Citat:
Ursprungligen postat av
aloc
Herregud, kolla vad han gör? Han kollar en ratio på något av alla precinct, sen hittar han samma någon annanstans, fem minuter senare, två timmar senare, konsekvent tidsintervall vilket han mumlar " global update" ur luften. Var det det här som lades fram av giullani förstår jag varför domaren skällde ut honom. Tänk själv, skulle man sätta upp fusket så? Det förklarar inte heller er förra smoking Gun med hoppande röster på CNN. Det är inte en konsekvent teori det är en snubbe som sitter och realtidsefterhandskonstruerar i ett excelark.
Jag gör ett undantag och svarar fast att jag inte tänkt det, sedan middag
Du förstår alltså inte och då måste det vara fel. Du tycker alltså inte det verkar mysko att det ser så "rent" ut.
Du tycker inte att det ser konstigt ut att flera Precinkt har samma förhållande/ratio i rad tidsmässigt när dessa har rapporterat klart så förs samma förhållande över på andra precinkt som rapporterar samma förhållande. Förstår du hur osannolikt detta är? Ser precis ut som att det är en algoritm i farten annars så skulle det skilja sig mer.
Till exempel för att åskådliggöra vad jag menar
45:8
45:12
45:6
45:10
inte som nedan
Förstår du hur osannolikt det är att du får 45:8 fem gånger i rad och sedan så förs samma ratio över på nästa 3,4,5 Precinkt.
Sedan byts ration och det börjar om
Försök själv med en tärning så får du se hur svårt det är att slå samma flera gånger i rad