2020-11-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Tills alla utredningar och domstolar fastslår om det är fusk eller ej såklart. Det har gått typ två veckor. Är du stressad? Demokraterna höll ju på i 4 år.

Demokraterna höll ju på i 4 år men nu är det ombytta roller
som tyvärr inte heller kommer att leda till något resultat.
2020-11-22, 17:24
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om fusket inte är så stort och "alla" är med på det så kanske man struntar i att tillföra fysiska röstsedlarna. Nu blev fusket så stort att frågan om valfusk uppstod och man var tvungen att plocka fram fejkade röstsedlar en masse, men uppriktigt sagt så vet jag inte. Jag är inte insatt i hur det fungerar och vilka kontrollmekanismer som finns. Jag refererar till sådant som jag hört från den oerhörda mängd klipp och länkar vi fått i tråden.

Valfusket i USA har, som i Sverige, skett på flera olika nivåer. Innan valet, påtryckningar, falska valsedlar, manipulering etc men det breda fusket verkar har gjort på mjukvarunivå.

Om man introducerat stora antal falska röstsedlar så spelar det väl ingen roll om man räknar om dem?

Tidigare spekulerades det kring att valsedlar märks med vattenstämpel men det har man inte hört något mer om.

Jag har letat efter bettingbolag som fortfarande har bett för Trump, någon som har tips?
2020-11-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Herregud, kolla vad han gör? Han kollar en ratio på något av alla precinct, sen hittar han samma någon annanstans, fem minuter senare, två timmar senare, konsekvent tidsintervall vilket han mumlar " global update" ur luften. Var det det här som lades fram av giullani förstår jag varför domaren skällde ut honom. Tänk själv, skulle man sätta upp fusket så? Det förklarar inte heller er förra smoking Gun med hoppande röster på CNN. Det är inte en konsekvent teori det är en snubbe som sitter och realtidsefterhandskonstruerar i ett excelark.

Jag gör ett undantag och svarar fast att jag inte tänkt det, sedan middag

Du förstår alltså inte och då måste det vara fel. Du tycker alltså inte det verkar mysko att det ser så "rent" ut.

Du tycker inte att det ser konstigt ut att flera Precinkt har samma förhållande/ratio i rad tidsmässigt när dessa har rapporterat klart så förs samma förhållande över på andra precinkt som rapporterar samma förhållande. Förstår du hur osannolikt detta är? Ser precis ut som att det är en algoritm i farten annars så skulle det skilja sig mer.

Till exempel för att åskådliggöra vad jag menar

45:8
45:12
45:6
45:10

inte som nedan

Förstår du hur osannolikt det är att du får 45:8 fem gånger i rad och sedan så förs samma ratio över på nästa 3,4,5 Precinkt.

Sedan byts ration och det börjar om

Försök själv med en tärning så får du se hur svårt det är att slå samma flera gånger i rad
2020-11-22, 17:31
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Räknar du antalet röster vid en omräkning så kan du matcha det antalet med röstlängden.

Fast ett av de vanligaste orsakerna till valfusk är just att röstlängderna är felaktiga.

Powell säget att kanske 3 miljoner döda har röstat i detta val. Hur kan man lita på röstlängden när sådana här uppgifter kommer fram??

Powell säger det. Men det har inte hänt. En viss skillnad. Däremot är detta ett bevis på påstått valfusk. Men skulle inte bevisen hållas hemliga. Mysko.

Mike Pence
2020-11-22, 17:49
Moderator
vfs avatar
Regel 0.06 gäller även den här tråden, INGA kommentarer i tråden om moderatoråtgärder är tillåtna, efterlev eller bli varnade/Mod
2020-11-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Powell säger det. Men det har inte hänt. En viss skillnad. Däremot är detta ett bevis på påstått valfusk. Men skulle inte bevisen hållas hemliga. Mysko.

Mike Pence

"ett bevis på påstått valfusk" = ett bevis på att någon har funnit det mödan värt att kasta fram påståenden om valfusk, right? Ja, inspelningar och tweets finns ju, så...

Affidavits-brev är inte bevis för någonting, i sig själva och så länge dessa vittnen inte har korsförhörts i domstol.
2020-11-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Vad var det då jag gjorde?

Om jag tolkar dig rätt så tycker du alltså att en lobbyorganisation är rätt organisation för att bedöma dess medlemmars acumen?

Jag tycker det låter ganska knasigt, ungefär som att fråga DNC vad det tycker om Trump eller att läsa om Ulf Kristofferson hos Civilekonomerna eller MUF, då de är djupt partiska.
Varför skulle dom inte uppge korrekta uppgifter?

Det viktiga är ju att i dom kretsar Sidney Powel rör sig så känner man till hennes renommé då är det ju ganska ointressant vad du har för syn på det.
2020-11-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Jag gör ett undantag och svarar fast att jag inte tänkt det, sedan middag

Du förstår alltså inte och då måste det vara fel. Du tycker alltså inte det verkar mysko att det ser så "rent" ut.

Du tycker inte att det ser konstigt ut att flera Precinkt har samma förhållande/ratio i rad tidsmässigt när dessa har rapporterat klart så förs samma förhållande över på andra precinkt som rapporterar samma förhållande. Förstår du hur osannolikt detta är? Ser precis ut som att det är en algoritm i farten annars så skulle det skilja sig mer.

Till exempel för att åskådliggöra vad jag menar

45:12
45:6
45:10

inte som nedan

Förstår du hur osannolikt det är att du får 45:8 fem gånger i rad och sedan så förs samma ratio över på nästa 3,4,5 Precinkt.

Sedan byts ration och det börjar om

Försök själv med en tärning så får du se hur svårt det är att slå samma flera gånger i rad
Beror på hur mycket data man letar i, men nu när jag kollar lite närmare - du vet att Philadelphia inte kör Dominion va?
2020-11-22, 18:04
Medlem
Lite info om hur det hänger ihop vad gäller myndigheter och Dominion, Smartmatic och George Soros

Krebs är anvsvarig chef på CISA, där dom två aktuella valfuskföretagen Dominion och Smartmatic också sitter i styrelsen.

CISA, är den myndighet som är ansvarig för säkerheten och som gick ut med att valet var "säkert"?
https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/smartmatic-director-admitted-2017-system-able-create-least-one-million-phantom-votes-years-venezuela -election/

"According to Townhall, the Department of Homeland Security’s Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA) issued a statement last week defending the integrity of the 2020 election. The problem, however, is two of the main election software companies that have been called into question – Dominion Voting Systems and Smartmatic – sit on CISA."

Och här har vi en annan intressant koppling:

https://thehill.com/policy/cybersecurity/471577-dhs-cyber-agency-invests-in-election-auditing-tool-to-secure-2020

"DHS’s Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA) is partnering with non-profit group VotingWorks on an open-source software tool known as Arlo, which is provided to state and local election officials for free."

VotingWorks som skapades av CTD och CTD som sitter i knäna på inte mindre än George soros?

https://www.influencewatch.org/non-profit/voting-works/

Voting works was created within and incubated by the left-leaning Center for Democracy and Technology (CDT). [3] [4] CDT’s major donors include large left-of-center foundations, including George Soros’s Foundation to Promote Open Society, the Ford Foundation, and the MacArthur Foundation.

Så vi har George Soros som påverkar CTD, CTD som påverkar VotingWorks, VotingWorks som CISA lutar sig mot, CISA vars styrelse även består av dom två företagen Dominion och Smartmatic.

Vilken superbra säkerhet man har med dessa valmaskiner.

Inte konstigt Krebs blev sparkad.
2020-11-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
https://www.youtube.com/watch?v=sW69YMFdjnc

AOC och Bernie Sanders är troligtvis inblandade i bedrägeriet. Många vittnen kommer också att behöva skydd. Detta är stort!!!
Men de två avskyr ju Biden innerst inne? Hade det itne varit bättre att organisera fusket redan under primärvalen i så fall så att Sanders blivit presidentkandidat istället för "mellanmjölks-Biden?
2020-11-22, 18:23
Medlem
En domare i Pennsylvania säger att Trumps kampanjstab inte har tillräckliga bevis när den hävdar att det pågått omfattande valfusk i delstaten. Alla röster som räknats kommer därmed att godkännas, trots Trumps försök att stoppa en del poströster.
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/11/22/domare-i-pennsylvania-slar-ner-trumps-utsaga-om-valfusk-pastaendet-har-precis-som

Trumps advokat Rudy Giuliani har däremot meddelat att han kommer överklaga beslutet.
2020-11-22, 18:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Jqt5O_rSsDo

Nya bevis....vart är bevisen?

Detta är ett problem hos Trump-stabben.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in