-posts
2020-11-23, 00:02
Medlem
Sidney Powell verkar ha blivit dumpad av Team Trump, inger ju inte direkt förtroende i hennes galna påståenden. Fast det gjorde ju inte hennes Qanon tro heller för den delen.
2020-11-23, 00:07
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Jag vet naturligtvis inte om hon har rätt - det jag har uppfattat av de poddar som är av pro-Trump karraktär och genom de få direkta uttalanden hon gjort så är damen inte alltid lätt att tolka, den sifferexercis hon lägger fram ändras ju mer dom har rotat i rådatan och genom den dokumentation som gjorts tillgänglig för teamet (och mer teorier/slutsatser kan påvisas), om detta är komplett material låter jag vara osagt.

Men enl henne så kan klara repetitiva oegentligheter bevisas, ett mönster som uppkommit inom olika valkretsar, alla med demokratiskt styre, att antalet är just 450.000 i skillnader på presidentvalet o övriga har jag inte uppfattat, däremot som du säger synliggörs stora skillnader i vissa stater, till skillnad från andra stater som t ex Ohio o Florida, även dom sk swing-states. Dessa statistiska avvikande mönster ger en "ping" i en matematisk begåvad hjärna, och som sagt när dom tittde närmare upptäcktes (det förmodade) fusket.

Tack för svar. Jag har märkligt nog bara mötts med tystnad i denna fråga.

Jag talar fortfarande om "mysteriet" med dessa röster i swings states (för andra stater tar Powell inte upp). Powells problem, och bevis för röstfusk, är att dessa röster bara har Biden förkryssat. Väljarna har alltså inte kryssat vidare på andra demokrater i t.ex. senatsvalet. Detta är enligt Powell ett bevis på valfusk. Dessa har alltså kryssats för av fuskare som lagt till dem bland legala röster, enligt henne.

Är du också av den uppfattnings och vad grundar du det på i så fall? Vad är det konstiga?
2020-11-23, 00:12
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag vet. Jag har sett massa konkreta saker i denna tråd. Men det är för att jag tittar igenom vissa saker ordentligt. Jag öppnar inte länken och sen frågar en person jag inte litar på vad det är för något, som du gör.

Inläggen ligger ju kvar så alla kan se gå tillbaka och läsa

1. att du lägger ord i min mun. 2. och att du undgår att diskutera en konkret fråga utifrån en länk.

Det är synd för diskussionen och den kritiska granskningen. Fast ditt syfte är gissningsvis det motsatta.
2020-11-23, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Tack för svar. Jag har märkligt nog bara mötts med tystnad i denna fråga.

Jag talar fortfarande om "mysteriet" med dessa röster i swings states (för andra stater tar Powell inte upp). Powells problem, och bevis för röstfusk, är att dessa röster bara har Biden förkryssat. Väljarna har alltså inte kryssat vidare på andra demokrater i t.ex. senatsvalet. Detta är enligt Powell ett bevis på valfusk. Dessa har alltså kryssats för av fuskare som lagt till dem bland legala röster, enligt henne.

Är du också av den uppfattnings och vad grundar du det på i så fall? Vad är det konstiga?
https://www.tableau.com/data-insights/us-election-2020

stater bredvid varandra med inverterade röstantal är lite skumt,
2020-11-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
det roliga är att det går att läsa mellan raderna

Finns inget att läsa av. Med detta distanserar man sig legalt med Powell. Inget annat, ingen hemlig plan vad du än fantiserar om.

Jag beklagar sorgen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in